Az API-nál mi már több mint 50 éve fejlesztjük az Ügyféldialógus rendszerét – vallja magáról egy németországi piacvezető cég – a kompetencia központok, szerviztanácsadó cégek, és a márkakereskedők értékesítőtermei részére.
Minden szerviz résztvevő részéről fontos megállapítás: a telefonos ügyfélszolgálatostól az asszisztensen keresztül a szerviztanácsadóig szoros együttműködésre van szükség. Vagy másként mondva: akinek jobb csapata van, az nyeri a versenyt! A szerviztanácsadó (munkafelvevő) az első számú szerviz-értékesítő a szervizben, akinek a legfőbb feladata a kommunikáció. Az Ügyféldialógus során két alapvető típusú kommunikációt használnak: egyik esetben közvetlenül az emelő mellett történik az Ügyféllel történő kommunikáció (point of sales) másik esetben inkább a számos diagnosztikai készülék által készített vizsgálatokat helyezik a tanácsadás középpontjába, hogy a szükséges javítások és a hibák következményei objektív méréseken alapuljanak.
Az „API tablet” vizsgálati módszer egyesíti mindkét kommunikáció előnyeit valamint evvel az átlátható eljárással még az ügyfél bizalmát is elnyerjük!
Az nem kérdés, hogy az ügyféldialógus mind az Ügyfelek, mind az autószervizek számára egyaránt hasznos folyamat. Akkor miért csak a márkaszervizek 40%-a használja a dialógust, illetve az ágazati átlag miért csak 70 százalék? A Dialógus-arány a következőt jelenti: minden járművet az Ügyféldialógus folyamat segítségével kell átvizsgálni, akkor is, ha az Ügyfél éppen nincs jelen. A célnak 90%-nak kell lennie! Ehhez azonban sokszor hiányzik a Dialógus helyes kialakítása, az elhatározás és az akarat a folyamatok helyes használatára. Ha valaki, mint például egy márkakereskedő egy adott márkával foglalkozik, stratégiailag az eladásra és a szolgáltatásra is azonos hangsúlyt kell fektetnie. Ha a márkakereskedő nyereségének a két harmada a szerviz szolgáltatásokból adódik, akkor a Dialógushoz szükséges összes rendelkezésre álló eszközt fel kell használnia a sikerhez.
Bizonyíthatóan a tapasztalatok alapján átvizsgálásonként minimum 5.000.- Ft munkadíj és 15.000.- Ft alkatrész árbevétel növekedés érhető el. Ha naponta átlagosan 10 db átvizsgálást nézünk, akkor évente 49.000.000.- Ft lesz a többlet árbevételünk. Nyereségre átszámítva viszont közel 25.000.000.- Ft. Ehhez azonban kívánatos, hogy az értékesítési környezetben minden szükséges eszköz rendelkezésre álljon. Rozsdás emelők, poros polcok, lejárt plakátok, prospektusok, munkatársak szakértelmének, lojalitásának hiánya… nagymértékben rontják a sikeres értékesítést.
Jelenlegi trendnek megfelelően a papír alapú check listát felváltotta a jóval több lehetőséget tartogató digitális „iPad-Check”. Az API a szervizek számára egy tökéletes „szerszám”. Lényege, hogy az Ügyfél áll a középpontban és csak utána jön az autó. Világosan szólva: az érzésekre kell játszanunk, hogy az Ügyfél minél jobban érezze magát a bőrébe ameddig nálunk tartózkodik! A szerviz-marketing szerepe az ágazaton belül alul van értékelve. Nagy kérdés, hogy milyen értékesítő csatornán keresztül magyarázzuk el az Ügyfeleknek a Dialógus lényegét? Milyen folyamatokat kell kialakítanunk, ha a Dialógus nem érthető az Ügyfelek számára? Erre ad optimális megoldást az Autó-Doktor Kft & API által fejlesztett digitális szoftver.
A „lelketlen” értékesítőknek és a színtelen fakó bemutatótermeknek (ahol a Dialógus folyik) nincs semmi eladásösztönző hatásuk. Tartsuk szem előtt, nem csak jól kell tudnunk szerelni hanem kiemelten kell foglalkoznunk az értékesítéssel is. A hálás ügyfél a legjobb befektetés, mert a leggyorsabban és a legkisebb költséggel konvertálható készpénzzé!
Azonban egyet NE felejtsünk el: a globális autójavító piacon, még mindig a szolgáltatási színvonalnak van a legfontosabb megkülönböztető szerepe a márkakereskedőknél és a független szervizeknél is! Erre lehet megoldás az Autó-Doktor Kft. gyorsszerviz koncepciója.
Horváth Róbert – +36 30 9366 077