A Budapesttől alig 100 km-re található gyár az Apollo Tyres első Indián kívüli zöldmezős beruházása. Az üzem jól mutatja a vállalat növekedési terveit, és az abroncsgyártásban világszerte használt legmodernebb technológiát vonultatja fel. A magas szinten automatizált létesítményben a gyártást informatikai és robotikai rendszerek vezérlik, az ott dolgozók pedig fiatal, magasan képzett munkavállalók, főként a környékbeli településekről.
A cég hatodik üzemét a magyar miniszterelnök nyitotta meg – ez a gumiabroncsgyártó vállalat első Indián kívüli zöldmezős beruházása
Orbán Viktor miniszterelnök ma hivatalosan is megnyitotta az Apollo Tyres hatodik üzemét, amely a vállalat második gyára Európában. Az eseményen részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Rahul Chhabra, az Indiai Köztársaság magyarországi nagykövete, Onkar S Kanwar, az Apollo elnöke, valamint Neeraj Kanwar, az Apollo alelnöke és ügyvezető igazgatója. Az avatási ünnepségen úgyszintén jelent volt a vállalat igazgatótanácsa és vezetősége is.
Az eseményen felszólaló Onkar S Kanwar, az Apollo Tyres elnöke így fogalmazott: “A magyarországi zöldmezős gyárunk avatása egy újabb mérföldkövet jelent a globális növekedés útján. Az új üzemnek köszönhetően tovább erősíthetjük európai jelenlétünket és növelhetjük piaci részesedésünket. Célunk, hogy a másodlagos piacra fókuszáló vállalatból a kontinens vezető autógyártóinak közvetlen beszállítójává váljunk.”
A 72 hektáron elterülő gyár építése 2015 áprilisában indult, a vállalat 475 millió eurót fektetett ebbe a projektbe. Az első építési fázis befejeztével a gyár évente 5,5 millió személyautó- és kisteherjármű-, valamint 675 ezer darab busz- és tehergépjármű-abroncsot fog előállítani. A magyar gyár a Hollandiában található, meglévő üzem gyártókapacitását egészíti ki. Apollo és Vredestein márkájú abroncsok készülnek majd az európai piacra.
Az Apollo Tyres gyárának avatása egybeesik a vállalat alapításának 40. évfordulójával. India vezető gumiabroncs gyártója a hetvenes években kezdte meg működését egyetlen üzemmel az indiai Kerala államban. Kezdetben kizárólag tehergépjármű-abroncsok gyártásával foglalkozott, hamarosan piacvezetővé vált ebben a kategóriában, majd nyitott más piaci szegmensek felé is. A személyautó-abroncsok gyártását nem olyan régen, a kétezres években kezdte meg a vállalat. Rövid időn belül a legnagyobb gyártóvá vált Indiában. Ehhez hasonlóan a radiál buszabroncsok készítésével is csak 2006-ban kezdett el foglalkozni. Napjainkra már az ország legnagyobb gyártókapacitásával rendelkezik ebben a szegmensben.
Az Apollo Tyres története során sokszor merészkedett ismeretlen vizekre. Ez volt az első indiai abroncsgyártó nagyvállalat, amely külföldön is megvetette a lábát egy 2006-os nemzetközi felvásárlás révén, ezt 2009-ben egy újabb követte. Szintén ők kezdtek el először Indiában gyártott abroncsokat forgalmazni Európában, amely közismerten a legfejlettebb autóipari piac. A kutatás-fejlesztés és a gyártás területén végzett befektetéseinek, illetve márkaépítési tevékenységének köszönhetően a cég hamarosan a nemzetközi piacok meghatározó szereplőjévé válhat.