20 éves az Abroncs Kereskedőház – AKH

Rate this post

Abroncs Kereskedőház 1995 – Az akkori Taurus részvételével első körben a Falken (akkor Ohtsu) kizárólagos magyarországi forgalmazására jön létre a vállalkozás 1 millió forintos törzstőkével.

Abroncs Kereskedőház 1995 – Az akkori Taurus részvételével első körben a Falken (akkor Ohtsu) kizárólagos magyarországi forgalmazására jön létre a vállalkozás 1 millió forintos törzstőkével.

Az 1995-ben megalakuló cég vezetői: Babicz László ügyvezető igazgató és Penziás Gábor Kereskedelmi igazgató. Ebben a tulajdonosi szerkezetben a TAURUS Michelin általi privatizációja kapcsán változás 1996. évben történik először, ekkortól a Michelin Magyarország Kft. az egyik résztulajdonos.

Képek a rendezvényről >>>

A mai tulajdonosi szerkezet 1999-ben alakul ki, mikor a jelenlegi tulajdonos magánszemélyek megvásárolják a Michelin tulajdoni részét, az Abroncs Kereskedőház 100 %-ban magyar családi vállalkozássá válik. Ettől az időponttól két ügyvezető irányítja a céget, Babicz László és Penziás Gábor.

Az Abroncs Kereskedőház fejlődésének mérföldköveit szakaszonként mutatjuk be:

1.    1995-1997:
Az első szakaszban az értékesítésben dolgozók egyaránt végeznek kiskereskedelmi és viszonteladók felé történő nagykereskedelmi tevékenységet. Raktározás és árukiadás a Fehérvári úton kb. 900 m2-en történik, míg a kiszállítást néhány saját tulajdonban lévő gépjárművel végezzük. Az érkező kamionok elzárják a Fehérvári út közlekedését. Mindenki, korra, rangra tekintet nélkül kamiont szed.
Hamar kinőjük a Fehérvári úti raktárat, és beindítjuk a törökbálinti raktárbázist. (Ez már önálló logisztikai tevékenység 3-4 fővel. kb. 1000 m2-en.)
Kis furgonokkal a beérkező rendeléseket – ha kérte a vevő – aznap kivisszük Budapesten. Vidéken két telephellyel kísérletezik a cég, Dunaújvárosban és Veszprémben.

2.    1997-1999:
Megvettünk előbb egy, majd még egy Peugeot Boxert, és elkezdjük papíron írogatni, rendezgetni a rendeléseket. A budapestieket másnap kivisszük, a vidékieket, heti egy-két terítőjáratban. (Még jó, hogy csak azokon az útvonalakon voltak vevők.)

Még nincs önálló járatszervezés, csak az eladásból, a kereskedelmi szervezet részeként, értékesítés közben szervezünk fuvarokat, de már körvonalazódik a logisztika önálló területe.
Megjelenik a flotta üzletág, és ezzel a bér tárolt abroncsok raktározása is.
A cég forgalma az időszak végére eléri az egymilliárd forintot.

3.    1999-2000:
Bővül a vevőkör, és nem átallottak a megszokott útvonalainkon kívülről rendelni, ezért bevezetjük a gyűjtőfuvart, és az országban a gumis piacon elsőként a 24 órás kiszolgálást.
Kialakul az önálló járatszervezés.
Mind a kereskedelmi áru, mind a bér tárolt abroncsok mennyisége növekszik, egyre nagyobb a törökbálinti raktár feladata. Bővül a kapacitása kb. 2000 m2-re.

4.    2000-2005:
Új telephelyek nyílnak, a cég működésében egyes tevékenységek végzése deklarált szervezeti egységekben kezd működni. Ebben az időszakban nyílik meg 2000-es évben a Megyeri úti és 2002-ben a Soroksári úti telephely Budapest IV. illetve IX. kerületében. A Törökbálinton lévő raktár kapacitás szolgálja ki a nagykereskedelmet, melynek forgalma látványosan emelkedik ebben az időszakban. Folyamatosan erősödik a budapesti vevőkör.

A szolgáltatás területén jelentős változás a Flotta Iroda működésének megkezdése. Az árbevétel ebben az időszakban már 3 milliárdos nagyságrendet képvisel.
A logisztikai szolgáltatásink is ennek megfelelően kerülnek fejlesztésre, így terítőjáratainkat kellett erősíteni. Növeltük saját flottánkat, és indulnak az alvállalkozók a terítőjáratokban.
Már képesek vagyunk az ügyviteli rendszerbe érkező rendeléseket Excel táblába exportálni, és ott rendezgetni a szállításokat.

Kinőjük a törökbálinti raktárt. Keressük a raktározás jövőjét. Felsejlik Baj. De még nincs kialakult elképzelés. Átmeneti megoldásként a kereskedelmi áru központi raktározását a IX. kerületi Hídépítő utcába helyezzük.

Törökbálinton megjelennek már a bér tárolt abroncsok is.


2003-ban elindul a baji telep fejlesztése.  2005-re Bajon már 6.000 m2-en raktározunk, és a Hídépítő utca a múlt ködébe veszik.

