Gumiabroncs fejlesztés elektromos autókra

Rate this post

Kisebb menetzaj és gördülési ellenállás, sportos vezethetőség: így kell gumit fejleszteni elektromos autókra

Kisebb menetzaj és gördülési ellenállás, sportos vezethetőség: így kell gumit fejleszteni elektromos autókra

Egyre elterjedtebbé válik az elektromos autózás: a 2021-ben Európában értékesített új autók közel 30%-át legalább részben elektromos járművek (teljesen elektromos és hibrid együttvéve) tették ki. Szinte az összes fő autógyártó termékkínálatában található elektromos jármű1. Ehhez a gumigyártóknak is alkalmazkodniuk kell. A Goodyear legújabb abroncsa a hatótáv növelése és a gördülési zaj csökkentése mellett arra is alkalmas, hogy megbirkózzon a nagy teljesítményű villanyautók nyomatékával is.

Abroncs elektromos autózáshoz tervezve

A Goodyear kínálatában megtalálható valamennyi abroncs felszerelhető elektromos autókra. A Goodyear Eagle F1 termékcsaládja pedig már régóta a hagyományos autók szerelmeseinek első számú választása. A termékcsalád legújabb tagját, az Eagle F1 Asymmetric 6-ot >>> viszont kifejezetten az elektromos járművek (EV-k) követelményeit szem előtt tartva alkották meg. 

A közelmúltban számos sportos modell piacra dobásával jelentősen bővült az olyan elektromos autók listája, amelyek számos szuperautónál jobban gyorsulnak. A Goodyear tapasztalt a nagy teljesítményű elektromos járművek abroncsainak fejlesztésében, hiszen olyan autókhoz szállít első szerelésű abroncsot, mint az Audi e-tron GT quattro és RS e-tron GT, a Porsche Taycan és több Tesla-modell.

Az elektromos járművek, illetve az autó- és motorsportban szerzett tapasztalatának köszönhetően az FIA a Goodyeart bízta meg azzal, hogy alkossa meg az Eagle F1 versenygumi-változatát elektromos túraautó-bajnoksága, az FIA ETCR számára. A gyártó egyedülálló mintázatú abroncsot fejlesztett ki a 670 lóerős versenyautók számára. Az így szerzett ismereteket pedig kamatoztatták a közúti gumik legújabb generációjának – mint például az Eagle F1 Asymmetric 6 – kifejlesztésekor.

A hatótáv növelését támogató technológia

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 újításai közé tartozik az abroncs kisebb össztömege2 és az aerodinamikus oldalfal-kialakítás, amely elősegíti a turbulencia, valamint az abroncs körüli és a jármű oldalánál jelentkező légáramlás elvezetését. A futókeverék új technológiája révén csökken a gördülési ellenállás, ami hozzájárul a hatótáv növeléséhez2.

Elektromos autókban utazva a gördülési zaj sokkal észrevehetőbb. Ezért a Goodyear olyan zajcsökkentő mintázatot vezetett be, amely a teljes termékcsalád esetén 1 dB-lel, bizonyos méreteknél pedig 2 dB-lel csökkenti a zajszintet. További előrelépést jelent az Asymmetric 5 abroncséhoz képest keskenyebb lamellakialakítás. Az innovatív, lekerekített radiális mintaárok, amelyek szintén hozzájárulnak az alacsonyabb zajszinthez2.

Jobb kormányozhatóság, dinamikusabb vezetési élmény

A nagy teljesítményű elektromos autók sofőrjei nem csupán hatótávot és csendesebb futást várnak el, hanem dinamikus vezetési élményt is. Kihasználva a villanyautók azonnali nyomaték- és teljesítményleadását. A Goodyear nagy hangsúlyt fektetett az adaptív érintkezési felület és az üreg optimalizált kialakítására, hogy azok megfelelőek legyenek a nehezebb és erősebb járművekhez.

Laurent Colantonio, az EMEA-régió személygépjármű abroncsok területének műszaki igazgatója így nyilatkozott:

Célunk, hogy készen álljunk a nagy teljesítményű autók következő generációjára. A hipererős elektromos autók teljesítményleadását, kezelhetőségét és tapadását támogató innovációk révén a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 – a kedvező hatótáv mellett – lenyűgöző vezetési élményt nyújt. A gördülési ellenállás jelentősen alacsonyabb szintje a kisebb energiafogyasztás révén kedvezően hat az akkumulátor hatótávolságára. Az oldalfalak kialakítása pedig nagy sebességnél támogatja az aerodinamikát. Elektromos autót vezetni igazán élvezetes. A jobb gyorsulási teljesítmény gyakran gyorsabb kormányozhatósággal és általában véve dinamikusabb vezetési élménnyel párosul. A pontos kormányozhatóságra és kezelhetőségre nagy hangsúlyt fektető kialakításának köszönhetően az Eagle F1 Asymmetric 6 készen áll arra, hogy az elektromos autók világában is bemutatkozzon.

1 https://www.ev-volumes.com
2 Elődjéhez, az Eagle F1 Asymmetric 5 abroncshoz képest kisebb gördülési ellenállás, tömeg és zajkibocsátás.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

14 − 11 =