A Dunlop bemutatja az új Trailmax Meridiant

Rate this post

A Dunlop a közkedvelt Trailsmart Max márkájának újabb változataként bemutatta az új Trailmax Meridiant

A Dunlop a közkedveltTrailsmart Max márkájának újabb változataként bemutatta az új TrailmaxMeridiant, amivel új korszakot nyit a kalandmotorozásban.
Legfőbb elvárások: sokoldalúság, futásteljesítmény és minden körülmények közt jó tapadás
  • Extrém tapadást biztosít a nagyteljesítményű kalandmotorokhoz
  • Kivételes futófelületi mintázata a száraz, nedves és off-road képességekért
  • Hosszantartó teljesítmény és széles modellválaszték
  • A tesztek során mért akár 15%-kal magasabb futásteljesítmény*

Váltózó igények

Ahogy az aszfalton és terepen egyaránt helytálló gépek – mint például a BMW GS, a Honda AfricaTwin, a Suzuki V-Strom vagy a TriumphTiger- eladásai gyorsabban nőnek, mint a piac többi szegmense, a motorosok minden eddiginél sokoldalúbb használhatóságot várnak a motorjaiktól és az abroncsoktól.

Carcass Tension Control System: Eltérő merevségű abroncsszerkezet
Carcass Tension Control System: Eltérő merevségű abroncsszerkezet

„Az utóbbi évtizedben szemtanúi voltunk a piac változásának. A sportmotorok voltak az eladási listák sztárjai, de a legnagyobb növekedés ma a kalandmotorok kategóriájában van. A magas üléspozíció és a hosszú távú túrázás képessége vonzó, de a földutas kitérők iránt is megvan az igény. Ezen igények feltérképezése és kiszolgálása kemény kihívást jelentett a K+F csapatunk számára.”

Ambiciózus célok: 15%-kal magasabb futásteljesítmény*

A kutatás azt is megmutatta a Dunlopnak, hogy a Trailmax Meridiannak a sokoldalúság mellett le kell győznie olyan kihívásokat, mint a terep-, vagy a hosszú páneurópai túrák, és biztosítani kell a tapadást a legújabb csúcskategóriás motorok erejéhez és teljesítményéhez igazodva.

A Dunlop különösen büszke arra, hogy növelni tudta a megtehető kilométerek számát. A hátsó abroncs esetén a legjobban teljesítő versenytárshoz képest 6%-kal magasabb futásteljesítményt ért el egyenes úton, 40 fokos dőlésszög esetén pedig 15%-kal teljesített jobban. Ahogy Dmitri Talboom termékmenedzser kifejtette:

Extrém magas felületű szilika tartalom, nedves specifikációjú gyanta adalék a hideg és nedves teljesítményért és ulrafinom szén a száraz tapadásért
Extrém magas felületű szilika tartalom, nedves specifikációjú gyanta adalék a hideg és nedves teljesítményért és ultrafinom szén a száraz tapadásért

„Kutatásaink szerint pontosan erre van szükségük a motorosoknak. Hosszú ingázáshoz vagy túraúthoz tartósságra van szükség, és az abroncsoknak képesek kell lenniük arra, hogy megőrizzék a nagy teljesítményt egy hosszú kirándulás kanyargós hegyi útjain vagy egy hétvégi vidéki sprint közben is.”

Az első gumiabroncsok futásteljesítménye még nagyobbat nőtt, mivel a gumik várható cseréjét össze kellett hangolni, hogy elegendő legyen csupán egyszer meglátogatni a gumiszervizt, ahelyett, hogy az első és hátsó cseréjét külön-külön kelljen elvégezni.

Tartós tapadás szárazon és esőben

A jellegzetes futófelületi minta a Trailmax Meridianon nemcsak látványos, hanem nagyon hatékony is. Úgy tervezték, hogy hatékonyan vezesse el a vizet nagy sebességnél, de megmaradjon a kitűnő száraz tapadás is. A varázslat a minta alatt folytatódik a Dunlop MultiTread technológiájával. Ide tartozik a magas szilika tartalmú vegyület, amely kiemelkedő nedves tapadást biztosít, és alacsonyabb hőmérsékleten rugalmasabbá teszi az abroncsot. Ez a műselyem réteggel párosítva nagyobb futásteljesítményt és sokkal gyorsabb bemelegedési időt tesz lehetővé azoknak a motorosoknak, akik egész évben a nyeregben vannak. A hátsó gumiabroncs új középső keveréket is kapott, amely a vállkeverék alatt is tovább fut. Ez elősegíti a hátsó gumiabroncs általános merevségét, sportos kezelhetőséget és fokozott tapadást biztosít a teljesítmény átviteléhez.

Mind az első, mind a hátsó gumiabroncs kétrétegű műselyem szerkezettel rendelkezik, ami a JointlessBelt (JLB -folytonos szövésű övréteg) technológiával kombinálva magabiztos kezelhetőséget eredményez.
Jointless Belt: Folyamatos szövésű, acél szál réteggel erősített karkasz

Mind az első, mind a hátsó gumiabroncs kétrétegű műselyem szerkezettel rendelkezik, ami a Jointless Belt (JLB -folytonos szövésű övréteg) technológiával kombinálva magabiztos kezelhetőséget eredményez.

„Az ilyen motoroknak gyakran a hipersport gépekhez mérhető erejük van, ugyanakkor a felhasználói elvárás az, hogy az abroncs elrejtse és semlegesítse a relatíve nagy tömeget, élvezhető,lendületes és dinamikus haladást tegyen lehetővé. A TrailmaxMeridian esetén alkalmazott technológiák pontosan ezt érik el.’”-tette hozzá a termékmenedzser.

Az off-road képesség alapfelszereltség

Egy kalandmotornak a terepen is meggyőzően kell teljesítenie. A Dunlop saját tesztjei során a jellegzetes, karomszerű mintázatú TrailmaxMeridian jobb tapadást ért el lágy, sáros terepen, mint a három legközelebbi versenytárs vagy a meglévő TrailSmart Max. Keményebb terepen, iszapban vagy murván ugyanazt a teljesítményt nyújtotta, mint a tesztgyőztes* TrailSmart MAX, ezzel igazolva, hogy a kiemelkedő teljesítmény és kezelhetőség nem ment a terepjáró képességek rovására.

Számos modellre szerelhető

A Trailmax Meridian négy első és három hátsó méretben érhető el, ezzel többek között a BMW GS, a Honda AfricaTwin és Crosstourer, a KTM Adventure, a Suzuki V-Strom, a TriumphTiger, vagy a Yamaha Tenere és SuperTenere típusokra is felszerelhető.

MultiTrade: A hátsó futófelület, több keveréket tartalmaz
MultiTrade: A hátsó futófelület, több keveréket tartalmaz

*Belső futásteljesítmény és kezelhetőség teszt, BMW R1200 GS motoron a Minerval pályán Franciaországban. A hátsó Trailmax Meridianon gumiabronccsal szemben 6%-os futásteljesítmény-növekedést mutatott az egyenes vonalú vezetés során, 40 fokos dőlésszög esetén pedig több mint 15%-kal növekedett a 170/60 ZR17-es méret esetén. Az első gumiabroncson (120/70 R17) végzett tesztek során 19%-kal teljesített jobban, mint a legközelebbi versenytárs, 36%-os növekedéssel 40 fokos dőlésszögnél.

**Off-road teszt BMW R1200 GS-sel a franciaországi Monteilsben.

***Motociclissimo teszt 2018 – „Garantált minőség”

Értesülj azonnal a gumiabroncsok világáról, kövesd oldalunkat a Facebookon >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizennégy − tizenhárom =