1800 Pirelli F1-es gumit kell megsemmisíteni

Rate this post

A Pirelli 1800 db F1-es gumiabroncsot semmisít meg azok után, hogy törölték a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat – az abroncsokat azonban újrahasznosítják

A Pirelli 1800 db F1-es gumiabroncsot semmisít meg azok után, hogy törölték a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat – az abroncsokat azonban újrahasznosítják, tüzelőanyag formájában Oxfordshire-be, egy cementgyárba kerülnek.

A jelenlegi F1-es szabályok értelmében a Pirellinek >>> minden versenyhétvégén „el kell dobnia” azokat az abroncsokat, amelyeket nem használtak fel – annak ellenére, hogy teljesen új állapotúak.

Erre azért van szükség, mert miután a felnire kerültek az abroncsok, megvan annak a veszélye, hogy levételkor megsérülnek a gumik.

Miután a felnik szállítása a csapatok feladata, a gumik szállítása pedig a Pirellié, a tengerentúli versenyek esetén nincs más lehetőség. Le kell venni az abroncsokat a felnikről! Európában – a közúton történő szállítás miatt – lenne lehetőség arra, hogy később újra felhasználják őket, így azonban nincs.

Az ilyen versenyhétvégéken a Pirelli egyébként is rengeteg gumit „dob el”. – Ez legtöbbször 560 db esőgumit érint, amennyiben az időjárás nem teszi szükségessé a használatukat.

1800 db abroncs megérkezett már Bahreinbe és Vietnámba is, azonban ezek a helyszíneken maradnak arra az esetre, ha később bepótolnák a versenyeket. Amennyiben nem, úgy tengeri úton átszállíthatják őket másik versenyhelyszínekre – ezek ugyanis még nincsenek felszerelve.

„Bahreinben és Vietnámban már ott vannak a gumik, de ez nem probléma. A legtöbb abroncsnál tengeri fuvarozást alkalmazunk, és hőszabályzott konténerekben vannak. Olyan, mintha raktárban lennének, nincs különbség. Ha változik a versenynaptár, tudjuk majd használni őket.”

„Csak azokkal a gumikkal van probléma, amelyeket már felszereltünk, mert ezeket szétvágjuk. Jelenleg az a probléma, hogy amikor egy gumiabroncsot eltávolítunk a felniről, feszültséget helyezünk a peremre. Nyilvánvalóan ezek után nem vagyunk biztosak abban, hogy újra rákerülhet – hatalmas erők érik ilyenkor az abroncsot. Szóval nem kockáztatunk.”

„A jövőben – figyelembe véve, hogy egyetlen beszállító van és a felnik szabvány felépítésűek – dolgozni fogunk azon, hogy megtaláljuk a Pirelli F1 gumik le-és felszerelésének, valamint újrahasználásának módját. De most biztosra kell mennünk abban, hogy nem kockáztatunk.” – nyilatkozta a Pirelli motorsport-igazgatója, Mario Isola a Motorsport.com-nak.

És mi fog történni az abroncsokkal?

„Szétzúzzuk a gumikat annak érdekében, hogy kevesebb konténerben férjenek el. Visszaküldjük őket az Egyesült Királyságba, ahol egy cementgyárban újrahasznosítjuk őket” – nyilatkozta Isola. „Magas hőmérsékleten elégetjük őket, energiát nyerünk belőlük, de nem szennyezi a környezetet.

„Sok módját vizsgáljuk annak, hogy hogyan lehet újrahasznosítani az F1-es gumiakt >>>, de jelen pillanatban ez a módja, hogy újrahasznosítsuk őket az elemzéseinket követően.”


File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizennégy − öt =