![]() | File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu Telefon: 305620602. | ![]() |
Forrás: Nokia
Olvasási idő: 4 perc
A 3 leggyakoribb hiba, amit az elektromos autósok elkövetnek a téli gumiabroncsok használatakor, és hogyan kerülheted el őket

Az elektromos járművek tulajdonosai olyan téli gumiabroncsokat szeretnének, amelyek kiegészítik autójuk tulajdonságait.
De melyek a leggyakoribb hibák, amelyeket az elektromos járművek vezetői elkövetnek, amikor új gumiabroncsokat választanak téli vezetéshez? Felsoroltuk a három leggyakoribb hibát – és azt, hogyan kerülhetjük el őket.
1. hiba: Olyan téli gumiabroncsok vásárlása, amelyek nem alkalmasak a vezetési körülményekre
A téli használatra jóváhagyott szöges, szög nélküli és négyévszakos gumiabroncsok oldalfalán a Három Csúcs Hópehely (3PMSF) szimbólum található. Az ezzel a jelöléssel ellátott gumiabroncsokat téli körülmények között tesztelték biztonságos működésre, és az olyan gumiabroncsok, mint a Nokian Tyres Snowproof 2 téli gumiabroncs és a Nokian Tyres Seasonproof 2 négyévszakos gumiabroncs nagyszerű választást jelentenek Közép- és Dél-Európa enyhébb téli éghajlatára.
Ez azonban nem elég Észak-Európa és Észak-Amerika egyes részein található jeges utakon. Ott a sofőröknek a 3PMSF szimbólum mellett jégtapadás-szimbólummal ellátott gumiabroncsokat kell választaniuk. Ezeket a gumiabroncsokat, mint például a Nokian Tyres Hakkapeliitta 10 és a Nokian Tyres Hakkapeliitta R5, tesztelték és bizonyítottan alkalmasak jeges felületekre, és biztonságosak a legzordabb téli körülmények között is.
2. hiba: Rossz terhelési indexű vagy rossz méretű téli gumiabroncsok vásárlása
A gumiabroncs terhelési indexe azt jelzi, hogy mekkora súlyt bír el megfelelően felfújva. A terhelési index a gumiabroncs oldalfalán található gumiabroncsméret-kód utolsó előtti két- vagy háromjegyű része. Az elektromos járművek akkumulátorai nehezek és extra súlyt jelentenek, ezért számukra a helyes terhelési index kulcsfontosságú. A helyes terhelési index megtalálható a jármű forgalmi engedélyében. A terhelési index mellett ugyanolyan fontos a megfelelő méretű gumiabroncs kiválasztása. Ez a gumiabroncs oldalfalán is látható, a megfelelő információk pedig az autó papírjain találhatók.
Az elektromos járművek akkumulátorcsomagjai nehezek és plusz súlyt jelentenek, ezért a megfelelő terhelési index kulcsfontosságú számukra.
3. hiba: A biztonság és a kényelem előtérbe helyezésének elmulasztása
A gumiabroncsok a jármű egyetlen érintkezési pontja az útfelülettel, és mint ilyen, az egyik legfontosabb biztonsági felszerelése. Ezért nem tanácsos pénzt megtakarítani a téli gumiabroncsokon: a prémium téli gumiabroncsok gyártói tesztelik és fejlesztik termékeiket, hogy minden téli vezetési körülmény között biztonságosak legyenek. A biztonság mellett az elektromos jármű tulajdonosok értékelhetik a csendes gumiabroncsokat, hogy hangsúlyozzák járműveik csendes vezetési kényelmét. A Nokian Tyres például kifejezetten elektromos járművekhez tervezett gumiabroncsokat kínál a Nokian Tyres SilentDrive® habtechnológiával, amely tovább csökkenti a gumiabroncszajt. Hagyományosan az elektromos járművezetők a szöges gumiabroncsokat részesítik előnyben alacsony abroncszajuk miatt, de a Nokian Tyres Hakkapeliitta 10 EV szöges téli gumiabroncs is SilentDrive® technológiával rendelkezik, amely szöges tapadást és csendes kényelmet biztosít ugyanabban a gumiabroncsban.
Összességében a gumiabroncs legfontosabb tulajdonsága a biztonság, és minden vezetőnek, függetlenül a jármű hajtásláncától, mindig olyan gumiabroncsot kell választania – legyen az szöges, szög nélküli vagy négyévszakos –, amely a legbiztonságosabb a szokásos vezetési körülményei között.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
GumiPiac Magazin Itt minden a kerék körül forog…