Baj logisztikai központtá válik. A logisztikában felismerjük, hogy nem csak kiszállítani kell, de ellenőrizni is kell a szállítókat, a pénzbefolyást, stb. Ezzel a funkcióval is bővül a logisztika.
A Continental Hungáriával közös céget alapítunk, az FSG Hungáriát a Barum gumiabroncs teljes garancia rendszer bevezetésére ( PneusExpert ) 2002-ben. Ebben az időszakban történik meg az ISO 9001 Minőségirányítási Rendszer bevezetése és azóta is folyamatos tanúsítása.

5.    2005-2010:
Ez az időszak az expanzív növekedés ideje. Újabb telephelyek nyílnak (Budaörs, Batthány út) és a raktározási kapacitásunkat is növeljük. Törökbálint a bővülő bér tárolt abroncs készlet miatt teljesen kiszorul a kereskedelmi-áru raktározásból. Törökbálint teljes egészében bér tárolt raktárrá válik.

A baji raktárterület meghaladja a 10.000 m2-et, és itt is megjelennek a kereskedelmi áru mellett a bér tárolt abroncsok is. A szállítási igény növekedésének következtében a kézi járatszervezéssel nem lehet tartani a rendelés-zárási határidőket. Járatszervező szoftvert kell bevezetni.

Beindul az expressz kiszolgálás Budapesten és környékén és a cég nemzetközivé válása is elindul a román, majd a szlovák leányvállalat megnyitásával. Ezáltal indulnak a környező országok szállításai is.

Bővül a létszám, már több, mint 150 kolléga szorgoskodik a központban, a telephelyeken és a raktárainkban.

6.    2010-:
Innentől még inkább felgyorsulnak az események. Cégirányítási rendszerünk üzletági, divizionális szervezésben történik. Az informatikát tovább erősítjük, integrált rendszerünk fejlesztése elsődleges fontosságúvá válik, a fejlesztések a vevő elégedettség növelésének, és az egyre magasabb szintű kiszolgálási lehetőségek irányába történik.
A leányvállalatok száma növekszik, megjelenünk Csehországban, Szlovéniában és Horvátországban is.

Elindul a nagy gumiabroncs forgalmazás, saját és multi márkákkal a kínálatunkban a teherabroncsok, illetve a mezőgazdasági és ipari abroncsok frontján, de kínálatunkban megtalálhatóak tömlők és védőszalagok is.

Tovább bővül a telephelyek száma. Megnyílik az Árpád fejedelem úti telep és folyamatosan megjelenünk a bevásárló központokban is (Allee, Mammut, Westend).
2012-ben kidolgozzuk és elindítjuk az autószerviz koncepciót, mely fejlesztéssel bővítjük telephelyi szolgáltatásainkat.

Logisztikánk tovább fejlődik, egy gyűjtőfuvarozó már nem képes kiszolgálni az AKH teljes vevőkörét. Bővítjük a palettát.

A fuvarszervezés egyre nagyobb mértékben automatizálódik.

És így jutottunk a mai helyzethez, ahol

  • A szezonban napi kb. 40 terítőjáratot – a mélygarázsokat kiszolgáló kocsiktól a kamionig – indítunk a GLS, DPD, és Posta kamionok, konténerek mellett.
  • A papírhasználat szinte teljesen kiszorul mind a fuvarszervezésből, mind a raktári folyamatokból. Az ügyviteli rendszerhez nem csak a járatszervezés, kapcsolódik, hanem annak szerves része a raktárakban használt vonalkódokon alapuló hely-, cikk- és vevőazonosító rendszer.
  • Bajon tovább folyik, és egyre nagyobb ütemben a fejlesztés. Újabb 10.000 m2-rel bővül a kapacitás, majd a régi Pneu Trade raktárak átvételével a baji raktár alapterülete kb. 25.000 m2.
  • A nagy gumiabroncsok megjelenésével a baji raktár teljes készlete (bér tárolt abroncsokkal együtt) közelíti a fél millió darabot.
  • Törökbálint mintegy 35.000 db őrzött abroncsot kezel.
  • A napi kiadás Bajon a szezonokban meghaladhatja a 15.000 darabot.
  • A teljes logisztika létszáma megközelíti a 100 főt, míg a teljes létszám a bérelt munkaerővel együtt közel 300 fő.

7.    És még közel sincs vége……

Mindez a 20 év!

akh201

Képek a rendezvényről >>>

Egy filozófia és határozott stratégia mentén.

Filozófia: a vevő szent. Ez értékesítési és szolgáltatási stratégiánk alap pillére.
Stratégia: megbízhatóság, innováció, növekedés. Legyél, vagy próbálj meg mindig a legjobb lenni.

Jövőre vonatkozó víziónk közös; Egy regionális, multinacionális családi vállalat.

Regionális:
stabil pozíció a magyar piacon
fejlődés, növekedés, akvizíció az export piacokon.

Családi:
Családi, nem csupán a tulajdonosi szerkezetben, de a működésben. (együtt, közel egymáshoz, jó érzéssel, kötődéssel dolgozni, mint egy család)

Multinacionális:
Hatékonyság, termelékenység, eredményesség, informatikai vezérlés

Az ünnep alkalmából jár a köszönet:
a Partnereknek (vevőknek és beszállítóknak) az együttműködésért
a munkatársaknak erőfeszítéseikért
minden együttműködő és támogató szervezetnek

Képek a Abroncs Kereskedőház rendezvényről >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

15 − nyolc =