Közzétette az ADAC 2022-es nyári gumi teszt eredményeit. Sokan várták már, sokan ehhez igazítják a vásárlásaikat és nem csak a vevők, az abroncsgyártók is kíváncsiak, hogy hogy szerepeltek az egyes termékeik.
Az Autotire összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat, hogy mindenki felkészülten vághasson bele a nyári gumi vásárlásába. A döntés előtt fontos a pontos méret ismerete és az, hogy felmérjük igényeinket és lehetőségeinket egyaránt.
Elsőként érdemes leszögezni, hogy az ADAC két méretben tette közzé az eredményeket, az egyik a városi autók számára gyakori 185/65R15. A másik a népszerű SUV-méret, a 215/60R16. Előbbi esetben 16, utóbbi kategóriában 18 abroncsot tesztelt az ADAC. Ezek gyakori méretek és aki nem ilyen méretű abroncsot keres, annak is érdemes megnéznie az általa keresett mérethez közelebb eső eredményeket. Hisz releváns információkat talál, ha elolvassa az Autotire elemzését.
Fókuszban a 185/65 R15 méretű nyári gumi
Tizenhat abroncsot tesztelt az ADAC ebben a méretben. Az élen pedig a Goodyear EfficientGrip Performance 2 lett, ami kiváló kopásállóságú, nedves és száraz úton egyaránt jól teljesít. Gyengeségeit nem igazán tapasztalták a teszt során, így kiegyensúlyozottságával került az élre a mezőnyben. A második a Bridgestone Turanza T005 lett. Aminek nedves úton és száraz úton is jó teljesítménye, azonban a kopását tekintve már mutat hiányosságokat. A harmadik helyezett a Michelin Primacy 4 lett. Szintén egy nagyon kiegyensúlyozott abroncs, alacsony kopással és száraz úton való kitűnő teljesítménnyel.
A 4. helyezett a Pirelli Cinturato P1 Verde lett.
A mezőnyben egyébként ez az abroncs érte el a legjobb teljesítményt a száraz úton, nedves úton és a kopását tekintve is jól teljesített. A Dunlop Sport BluResponse az 5. helyet szerezte meg. Kiemelkedő tulajdonsága a száraz úton való jó kezelhetőség és az aquaplaning-ellenállás, nedves fékezésnél azonban már mutat gyengeségeket. A 6. helyezett a Giti GitiSynergyH2 abroncsa lett. Nedves úton jól teljesített, viszont száraz úton már a vezetési pontosság nem volt tökéletes. A 7. helyen a Laufenn G Fit EQ+ lett. Száraz úton jó és az üzemanyag-fogyasztása is alacsony, nedves úton viszont már gyengébb. A Continental EcoContact 6 lett a 8. a rangsorban. A mezőny legalacsonyabb gördülési ellenállású abroncs, azonban viszonylag alacsony az aquaplaning-ellenállása is.
A 9. a Firestone RoadHawk. Előnye a száraz úton és az alacsony kopásban mutatkozik meg, azonban ez volt a leghangosabb abroncs a teszten és a nedves úton is gyengén kezelhető. A 10. a sorban a BFGoodrich Advantage. Viszonylag alacsony üzemanyag-fogyasztása mindenképp előnyt, azonban száraz és nedves úton is mutat hiányosságokat. A 11. helyen a Falken Sincera SN110 végzett. Ez lett a legcsendesebb abroncs.Aa 12. a Semperit Speed Life 3, míg a 13. a Vredestein Ultrac, ami a legmagasabb üzemanyag-fogyasztást produkálta a tesztelt abroncsok között. A 14. helyezett a Fulda EcoControl HP2, ami a legalacsonyabb kopású abroncs lett, a 15. pedig a Cooper CS7, míg a sort a Matador Mp 47 Hectorra 3 zárja.
Melyek a legjobb nyári gumik 215/60 R16 méretben?
Az SUV-k méretében is tesztelte az abroncsokat az ADAC, az élen pedig holtverseny született. Az egyik győztes a Continental PremiumContact 6 lett, ami egy kiegyensúlyozott abroncs, hátrányok nélkül. A másik első helyezett a Michelin Primacy 4 lett. Szintén kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott mind a száraz, mind a nedves úton. A harmadik helyen a Bridgestone Turanza T005 végzett. Előnye az, hogy száraz és nedves úton egyaránt jól teljesít és még az üzemanyag-fogyasztása is alacsony.
A 4. helyezett a Dunlop Sport BluResponse lett, ami szintén kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, különösen a száraz és nedves úton való manőverezéskor.
A teszt legcsendesebbje a Toyo Proxes Comfort lett, ami végül az 5. helyen végzett, kicsit magasabb üzemanyag-fogyasztása révén. A 6. helyezett a Nokian WetProof lett. Előnye a nedves úton való kiválóság, hátránya viszont a megnövekedett üzemanyag-fogyasztás. A 7. helyen a Debica Presto HP2 lett. Előnye az alacsony kopás, a gyengeségei viszont száraz és nedves úton egyaránt megmutatkoznak. A 8. helyen a Hankook Ventus Prime 3 K125 zárt. Száraz úton jól teljesített, és alacsony kopása is mindenképp előny. Azonban nedves úton már megmutatkoznak gyengeségei.
A 9. a Kumho Ecowing ES31 lett.
Kopását tekintve kiváló, és száraz úton is jól teljesít, azonban nedves úton már mutat hiányosságokat, e tekintetben csak kielégítőre értékelték a teljesítményét. Ez vezetett ahhoz, hogy a 9. helyen zárt. A 10. a Kleber Dynaxer HP4 lett. Száraz úton jó abroncs, viszont nedves úton már nehezebben kezelhető és alacsony az aquaplaning-ellenállása is. A Firestone RoadHawk lett a 11. Nedves úton gyenge, és viszonylag zajos is, viszont száraz úton jó teljesítményt nyújtott és a kopásállósága is jónak mondható. A Sava Intensa HP2 a 12. lett a sorban. A mezőnyben azonban van, amiben kiemelkedett, ez pedig a kopás, hisz ez lett a legalacsonyabb kopású abroncs, száraz úton is jól teljesített, viszont nedves úton már gyenge. A 13. a Barum Bravuris 5HM lett, ami száraz és nedves úton egyaránt mutat gyengeségeket. A 14. helyen zárt az ESA Tecar Spirit Pro. Nedves és száraz úton is gyenge, csakúgy, mint a 15. helyezett, a Lassa Competus.
A 16. helyen a Semperit Speed Life 3 végzett, aminek előnye az alacsony üzemanyag-fogyasztás, hátránya viszont a gyengébb teljesítmény, kezelhetőség. A 17. a Nankang Eco 2+ lett. Előnye a viszonylag alacsony zajszint, hátránya viszont, hogy ez a mezőny leggyorsabban kopó abroncsa és száraz, nedves úton is mutat hiányosságokat. A 215/60 R16 méretű nyári gumik tesztjén az utolsó helyen a Kormoran Road Performance lett, ami egyébként üzemanyag-fogyasztás tekintetében a legjobb lett. Viszont ez a nyári gumi száraz és nedves úton egyaránt gyenge teljesítményt nyújtott a teszt során.