A Dunlop legújabb RoadSmart III abroncsának a független teszteken elért sikereit követően a cég bejelentette a termékcsalád bővítését. Egy új változattal, melyet a prémium kategóriás sport- és túrarobogók egyre növekvő piacára fejlesztettek ki.
– A robogókra szánt termék a RoadSmart III túra/sport abroncsok innovatív iGT összekapcsolódó mintaárkokból álló futófelületét kapja
– A vadonatúj Camber Thrust Tuning (CTT) a kerékdőlésre ható erő finomhangolását segítő technológia bevezetése elősegíti a progresszív és könnyed kanyarodást.
– A JLB illesztésmentes övpánt technológiát először alkalmazzák robogóra szánt hátsó abroncsban
– A Yamaha a RoadSmart III SC abroncsot választotta 2017-es Tmax 530 DX modelljére
Az új Dunlop RoadSmart III SC gumiabroncsot úgy tervezték, hogy magas szintű négy-évszakos teljesítményt és tartósságot nyújtson. Ezzel lekörözi a Dunlop kiterjedt termékportfóliójában található, bejáratott ScootSmart abroncsokat is.
A robogók legfelső kategóriája azoknál a motorosoknál lett az utóbbi időben népszerű, akik szeretik a kényelmes, ingázáshoz is tökéletes járgányokat. Ugyanakkor elvárják a fürge sport/túramotoréhoz hasonlatosan sportos és dinamikus irányíthatóságot is. Ezek a vegyes követelmények érdekes kihívás elé állították a Dunlop abroncstervezőit. Ezért döntöttek úgy, hogy kipróbált és új technológiák ötvözésével tesznek eleget ezeknek a szigorú elvárásoknak.
A RoadSmart III SC ugyanazt az iGT (összekapcsolódó mintaárkokból álló futófelület) technológiát alkalmazza, mint a RoadSmart III abroncsok. Ez biztosítja az optimális vízkiszorítást és az egyenletes kopást. A JLB (illesztésmentes övpánt) kialakítás egy másik olyan technológia, melyet az új termék a túra/sport abroncstól örökölt. Ez az első alkalom, hogy a Dunlop a JLB technológiát a robogó szektorban is alkalmazza.
Vadonatúj technológia: a Camber Thrust Tuning (CTT) bevezetése
A RoadSmart III SC abroncsban a Dunlop egy új technológiát is alkalmaz. A kerékdőlésre ható erő finomhangolását jelentő Camber Thrust Tuning (CTT) technológiát. Ez teszi lehetővé a progresszív és nagy erőfeszítést nem igénylő kanyarodást.
Amikor egy robogó kanyarodás közben megdől, az elforduló első abroncs és az egyenesen álló hátsó abroncs közötti dőlésszög miatt a kormányzás és irányíthatóság nehézzé válhat. Míg ez akár kívánatos is lehet egy sportmotoron a magas sebesség melletti jobb útérzékelés és visszacsatolás érdekében. A robogó változatra a Dunlop a CTT technológia bevezetésével lecsökkentette a kormányzáshoz szükséges erőkifejtést. A Dunlop úgy módosította az abroncsok oldalfalát, hogy könnyebb legyen a fordulás – így vált ideálissá városi ingázók számára, akiknek fontos a dinamikus és gyors kormányreakció.
A RoadSmart III már bizonyított a független teszteken. A Motorrad* úgy jellemezte a túra/sport abroncsot, hogy az egy „rendkívül kiegyensúlyozott négyévszakos abroncs, mellyel igazi élmény a motorozás a mellékutakon”, kiegészítve azzal, hogy „a Dunlop megbízhatóan teljesít nedves utakon”.
A termékcsalád a prémium kategóriás robogókra szerelhető új taggal bővül. Dmitri Talboom, a Dunlop európai termékmenedzsere biztosra veszi, hogy a robogósok piacvezető termékként üdvözlik majd. A RoadSmart III SC-t ebben a szektorban. „Az olyan kipróbált technológiákkal, mint az iGT futófelület vagy a JLB és az újonnan kifejlesztett CTT technológia alkalmazásával, úgy gondoljuk, optimális választást kínálunk az erőteljesebb és sportosabb robogók szerelmeseinek. Ilyen például a BMW, a Kymco, a Suzuki, a SYM és a Yamaha.”
Sőt, az egyik vezető prémium robogógyártó már áldását is adta a Dunlop RoadSmart III SC abroncshoz: A Yamaha úgy döntött, RoadSmart III SC abroncsokat szerel 2017-es Tmax 530 DX robogójára.”
A RoadSmart III két méretben kapható első kerékre (120/70R14és 120/70R15), illetve két méretben a hátsó kerékre (160/60R14és 160/60R15), hogy robogók széles körének az igényeit kielégítse
* A leírás a Motorrad ReifenTest 2016 júniusában megjelent 2016/13-as számából való.