A Porsche 911 Goodyear SuperSport abroncsokon hasít

Rate this post

A Goodyear Eagle F1 SuperSport RS versenyabroncsokat fejlesztett a Porsche 911 GT2 RS és GT3 RS modellekhez

A közelmúltban bemutatott Eagle F1 SuperSport termékcsalád részeként az Eagle F1 SuperSport RS abroncsok kerülhetnek aPorsche 911 GT2 RS és Porsche 911 GT3 RS típusokra, 265/35 ZR 20 (99Y) XL és 325/30 ZR 21 (108Y) XL méretben.
  • A Porsche Motorsport számára kifejlesztett SuperSport abroncsoka zászlóshajói a Goodyear visszatérésének a szuperautók világába és a versenypályára
  • A Goodyear azért dolgozik, hogy az igazi versenyélményt nyújtsa vásárlóinak az utakon és a versenypályán egyaránt

A közelmúltban bemutatott Eagle F1 SuperSport termékcsalád részeként az Eagle F1 SuperSport RS abroncsok kerülhetnek aPorsche 911 GT2 RS és Porsche 911 GT3 RS típusokra, 265/35 ZR 20 (99Y) XL és 325/30 ZR 21 (108Y) XL méretben.

Porsche Motorsport vezető mérnöke, Jan Frank az új abroncsokról:

„Az új Goodyear Eagle F1 SuperSport RS bizonyíthatóan azt a csúcsteljesítményt nyújtja, amire nekünk itt a Porschenél szükségünk van. A Goodyear kiváló abroncsot tervezett nekünk, ami pontosan megfelel a Porsche 911 GT2 RS típus által támasztott extrém követelményeknek.”

Az új Eagle F1 SuperSport RS abroncsok fejlesztésének utolsó lépéseként a köridőket mérték az olaszországi Nardòban található Porsche tesztpályán. Ez egyúttal a Goodyear visszatérését is fémjelezte az ultra-ultra nagy teljesítményű (UUHP) abroncsok piacára.

Nick Harley, a Goodyear EMEA-régió OE ügyvezető igazgatója az alábbiakat fűzte hozzá mindehhez:

„A SuperSport RS fejlesztése során tehetséges mérnökeink munkája legalább annyit nyomott a latban, mint fejlesztési létesítményeink világszínvonalú felszereltsége. A kettő kombinációja nyomán páratlan minőségű UUHP-abroncs született. Az új abroncsot úgy alakítottuk ki, hogy képes legyen javítani ezeknek az igazán speciális járműveknek a teljesítményét és kezelhetőségét, mind a jelenleg az utakon futó, mind a fejlesztés alatt álló modellek esetében.”

Abroncsokra vonatkozó követelmények

Az elöl 265/35ZR20 (99Y) XL, hátul pedig 325/30ZR21 (108Y) XL abroncsokkal felszerelt GT2 RS autóknak rendkívül kemény gyakorlati kihívásokon kellett megállniuk a helyüket.A Porsche Motorsportnak olyan abroncsokra volt szüksége, amelyek képesek megbízhatóan átadni 700 lóerő hasznos teljesítményt 750 nm maximális forgatónyomaték mellett, méghozzá úgy, hogy ez mind egyenesben, mind a kanyarokban kiemelkedő köridőket eredményezzen.

„Az ilyen körülmények közt is versenyképes teljesítményt nyújtó abroncsok választéka igencsak szűkös” – magyarázza Harley. „Az, hogy az Eagle F1 SuperSportRS-t egy olyan gyártó is dicséri, mint a megszállottan a fejlődésre törekvő Porsche, azt jelenti, hogy a Goodyear azUUHP-szegmensben valóban kiváló terméket tett le az asztalra.”

A homologizáció értelmében a Porsche saját eladói hálózatán keresztül N0 jelű Goodyear Eagle F1 SuperSport RS abroncsokat hoz forgalomba Porsche tulajdonosok számára, akiknek fontos, hogy száraz utakon a lehető legmegbízhatóbb teljesítményt és kormányozhatóságot kapják.

Műszaki információk: Goodyear Eagle F1 SuperSport RS

A Goodyear az Eagle F1 SuperSport RS abroncsot kifejezetten a Porsche Motorsport részére fejlesztette ki, a megrendelő pedig azt kérte, hogy a termék a pályán rekord teljesítményt nyújtson. Xavier Fraipont, a Goodyear EMEA-régióért felelős termékfejlesztési alelnöke a következőket mondta az új abroncsban rejlő lehetőségekről:

„A Goodyear gazdag hagyományokkal rendelkezik a motorsportban. Az Európában kifejlesztett új Goodyear Eagle F1 SuperSport RS abroncsok vállalatunk minden megszerzett tapasztalatát és tudását ötvözve, a versenyteljesítményre összpontosítva jelentősen növelik a szuper sportautók teljesítményét.”

