A Dunlop Sport Maxx Race 2-t a Porsche911 GT3-hoz tervezték

Rate this post

A Dunlop már korábban is bizonyította képességeit az eredeti 911 GT3, Cayman GT4 és 911 GT3 RS modellekre gyárilag szerelt legmodernebb Porsche Motorsport abroncsokkal.

• A Dunlop Sport Maxx Race abroncsok következő generációját kifejezetten az új Porsche 911 GT3-hoz tervezték
• A Sport Maxx Race 2 kiváló teljesítményt kínál száraz utakon, a legjobb, versenypályára termett országúti autóhoz

A Dunlop bemutatta az új Sport Maxx Race 2 abroncsot a Genfi Nemzetközi Autószalonon. A Sport Maxx Race utódját aPorschéval közösen fejlesztették ki, hogy megfeleljen új 911 GT3 modelljük magas követelményeinek. Az előző GT3 modellre szerelt első generációs Sport Maxx Race abroncsok után aDunlop most újabb speciális abroncsokat kínál a Porsche járműveihez.

„Nagy öröm számunkra, hogy együtt dolgozhattunk a Porsche 911 GT3 mögött álló csapattal” Mondta Martijn De Jonge, a Consumer PBU EMEA régió márkaigazgatója. „Ez lehetőséget adott számunkra, hogy olyan abroncsot alkossunk, mely az autóban rejlő képességeket tökéletesen az úton tanúsított teljesítményre váltja.”

A FIA World Endurance és az európai Le Mans sorozat 2016-os bajnokának választásaként a Dunlop kulcsfontosságú szerepet játszott. A pályán a legjobb teljesítmény elérésében a motorsport legkeményebb versenyein, mint pl. a 24 órás Le Mans-i vagy nürburgringi futamok. Amikor a Porsche a Dunlopot választotta a legújabb GT3 modelljükhöz tökéletesen igazodó abroncs kifejlesztésére, két követelményt támasztottak. Olyan abroncsot akartak, mely kiváló teljesítményt nyújt száraz útfelületen, a lehető leggyorsabb köridő mellett.

„A Dunlop egy kiváló jellemzőkkel rendelkező abroncsot alkotott, követelményeinkhez igazodva. A Sport Maxx Race 2 a száraz útfelületeken, valamint a tapadás ésa kormányzás precizitása terén is az elvárt teljesítményt nyújtja” – nyilatkozta Jan Frank a Porsche részéről.

A lehető leggyorsabb köridő biztosítása
A GT3-hoz és a hosszútávú versenyekhez fűződő tapasztalatairól híres, és a 24 órás Le Mans-i és nürburgringi futamokon minden más abroncsgyártónál több győzelmet begyűjtő Dunlop a versenyekkel kapcsolatos tapasztalataira támaszkodva tudta biztosítani a szükséges teljesítményt.

A legjobb köridő kulcsa a tapadás és a kormányzás precizitása. Az abroncs kerek formájának optimalizálásával a Dunlopnak sikerült kiegyensúlyoznia a nyomás eloszlását az abroncs lenyomatán. Ez nagyobb mértékű visszajelzést biztosít a vezető számára kanyarodás során, továbbá fokozza a kormányzás precizitását.

A természetben fellelhető merevítő szerkezetek ihlette SportMaxx Race 2 mintaárkai között hidak találhatók, melyek fokozzák az abroncs merevségét. Ez a „Könnyű merevítő szerkezetes kialakítás” lehetővé teszi, hogy a mérnökök kevesebb gumit használjanak, egy merevebb és könnyebb abroncsot képezve, a gumik össztömegének minimalizálása mellett.

Kimagasló képességek száraz utakon
Az újonnan kifejlesztett Sport Maxx Race 2 abroncsot egyedi, a versenyeken alapuló futókeverék alkotja. A nagy teljesítményű vezetés fejlesztésének létfontosságú eleme. Ez a verseny-futókeverék gyorsabban melegszik fel, mint a normál futókeverékek. Ez javítja az abroncs és az útfelület közötti súrlódást. Rendkívüli tapadást és a teljesítmény tartós stabilitását eredményezve nagy teljesítményű gépkocsik vezetése során.

A németországi Nordschleifén és a Porsche nardòi tesztpályáján folytatott intenzív tesztelést követően a Sport Maxx Race 2 elnyerte a jóváhagyást eredeti gyártói felszerelésként való alkalmazásra a 911 GT3-on. A Porsche versenypálya-orientált, és a teljesítmény iránt elkötelezett autóvezetőknek tervezett országúti járművén.

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

öt × négy =