A Vredestein szerint

Rate this post
Harminc-negyven métert jelenthet fékezéskor a téli gumi
Harminc-negyven métert jelenthet fékezéskor a téli gumi

Azt is tudjuk, hogy jó a négy-évszakos, mégsem választjuk – derül ki a Vredestein felméréséből.

Nehezen vallják be az autósok, ha nem váltanak abroncsot a téli szezon kezdetén – világít rá a Vredestein friss felmérése, amely ezer magyar járművezető megkérdezésével készült. Bár 88 százalékuk állítja, hogy tavaly volt téli gumi a járművén, a piaci adatok alapján a használat valós aránya 55-60 százalék körül mozog. Már ez is jelentős előrelépés, hiszen 10 évvel ezelőtt a sofőrök alig 30 százaléka tartott téli garnitúrát.

Azok, akik télen is nyári abronccsal közlekednek, 42%-ban azzal érvelnek, hogy túl sokba kerül a téli gumi, 19%-uk pedig nem szeretne két abroncsszettbe beruházni. Másoknál tárolóhely vagy idő hiányában nem kerülnek fel a téli abroncsok, de olyan is akad, aki szerint nincs lényeges különbség, vagy csak a vezetési tudáson múlik minden.

„A tesztek szerint akár több tíz méteres különbséget is jelenthet hirtelen fékezésnél, hogy nyári vagy téli gumi van-e az autón. Például 40 km/h sebességnél a téli abroncs féktávolsága 28 méter, a nyári abroncsé 75 méter volt . Ez nem csak a havas, jeges utakon érvényes: lágyabb anyaguk és bordázottabb felületük révén a téli abroncsok hideg időben, +7C° alatti átlaghőmérsékletnél száraz úton is jelentősen jobb tapadást nyújtanak. A biztosítási eljárás során is figyelembe veszik, hogy az útviszonyoknak megfelelő abroncs volt-e a járművön” – mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője.

Négy-évszakos abronccsal is spórolhatnánk
Alternatívát jelenthet a négy-évszakos abroncs, amely itthon is egyre több abroncsmárka kínálatában jelenik meg. A válaszadók alig 6%-a használt ilyen abroncsot tavaly télen, pedig az egyik leggazdaságosabb megoldás lehet, hiszen csak egyszer kell megvenni. Bár az autósok is egyetértenek abban, hogy érdemesebb négy-évszakost választani, ha valaki évente 10.000 km-nél kevesebbet autózik (39%), nem szeretne két garnitúrát tartani (25%), vagy télen csak városban közlekedik (19%), a nyugat-európai országokkal ellentétben még mindig bizalmatlannak tűnnek az ilyen abroncsokkal kapcsolatban.

Téli vagy négy-évszakos gumit már kedvező áron is lehet venni: a válaszadók 31%-a kevesebb, mint 60.000 Ft-ot, 41%-a pedig 60-80.000 Ft-ot költ egy garnitúrára, szereléssel együtt. Ráadásul ez hosszú távú befektetés, hiszen egy szettet az autósok több mint fele 5 évig, 40%-a 3 évig használ, így éves szinten 20.000 Ft alatt marad az abroncsok költsége.

Az emberek 60%-a gumiszervizben vásárol, 32%-a interneten, a többiek pedig autószalonban vagy hipermarketben szerzik be a gumikat. Vásárlás előtt érdemes utánajárni, hogy milyen garanciális feltételek vonatkoznak az abroncsokra, hiszen az autósok 6%-ának akadt már minőségi problémája a termékkel. Ilyen esetben egy szakszervizen vagy műhelyen keresztül gyorsabban és hatékonyabban lehet érvényesíteni a garanciát.

Tavaly télen a KSH adatai szerint 2039 személyi sérüléses közúti balesetet jegyeztek, ezek közül 415 az időjárásnak is betudható okok, farolás, felborulás, a pálya elhagyása miatt történt. Ebben még nincsenek benne azok az esetek, amikor „csak” az autóban keletkezett kár.

Ezt olvasta már?

A koreai központú Hankook 365 napos kiterjesztett garanciát vállal új teherabroncsaira, ezzel segítve a fuvarozókat

Egyéves kiterjesztett garanciával segíti a Hankook a fuvarozókat

A koreai központú Hankook gumiabroncsgyártó 365 napos kiterjesztett garanciát vállal új teherabroncsaira, ezzel segítve a fuvarozókat

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

4 + 20 =