A németországi Hanaubantalálható fejlesztői központban több száz mérnök, tudós és műszaki szakember bevonásával zajlik az új anyagok, futófelületi mintázatok és gyártási technológiák kidolgozása. Mindenre kiterjedő fejlesztési munkájuknak köszönhetően az Eagle F1 SuperSport RS számos úttörő megoldást alkalmaz az UUHP-piacon:

A tiszta versenykeverék a maximális száraz tapadást a kimondottan merev mintaelemek és a csökkentett mintamélység kombinálásával biztosítja. Ez az előnyös kombináció maximálisra növeli a g-erőket, miközben a lehetséges minimumra csökkenti a mintázat elmozdulását a legextrémebb kanyarokban is, ami a sofőr szempontjából kiváló tapadást és rendkívül precíz kormányozhatóságot eredményez.

Az alkalmazott abroncskialakítás sokat kölcsönöz a motorsport világából. Az Eagle F1 SuperSport RS megerősített Aramid övbetéttel és megnövelt tapadófelületű optimális profillal rendelkezik, ami a különböző vezetési körülmények és sebességek mellett is egyenletesen tartja a nyomáseloszlást.
Végül, de nem utolsósorban a futófelület kialakításának része a masszív külső váll is, melynek feladata az oldalirányú erők optimális elvezetése és a rendkívüli kanyarstabilitás biztosítása.

Legyen az Ön szervize is Csapatunk tagja!

További információért keressen minket:

Sipőcz Győző
Tel.: +36 70 376 3964
E-mail: gyozo_sipocz@goodyear.com

Pál Miklós 
Tel.: +36 70 371 2302
E-mail: miklos_pal@goodyear.com

Miért éppen bennünk bízzon a többiek helyett?

Premio Abroncs és Autószerviz Hálózat 1996-ban jelent meg az európai piacon. Olyan csoportként, mely a szervizállomásain keresztül nyújtott szolgáltatásokra szakosodott. A szolgáltató csoport modern szervizállomásain a Premio személyre szóló megoldásokat és tanácsokat nyújt az autóvezetőknek abroncsokfelnik és autószerviz szolgáltatások tekintetében, valamint teljes körű szolgáltatásokat a motorok terén. A Premio Abroncs és Autószerviz mindig arra törekszik, hogy ügyfelei 100%-ig elégedettek legyenek. Minden Premio szervizállomásnak rendelkeznie kell modern létesítményekkel. Munkacsapatainak műszakilag képzettnek kell lenniük, és csakis a legjobb minőségű termékeket és az ügyfél számára barátságos megoldásokat kínálhatnak. A Premio csak akkor garantálhatja az egyöntetűen jó minőségű szolgáltatásokat ügyfeleinek, ha ezeknek a követelményeknek megfelel – függetlenül attól, hogy Ön melyik szervizállomást látogatja.

Premio Abroncs és Autószerviz csoportot, mint koncepciót a GD Handelssysteme GmbH & CO.KG GDHS dolgozta ki azzal a céllal, hogy eleget tegyen a minden autóvezető részéről egyre növekvő követelményeknek, akik kiváló színvonalú szolgáltatásokat várnak el. Miután 1995-ben sikeresen indították útnak az első német kedvezményes abroncshálózatot Quick Abroncsdiszkont márkanéven, a GDHS a Premio márkanévvel megerősítette pozícióját, mint a legsikeresebb német minta az abroncsok kiskereskedelmi üzletágában. Ma a GDHS már több mint 30 éves nyomon követhető tapasztalattal rendelkezik ebben az üzletágban.

A GDHS a Goodyear GmbH & CO. KG. egyik teljes tulajdonú leányvállalata. A Goodyear globális abroncsgyártó cégként több mint 100 éves fennállása után büszke lehet a cég ebben az üzletágban elért sikereire. 350 Grand Prix győzelemmel a háta mögött a Forma-1 versenypályákon. A Goodyear 84 gyártóüzemmel rendelkezik. 26 országban szerte a világban, mintegy 100.000 alkalmazottal, kirendeltségekkel 42 országban. Fejlesztő központokkal az Egyesült Államokban, Japánban és Luxemburgban.

Premio-hoz hasonló, az ügyfelekre összpontosító kiskereskedelmi hálózatok alapját a Goodyear már 1956-ban lefektette, amikor létrehozta első üzlethálózatát az Amerikai Egyesült Államokban.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhárom − tizenegy =