Nyári gumi teszt: 225/40R18 ADAC 2025

Rate this post
25 éves a GumiPiac MagazinFile Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Telefon: 305620602.
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A jó megjelenés önmagában nem elég: a kompakt osztály sportos abroncsainak jó tapadást is kell nyújtaniuk

Az ADAC 18 márkát, 225/40R18-as méretű nyári gumit tesztelt. A legtöbb gumiabroncs ajánlott, de egyes márkáknál vannak kiugró értékek.

Széles ár- és teljesítményválaszték

A teljesítményben is látható a nagy különbség: ritkán volt akkora a különbség a legjobb és a legrosszabb gumiabroncs-modellek között, mint ebben a tesztben. Sok gumiabroncs jól teljesített, de három nem ajánlott. Egyikük még teljesen meg is bukott.

A gyönyörű felnik és a széles abroncsok valóban feldobhatják egy autó megjelenését – és ezt nem csak a tuningok tudják. A kompakt kategóriában 18 hüvelykes kerekek 225/40-es gumiabroncsokkal kaphatók. A vizuális előnyök mellett az abroncsgyártók jó teljesítményt is ígérnek. “Sportabroncsként” hirdetik az abroncsokat, amelyek állítólag átlagon felüli tapadást nyújtanak, és akár 300 km/h-ig (Y sebességindex) vagy 270 km/h-ig (W sebességindex) is engedélyezettek. Az ADAC megvizsgálta, hogy a gumiabroncsok valóban meggyőzőek-e, és 18 abroncsot teszteltek 225/40R18 méretben.

Biztató: 18 nyári gumiból 11 jó

De először beszéljünk a jó gumikról. Nagyon örömteli, hogy nagyszámú gumiabroncsot erősen ajánlanak: 18 gumiból 11 kapott összességében “jó” minősítést.

ADAC Eredmények. Nyári gumi: 225/40R18 >>>

A vezetésbiztonsági fejezetben most először sikerült két modellnek nagyon jó osztályzatot (mindkettő 1,5-öt) elérnie

A tesztgyőztes Continental SportContact 7 és a Bridgestone Potenza Sport. A környezetvédelmi besorolással (az összbesorolás 30 százaléka) együtt a Conti 1,8-as, a Bridgestone pedig 1,9-et kap. Mindkét gumiabroncs kiváló teljesítményt nyújt száraz utakon. Csodálatos tapadásuk van, rendkívül precízen vezetnek, és abszolút biztonságosak még kritikus vezetési manőverek során is. Nedves körülmények között is hasonló a helyzet: a Contival és Bridgestone-nal felszerelt tesztautó szinte erőfeszítés nélkül teljesíti a nedves úttartást.

A Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 és a Michelin Pilot Sport 5 is nagyon meggyőző . A Michelin különösen népszerű, mert a legjobb környezetvédelmi teljesítményt nyújtja a jó abroncsok között, és a legjobbak közé tartozik a kopás és a futásteljesítmény tekintetében.

Ez a másik hét gumiabroncs is “jó”, ezért erősen ajánlott : Vredestein Ultrac Pro , Yokohama Advan Sport V107 , Firestone Firehawk Sport , Falken Azenis FK520 , Nexen N Fera Sport , Dunlop Sport Maxx RT2 és Toyo Proxes Sport 2.

ADAC Eredmények. Nyári gumi: 225/40R18 >>>


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Az európai sofőrök pozitívan vélekednek a négyévszakos gumiabroncsok enyhébb téli körülmények közötti használatáról

Miért négyévszakos gumik?

Az európai sofőrök pozitívan vélekednek a négyévszakos gumiabroncsok enyhébb téli körülmények közötti használatáról

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

négy × egy =