A film a Ford és a Ferrari legendás párviadalának történetét dolgozza fel az 1966-os ikonikus franciaországi endurance versenyen játszódik. A Goodyear abroncsok központi szerepet játszottak Bruce McLaren és Chris Amon győzelmében.
Amikor Bruce McLaren és Chris Amon megszerezték a győzelmet az 1966-os Le Mans-i 24 órás versenyen, nem a Ford volt az egyetlen amerikai vállalat, amely letette a névjegyét a nemzetközi nagyközönség előtt. A Ford híres fekete GT40 Mark II versenyautója Goodyear abroncsokon futott. Bár a rajthoz még Firestone abroncsokkal sorakozott fel, amely cég az „abroncsháborúkban” a Goodyear legnagyobb ellenfele volt.
„McLarenésAmon győzelme azt jelentette, hogy a Goodyear is felállhatott a dobogó legfelső fokára, mégpedig sorozatban a második alkalommal a Le Mans-i versenyen” – nyilatkozta Mike Rytokoski alelnök,a Goodyear európai marketingvezetője.
„A Goodyear különösen büszke arra, hogy ilyen fontos szerepet játszott a motorsportok történetének ezen kiemelkedően fontos epizódjában. Örömmel tisztelgünk a történelmi örökség előtt azzal, hogy részt veszünk Azaszfalt királyai kampányában.”
A film
Az aszfalt királyainak főszereplői a Carroll Shelby-t alakító,Oscar-díjas Matt Damon és a szintén Oscar-díjas Christian Bale, aki Ken Miles szerepében látható. Carol Shelby, az amerikai autótervező mert nagyot álmodni, Ken Miles, a brit pilóta pedig nem ismerte a félelmet. Ketten együtt harcba szálltak a fizika törvényei és saját démonjaik ellen. Forradalmian új versenyautót építettek a Ford számára, amely végül az 1966-os Le Mans-i 24 órás versenyen megelőzte Enzo Ferrari legyőzhetetlennek hitt autóit. A film az ő igaz történetüket meséli el.
A verseny
Az 1966-os Le Mans-i 24 órás verseny elején nedves volt az idő, és gyorsan kiderült, hogy ez a Goodyear abroncsoknak kedvez a Firestone-nal szemben. A Shelby American csapat két autójának– a Ken Miles/DennyHulme páros által vezetett 1-es számú, illetve Dan Gurney és Jerry Grant 3-as számú járművének – Goodyear abroncsaival nem volt semmi probléma, de a McLaren Firestone abroncsainak futófelülete a Mulsanne egyenesben 340 km/óra felett több helyen is kiszakadt.
Mikor a kiállás során Amon átvette a kormányt, McLaren megkereste a Firestone képviselőjét, és elérte, hogy Goodyear abroncsokra válthasson.
Ahogy a következő napon a verseny a végéhez közeledett, a 2-es, az 1-es és az 5-ös számú Ford versenyzők(az utóbbi egy Holman&Moody autó volt Ronnie Bucknummal és Dick Hutchersonnal a volán mögött). Az előre megbeszélt sorrendben futottak a cél felé. A mai napig vita tárgya a két Shelby autó közti mesterségesen kialakított holtverseny. A hivatalos változat szerint McLaren és Amon szerezték meg a győzelmet. égpedig azért, mert hátrábbról indultak, ezért ugyanannyi idő alatt nagyobb távolságot tettek meg. Mindenesetre esélyük sem lett volna, ha idejében nem váltanak Goodyear abroncsokra.
Goodyear – ismét versenyben
A Ford v. Ferrari (Az aszfalt királyai) film premierjén szervezett Goodyear sajtóeseményen Kiss Norbert kétszeres Európa-bajnok kamionversenyző, a Goodyear hazai márkanagy követe beszélt a vállalat versenyzésben elért sikereiről. Elmondta, 1966 után a Goodyear összesen 14 alkalommal segítette győzelemre a pilótákat a Le Mans-i 24 órás versenyeken. 368 Forma 1-es nagydíj győzelmével a versenyzés igazi nagyágyújává vált – ezt a rekordot pedig azóta sem döntötte meg senki. A 2019-20-as szezonban a FIA World Endurance Championship bajnokság keretében a Goodyear visszatért a nemzetközi autóversenyzésbe. 2020-ban az LMP2-kategóriában ismét indul a Le Mans-i versenyen.
