Az AutoBild szaklap négyévszakos abroncstesztjén új abroncs verte kenterbe a mezőnyt, és ugyanez az abroncs végzett első helyen a nedves, havas és jeges úton tapasztalt fékhatás kategóriában is a független TÜV teszten
A Goodyear egy új négyévszakos abroncsa – a Vector 4Seasons Gen-2 – első helyezést ért el a német AutoBild egyik legutóbbi abroncstesztjén , sőt, az említett abroncs azon a Goodyear által rendelt független TÜV teszten is győzedelmeskedett, ahol az abroncsok nedves, havas és jeges úton kifejtett fékhatását vizsgálták. A Vector 4Seasons Gen-2 egy téli teljesítményre összpontosító és kitűnő nyári jellemzőkkel rendelkező négyévszakos abroncs, amely egész évben képes igazodni a legszélsőségesebb európai útviszonyokhoz is. Az AutoBild tíz különböző abroncsot vont be a tesztelésbe, melynek során számos kritériumot értékeltek, beleértve a havas, nedves és száraz útfelületen érvényesülő tapadást, kormányozhatóságot és fékezést. A Goodyear négyévszakos abroncsa versenytársaival¹ összehasonlítva minden kategóriában vezető helyen végzett. A tesztelésbe bevont konkurenciával² szemben az abroncs a Goodyear által rendelt független TÜV teszten is első helyezést ért el a nedves, havas és jeges úton történő fékezés vizsgálatakor.
Az AutoBild tesztjén¹ a Vector4Seasons Gen-2 (méret: 195/65R15 91H) abroncs a versenytársakat maga mögött hagyva „mintaszerű” tulajdonságokat mutatott a nedves úton történő legkedvezőbb irányíthatóság, a vízen felúszással szembeni legkiemelkedőbb ellenállás, a legrövidebb fékút, valamint az alacsony gördülő ellenállásnak köszönhető páratlan üzemanyag-hatékonyság és legjobb futásteljesítmény révén.
A Vector 4Seasons abroncsok kínálta ígéreteket a Goodyear által rendelt független TÜV tesztek is igazolták. Az eredmények bizonyították, hogy a vizsgált versenytársak termékekeivel összevetve a Vector 4Seasons abroncsok vezető helyet töltenek be a nedves, havas és jeges úton történő fékezés hatásfokának elemzésekor. A V4S ezáltal elősegíti, hogy a járművet szélsőséges útviszonyok esetén is biztonságosan lehessen vezetni. Havas úton a 3 vezető versenytárs termékének átlagos teljesítményével összevetve a Vector 4Seasons abroncsokkal vezetett jármű fékútja bizonyítottan 8%-kal rövidebb. Ugyancsak e tesztelések során a Vector 4Seasons a 3 vezető versenytárs termékének átlagteljesítményéhez viszonyítva nedves úton 6%-kal, míg jeges útfelületen 9%-kal rövidebb fékutat produkált.
„Örömmel nyugtázzuk, hogy e teszteredmények is bizonyítják a Goodyear Vector 4Seasons abroncscsalád legújabb tagjának teljesítőképességét. A Goodyear elkötelezett a biztonság megteremtésében, bármilyen időjárási körülményekről legyen is szó, különösképpen, ha szélsőségesebb útviszonyok mellett, nedves, jeges vagy havas úton kell vezetni a járművet. Ezek az eredmények tovább erősítik a négyévszakos abroncsok terén elért 30 éves vezető szerepünket, amellyel hozzájárulunk a biztonságos közúti közlekedés megteremtéséhez, és számos családnak teremtünk lelki nyugalmat Európa-szerte” – mondta Alexis Bortoluzzi, a Goodyear EMEA régió lakossági gumiabroncs üzletágának marketing igazgatója.
Az új Vector 4Seasons kialakításakor egyrészt a négyévszakos abroncsok terén gyűjtött 30 éves fejlesztési tapasztalatokra, másrészt azokra az ismeretekre támaszkodtak, amelyeket az előző generációk négyévszakos abroncsmodelljeinek sok száz alkalommal történő gyári felszerelésekor szereztek olyan vezető autómárkák esetében, mint a Volkswagen, az Audi, a Fiat, a Jeep, az Opel, a Ford és a Renault.
A díjnyertes Vector 4Seasons Generation 2 abroncsok már kaphatók a legfontosabb európai piacok kereskedői hálózatában, és a jelenlegi méretválaszték további abroncsméretekkel egészül majd ki 2016 januárjában. A méretválaszték – kibővülve 3 defekttűrő abronccsal is – összesen 43 méretet kínál majd 2016 elejére. Az új generációs abroncsok fokozatosan fogják felváltani az elődjeiket az említett piacokon.
(1) A Goodyear megrendelésére
(2) A tesztelés során az abroncsot a négyévszakos szegmensben a fő versenytársak 8 legújabb modelljének átlagos teljesítményével vetették össze (az összehasonlított abroncsok között szerepelt a Michelin CrossClimate, a Pirelli Cinturato All-Season, a Vredestein Quatrac 5 és a Sava Adapto HP abroncs is). A tesztelést az AutoBild (DE) végezte, az eredmények a szaklap 39. számában, 2015. szeptember 25-én jelentek meg –2015 négyévszakos abroncsok – Abroncsméret: 195/65R15 H – Tesztautó: VW Golf VII; Tesztelés helyszíne: Új-Zéland
(x) Fékezés nedves, havas és jeges útfelületen. A tesztelés során az abroncsot a négyévszakos szegmensben a fő versenytársak 3 legújabb modelljének átlagos teljesítményével vetették össze (Michelin CrossClimate, Pirelli Cinturato All-Season, Vredestein Quatrac 5). A tesztelést a Goodyear Dunlop megrendelésére a TÜV SÜD Product Service végezte 2015 júliusa és szeptembere között. Abroncsméret: 205/55 R16 V; Tesztautó: VW Golf; Tesztelés helyszínei: Montpellier (F), SHPG Wanaka (NZ), Colmar-Berg (L); Tesztjelentés száma: 713065970.