Főoldal / 1 Egyéb / A Continental okos ruházata

A Continental okos ruházata

A Continental technológiai vállalat fűtött és aktívan kivilágított biztonsági kabátok két prototípusát mutatta be a Las Vegas-ban megtartott Consumer Electronics Show (CES) kiállításon.

  • Világpremier: LED világítással ellátott biztonsági kabát a munkahelyi biztonság növelésére
  • Biztonságos és kényelmes: az integrált fűtő-funkcióval kevesebb energia megy a jármű fűtésére
  • Mindig bevethető: az akkumulátor induktív módon töltődik vezetés közben
A Continental technológiai vállalat fűtött és aktívan kivilágított biztonsági kabátok két prototípusát mutatta be a Las Vegas-ban megtartott Consumer Electronics Show (CES) kiállításon.

„Az ehhez hasonló okos ruházatok forradalmasítani fogják azt, ahogyan a technológiát a mindennapokban használjuk, miközben az útbiztonságot is növelik.” – jelentette ki Tobias Huber, aki az okos és funkcionális anyagok fejlesztésének felelőse a Continentalnál.

A két megoldás induktív módon töltődik, a vezető ülésébe ágyazott tekercs segítségével.

„Ez a koncepció hatalmas lehetőségeket jelent a jövő számára.” – mondja Huber meggyőződéssel, hiszen a jármű elektronikával való interakció még tovább bővíthető.

A jövőben például, a ruházaton elhelyezkedő szenzorok olyan adatokat is meg tudnak állapítani, mint a páratartalom vagy a hőmérséklet, ami alapján működtethetik az automata klímaberendezést a jármű elektronikán keresztül.

Figyelemfelkeltő LED világítás a biztonságért

A jó láthatóság biztosítása minden helyzetben fontos – a futárcégek, sürgősségi és közüzemi szolgáltatások személyzetének, valamint a ki- és bepakolás során kamionsofőrök számára ez egy alapvető biztonsági tényező, és fontos, hogy még jobban láthatóak legyenek potenciálisan veszélyes szituációkban és rossz időjárási körülmények között is. A LED fényekkel ellátott biztonsági kabát és az opcionális fűtő-funkció megvédi a viselőt a balesetektől, és automatikusan aktiválódik a jármű elhagyása után. Az energiatakarékos LED fények a hagyományos reflektorokkal kiegészülve jó láthatóságot biztosítanak a sötétben – még akkor is, ha a kabátot nem világítja meg külső fényforrás. Továbbá, a világító funkció automatikusan bekapcsol, amikor a sofőr elhagyja a töltőállomást, azaz a vezetőülést.

Az ülésbe épített tekercs kábelek nélkül tölti a LED-ek akkumulátorát és az integrált fűtőrendszert. Ez azt jelenti, hogy a kabát mindig a megfelelő töltöttségi állapotban van. Egy, a kabátban elhelyezett rugalmas második tekercs fogadja az ülésben lévő tekercsből érkező energiát. Különféle anyagrétegek biztosítják a ruha moshatóságát, valamint korlátozzák a sofőrt érő mágneses mező sugárzását is. Az akkumulátor a szövetbe ágyazott vezetékek segítségével tölti fel energiával a LED fényeket. Az akkumulátor és a vezérlőelektronika olyan helyen tárolható, ahol nincs útban, például a mellzsebben.

Megnövekedett kényelem a hatékony fűtési koncepciónak köszönhetően

„A fűtőfunkció is jóval többet jelent, mint csupán a kényelem növelése.” – mondja Huber. „A szállítójárművek esetében, melyek egyre nagyobb arányban rendelkeznek elektromos meghajtással, a kabátfűtő rendszer azt jelenti, hogy a beltér fűtésével járó energiafogyasztás akár 90%-kal is csökkenthető. Ez továbbá megnövelt hatótávolsággal is jár, mivel a fűtést nem az autó, hanem a sofőr kapja.”

A jövőben az elektromos vezető anyagokat a kabátban kívánt hőfok generálására fogják használni anélkül, hogy egy milliméternyi fűtőszálat is hozzá kelljen adni a ruhához. Mindez egy konduktív, bevonható polimer keveréknek köszönhető, amelyet egy nyomtatási folyamat során adnak hozzá az anyaghoz. Amikor elektromosság járja át az anyagot, az közvetlenül hővé alakul át.

„Ennek következtében a felszín másodpercek alatt teljesen felmelegszik, viszonylag kevés energia bevitel árán.” – magyarázza Dr. Erhard Barho, a Continental funkcionális felületek fejlesztéseinek felelőse.

Ezt olvasta már?

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot a Continental portugáliai üzemében. A német technológiai vállalat terméke egy olyan szériagyártású abroncs, amely speciális defekttömítéssel rendelkezik, ezért sérülés esetén eltömíti önmagát. A mérföldkőnek számító 15 milliomodik darab egy 255/45 R 19 méretű ContiSportContact 5 SUV abroncs lett, amely egy Volkswagenre került fel.

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot

Legyártották a 15 milliomodik ContiSeal gumiabroncsot a Continental portugáliai üzemében. A német technológiai vállalat terméke egy olyan szériagyártású abroncs, amely speciális defekttömítéssel rendelkezik, ezért sérülés esetén eltömíti önmagát. A mérföldkőnek számító 15 milliomodik darab egy 255/45 R 19 méretű ContiSportContact 5 SUV abroncs lett, amely egy Volkswagenre került fel.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

9 + 7 =