„Az 1966-os Le Mans-i24 órás verseny története tökéletesen illusztrálja a Goodyear szenvedélyét, teljesítőképességét és újító szellemét” – foglalja össze Mike Rytokoski alelnök, a Goodyear európai marketingvezetője. „Ugyanezzel a lelkesedéssel áthatva határoztuk el az idén, hogy ismét mi leszünk a FIA World Endurance Championship abroncsbeszállítója. Nagyon örülünk, hogy jövőre újra rajthoz állhatunk Le Mans-ban!”
Legyen az Ön szervize is Csapatunk tagja!
További információért keressen minket:
Sipőcz Győző
Tel.: +36 70 376 3964
E-mail: gyozo_sipocz@goodyear.com
Pál Miklós
Tel.: +36 70 371 2302
E-mail: miklos_pal@goodyear.com
Miért éppen bennünk bízzon a többiek helyett?
A Premio Abroncs és Autószerviz Hálózat 1996-ban jelent meg az európai piacon. Olyan csoportként, mely a szervizállomásain keresztül nyújtott szolgáltatásokra szakosodott. A szolgáltató csoport modern szervizállomásain a Premio személyre szóló megoldásokat és tanácsokat nyújt az autóvezetőknek abroncsok, felnik és autószerviz szolgáltatások tekintetében, valamint teljes körű szolgáltatásokat a motorok terén. A Premio Abroncs és Autószerviz mindig arra törekszik, hogy ügyfelei 100%-ig elégedettek legyenek. Minden Premio szervizállomásnak rendelkeznie kell modern létesítményekkel. Munkacsapatainak műszakilag képzettnek kell lenniük, és csakis a legjobb minőségű termékeket és az ügyfél számára barátságos megoldásokat kínálhatnak. A Premio csak akkor garantálhatja az egyöntetűen jó minőségű szolgáltatásokat ügyfeleinek, ha ezeknek a követelményeknek megfelel – függetlenül attól, hogy Ön melyik szervizállomást látogatja.
A Premio Abroncs és Autószerviz csoportot, mint koncepciót a GD Handelssysteme GmbH & CO.KG GDHS dolgozta ki azzal a céllal, hogy eleget tegyen a minden autóvezető részéről egyre növekvő követelményeknek, akik kiváló színvonalú szolgáltatásokat várnak el. Miután 1995-ben sikeresen indították útnak az első német kedvezményes abroncshálózatot Quick Abroncsdiszkont márkanéven, a GDHS a Premio márkanévvel megerősítette pozícióját, mint a legsikeresebb német minta az abroncsok kiskereskedelmi üzletágában. Ma a GDHS már több mint 30 éves nyomon követhető tapasztalattal rendelkezik ebben az üzletágban.
A GDHS a Goodyear GmbH & CO. KG. egyik teljes tulajdonú leányvállalata. A Goodyear globális abroncsgyártó cégként több mint 100 éves fennállása után büszke lehet a cég ebben az üzletágban elért sikereire. 350 Grand Prix győzelemmel a háta mögött a Forma-1 versenypályákon. A Goodyear 84 gyártóüzemmel rendelkezik. 26 országban szerte a világban, mintegy 100.000 alkalmazottal, kirendeltségekkel 42 országban. Fejlesztő központokkal az Egyesült Államokban, Japánban és Luxemburgban.
A Premio-hoz hasonló, az ügyfelekre összpontosító kiskereskedelmi hálózatok alapját a Goodyear már 1956-ban lefektette, amikor létrehozta első üzlethálózatát az Amerikai Egyesült Államokban.