Idén is két méretben – 165/70R14 és 205/55R16 – vizsgálták meg az abroncsokat. Az eredmények értékelésekor az ADAC kifejezett figyelmet fordít a gumiabroncsok kiegyensúlyozottságára. Ennek köszönhetően csak olyan gumi kaphat jó minősítést, ami minden kritériumban megfelel az alapkövetelményeknek. Az abroncsoknak tehát minden teszten el kell érniük a minimális pontszámot, ahhoz hogy ne kerüljenek a „hiányos” kategóriába a jelentős hiányosságaik miatt.
A téli-gumikat egy ötfokozatú skálán értékelték: Nagyon jó, jó, kielégítő, megfelelő, hiányos.
A városi kisautókra szánt 165/70R14 méretben idén 16 téli-gumit teszteltek. Ebben a méretben három abroncs végzett az élen, mind a három összességében „jó” minősítést kapott: Goodyear Ultra Grip 9, Michelin Alpin A4, Dunlop Winter Response 2.
A Goodyear UG9 mintája ebben a méretben nedves, száraz, havas és jeges úton is „jó” minősítést kapott. A zaj és kényelem kategóriában csak „kielégítőt” kapott, viszont az üzemanyag fogyasztása és kopásállósága „jó” lett. Ugyanezeket az eredményeket hozta a Dunlop Winter Response 2 mintája is.
A Michelin Alpin A4 mintája szintén „jó” minősítést ért el a teszten. Száraz, nedves, havas és jeges úton ez a téli-gumi is „jó”-ra vizsgázott, a zaj és kényelem kategóriában „kielégítő” eredményt kapott, de a kopásállósága „nagyon jó” lett.
A középmezőnyben kilenc abroncs végzett „kielégítő” eredménnyel. Ezek: Fulda Kristall Montero 3, Bridgestone Blizzak LM 001, Continental WinterContact TS 850, Falken Eurowinter HS449, Uniroyal MS plus 77, Pirelli Winter Snowcontrol S3, Semperit Master-Grip 2, Barum Polaris 3, Firestone Winterhawk 3.
A Bridgestone Blizzak LM 001 mintája száraz és havas úton is „jó” minősítést kapott, Üzemanyag fogyasztása „jó”, kopásállósága „nagyon jó” minősítést kapott.
A Continental WinterContact TS 850 téli mintája száraz, nedves és havas úton is „jó” eredménnyel zárt. Jeges úton való tapadására valamint a zaj és kényelem terén is „kielégítő” eredményt kapott. Üzemanyag fogyasztása „jó”, kopásállósága „nagyon jó” lett.
Az Uniroyal MS plus 77 mintázata száraz úton „kielégítő” eredményt kapott, nedves és havas úton való tapadásra, üzemanyag fogyasztásra és kopásállóságra is „jó” minősítést kapott. Száraz és jeges úton való tapadásra valamint a zaj és kényelem kategóriában is „kielégítő” minősítést kapott.
„Kielégítő” minősítést csak a Matador MP54 Sibir Snow téli-gumi kapott. Ez az abroncs „kielégítő” minősítést kapott a száraz és jeges úton való tapadásra, valamint a zaj és kényelem kategóriában. „Megfelelő” lett a nedves tapadása, és „jó” minősítést kapott a havas úton történő tapadás, üzemanyag fogyasztás és kopásállóság kategóriában.
„Nem ajánlott” minősítést három kevésbé ismert abroncs kapta meg: Aeolus Snowace AW02, Linglong Green-Max Winter HP, Mentor M200 2.
A másik méret, amiben tesztelték a gumiabroncsokat a 205/55R16 volt. Ebben a méretben 19 gumiabroncsot teszteltek. Ebből kettő kapott összességében „jó” minősítést, 16 kapott „kielégítő” és 1 kapott „hiányos” minősítést. Ebben a méretben néhány neves márkát nem tudtak tesztelni, mert még folynak a fejlesztések ezért nem lehettek ott a teszten.
A 205/55R16 méretben a győztes idén a Continental WinterContact TS 850 lett „jó” minősítéssel. Száraz, nedves, havas és jeges úton is „jó” minősítést kapott a tapadásra, és az üzemanyag fogyasztásra is. Zaj és kényelem kategóriában „kielégítő” eredménnyel zárt, kopásállóságban pedig „nagyon jó” minősítést kapott.
Az élen szorosan a Continental mögött a Yokohama W.drive V905 mintája végzett. Ez szintén „jó” minősítést kapott a havas, jeges, száraz és nedves útfelületen való tapadásra, valamint az üzemanyag fogyasztás és a kopásállóság kategóriában is. Zaj és kényelem pontjai ennek az abroncsnak is a „kielégítő” minősítést eredményezték. Az abroncs fő erénye a kiegyensúlyozottság és a száraz úton történő tapadás, amiben a kategória legjobbja lett.
„Kielégítő” eredménnyel végzett a Nokian WR D3 mintája, ami száraz, havas és jeges úton való tapadásra is „jó” minősítést kapott. Havas úton való tapadása „kielégítő” lett. Üzemanyag fogyasztása és kopásállósága szintén „jó” eredményt kapott.
A Vredestein Snowtrac 5 mintázata száraz, havas és jeges úton is „jó” eredményt kapott, akárcsak az üzemanyag fogyasztására.
„Hiányos” minősítést ebben a méretben egy abroncs, az Avon Ice Touring ST kapott.
Magyar szöveg: www.gumiwebshop.hu
A németek a Volkswagen ügyben is korrektek voltak?
Ezért megkérdőjelezhetőek a gumiabroncs teszjeik is. Nemde?
Nehéz megítélni melyik a jó teszt, de valami kis „tévedés” mindig kiderül! (sajnos)