Hankook dizájn abroncsok a jövőbe mutató Opel GT tanulmány autón

Rate this post

A prototípus és a futurisztikus görkorcsolya formavilág ellenére a kivételesen tartós és színes – elöl piros, hátul fekete – abroncsok 100 km/h sebességig használhatóak.

Hankook-Design-Tyres_660

A görkorcsolyák formavilága által ihletett futurisztikus koncepcióabroncsot mutat be a Hankook.

Az izgalmas Opel GT Concept tanulmányautóhoz különleges, piros és fekete gumiabroncsokat tervezett. Az abroncsok, bár prototípusok, lehetővé teszik a három számjegyű sebességtartományban való haladást. Az első tengelyre készült piros gumiabroncsok a sportkocsi koncepció futurisztikus megjelenését hangsúlyozzák ki.

Az abroncs oldalfala és futófelületi mintázata az Opel GT karosszériáján végigfutó íveket követve a tanulmányautó dinamikusan áramló formavilágát és futurisztikus megjelenését tükrözi. Kifinomult ajtószerkezete kiemeli a gumiabroncsok tetszetős megjelenését a futófelületi mintázatba illesztett GT logóval.

A koncepcióabroncsok gyártása során a Hankook mérnökeinek azzal a kihívással kellett szembenézniük, hogy az abroncs oldalfalát és a futófelületi mintázatát az Opel műszaki leírásának megfelelően előállított gumi színminták alapján kellett kialakítaniuk. Az elülső, piros gumiabroncsok különösen emlékeztetnek az Opel Motorbike Motoclub 500-ra. Ezt 1928-ban mutattak be, és lényeges vizuális elemét jelentik a GT tanulmány jellegzetes piros kontúrvonalának, mely egy piktogramra emlékeztet. A különleges színezést egy speciális futófelületi és oldalfali keverék teszi lehetővé, mely fehér alapú, alternatív töltőanyagokat tartalmaz korom helyett.

A színbeli eltérések ellenére a koncepcióabroncs kialakítása és szerkezete hasonló a hagyományos közúti gumiabroncsokéhoz. A piros és fekete színű abroncsok konstrukciója pedig azonos. A koncepcióabroncs referenciamérete hozzávetőlegesen megfelel a hagyományos 225/40R18 méretnek.

A gyártási eljárás hasonló a hagyományos közúti abroncsokéhoz, a gyors prototípus készítést követően az abroncsot megfelelő piros és fekete betétekkel állítják elő. Ezek ugyanabból az anyagból készülnek, mint a futófelületi keverék.

A specifikációkból tényleges gumiabroncsok létrehozásában kulcsszerepet betöltő, hannoveri Európai műszaki központ igazgatója, Klaus Krause szerint a színes abroncsoknak nem feltétlenül kell kiállítási autók díszítőelemének szintjén maradniuk:

„A vizuális szempontok mindenképpen a színes abroncsok mellett szólnak. A vezetők ezeket is felhasználhatják járműveik testre szabásakor, a tetszetős Opel GT koncepcióautó pedig betekintést nyújt a vezetők számára abba, hogy mit is tartogat a jövő.”

Krause ugyanakkor elismeri, hogy „műszaki szempontból a színes kialakítás az oldalfalon túl is jelentősen magasabb termelési költségekkel járna.”


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

12 − 6 =