Miért négyévszakos gumik?

Rate this post
25 éves a GumiPiac MagazinFile Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Telefon: 305620602.
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Az európai sofőrök pozitívan vélekednek a négyévszakos gumiabroncsok enyhébb téli körülmények közötti használatáról

Az európai sofőrök pozitívan vélekednek a négyévszakos gumiabroncsok enyhébb téli körülmények közötti használatáról

  • Az Ipsos felmérése azt mutatja, hogy a sofőrök pozitívan vélekednek a négyévszakos gumikról az enyhébb télben   
  • A négyévszakos gumiabroncsok szegmense technológiailag folyamatosan érett

A hét európai országban1 végzett tanulmány kimutatta, hogy a négyévszakos és a téli gumiabroncsokat a járművezetők jelentős csoportja úgy érzékeli, hogy azok egyformán jól teljesítenek a „vezetés közbeni biztonság”, a „vezetés közbeni kényelem” és a „futásteljesítmény” tekintetében.

A négyévszakos gumiabroncsok népszerűségének kulcsfontosságú tényezői

A négyévszakos gumiabroncsok jó egyensúlyt kínálnak a nyári és a téli abroncsok között, olyan technológiával, amely lehetővé teszi, hogy egész évben jól teljesítsenek az időjárási körülmények és hőmérsékletek széles skálájában.

A tanulmány kimutatta, hogy a téli gumiabroncsok jobb tapadást és fékezést tesznek lehetővé havas és jeges utakon. A válaszadók csaknem kétharmada nyilatkozott így. Ez összhangban van a Dunlop azon ajánlásával, hogy a sofőrök kemény téli körülmények között téli gumit használjanak.

Arra a kérdésre, hogy mi a véleményük más szempontokról – például a teljesítményről nedves és száraz utakon, a futásteljesítményről, a biztonságról és a vezetési kényelemről –, a sofőrök jelentős csoportja pozitív véleményt osztott meg a négyévszakos gumikkal kapcsolatban:

  • Ami a tapadást és a fékezést illeti nedves úton, a tanulmány azt mutatja, hogy a megkérdezett járművezetők egyharmada (34%) ugyanolyan jónak tartja a négyévszakos gumikat, mint a téli gumikat.
  • A száraz utakon való tapadás és fékezés kapcsán több mint kétharmaduk (68%) mondta azt, hogy a négyévszakos gumik ugyanolyan jók vagy jobbak, mint a téli gumik.
  • A járművezetők több mint egyharmada (36%) gondolja úgy, hogy a „vezetés közbeni biztonság” és a „vezetés közbeni kényelem” a négyévszakos gumikon ugyanolyan jó, mint a téli gumikon. A futásteljesítményt a válaszadók 31%-a értékeli „ugyanúgy jónak”.

Növekvő és érős szegmens

A négyszezonos gumiabroncsok szegmense az előrejelzések szerint 2024 és 2029 között évente 6,7%-kal fog növekedni. A Dunlop All-Season 2-t is magában foglaló össz-szezonos szegmens az előrejelzések szerint még tovább, 9,1%-kal nő ugyanebben az időszakban2.

Ez a típusú abroncs vonzó választás azoknak a járművezetőknek, akik szeretnének kihagyni a szezonális abroncscseréket. Időt és pénzt(?) takarítanak meg azáltal, hogy elkerülik a csere és tárolás költségeit. A tanulmány megállapította, hogy a legtöbb európai járművezető semleges vagy enyhén pozitív tapasztalatokkal rendelkezik a gumicsere során. Jelentős részük (4-ből 1) negatív tapasztalatokkal rendelkezik, amelyek a négyévszakos gumik felé terelhetik őket.

(1) Az Ipsos által a Goodyear nevében 2024 februárjában gyűjtött felmérési adatok. Mintavétel 4550 járművezetőből (országonként 650). A vizsgált országok: Németország, Franciaország, Olaszország, Svédország, Dánia, Lengyelország, Románia.

(2) A Goodyear ökonometriai modelljén alapuló belső értékelése 24 európai országban: Ausztria, Baltikum, Benelux állam, Bulgária, Cseh Köztársaság, Dánia, Finnország, Franciaország, Németország, Görögország, Magyarország, Írország, Olaszország, Hollandia, Norvégia, Lengyelország, Portugália, Románia, Szlovákia, Szlovénia, Spanyolország, Svédország, Svájc, Egyesült Királyság. 


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Az ADAC 18 márkát, 225/40R18-as méretű nyári gumit tesztelt. A legtöbb gumiabroncs ajánlott, de egyes márkáknál vannak kiugró értékek.

Nyári gumi teszt: 225/40R18 ADAC 2025

A jó megjelenés önmagában nem elég: a kompakt osztály sportos abroncsainak jó tapadást is kell nyújtaniuk

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

5 − egy =