File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Az Dunlop SportSmart2 Max endurance versenyeken győztes technológia és az utcai teljesítmény tökéletes kombinációja
- A SportSmart2 innovatív utódja
- Fókuszban a kezelhetőség
- Az első abroncskonstrukciójának radikális átalakítása
- Az endurance sikerek ihlette „Tartósan erősebb” teljesítmény
- Jelentős előrelépések a száraz úton való kezelhetőség és a futásteljesítmény terén
A Dunlop bejelentette a hipersport szegmensnek szánt legújabb abroncsa bevezetését. A tökéletes utcai teljesítményre tervezett, ám a versenypályára szánt képességekkel is rendelkező legújabb Dunlop SportSmart2 Max a Dunlop világbajnokságot nyert endurance versenyprogramjának tanulságait a forradalmian új Road Smart III Sport Touring abroncs kifejlesztése során szerzett tapasztalatokkal ötvözi.
A Dunlop Europe fejlesztői csapata magasra tette a lécet a legújabb abroncs kifejlesztése során. Az előző SportSmart2 abroncsot híressé tette tökéletes tapadása. Ezt utódjának meg kellett őriznie, amellett, hogy új tesztelési etalont állít fel a kezelhetőség, visszajelzés, és csekély kopás terén.
Ennek elérése érdekében a Dunlop négy fejlesztési területre összpontosított:
Rayon Ply és elülső Aramid JLB konstrukció
A közelmúltban diadalmas RoadSmart III Sport Touring abroncs tanulságait felhasználva a Dunlop egy radikálisan új első abroncskonstrukciót dolgozott ki a tartós teljesítmény biztosítására, az optimális teljesítmény gyorsabb elérése mellett.
Ez a konstrukció drasztikusan csökkenti az irányváltoztatáshozszükséges erőt, és bizonyítottan óriási mértékben, 25%-kal növeli az első abroncs tartósságát.*
A Dunlop mérnökei számára további fontos szempont volt, hogy már alacsony hőmérsékleten is optimális kezelhetőséget biztosító abroncsot alkossanak. Az új konstrukció biztonságérzetet ad a motorosoknak, túrákonvagy a versenypályán egyaránt.
Optimalizált első profil és újragondolt oldalfali átmenet
Az előző SportSmart2 abroncs híresen tökéletes tapadást kínált, a „Max” kapcsán azonban a Dunlop tovább kívánta fokozni az abroncs kezelhetőségét. Az új profil finomabb kezelhetőséget és pontosabb visszajelzést biztosít a kanyarodás kezdetén, a kanyarban való fékezés során pedig a motor kevésbé hajlamos a felegyenesedésre.
Rendkívül magas kanyarodási sebességnél a Max új, lépcsőzetes peremű oldalfala még szélsőségesen éles dőlésszög mellett is fokozott biztonságérzetet nyújt.
Tri-polimer keverék és magas diszperziójú szilika futókeverék
A Dunlop egy forradalmian új futókeveréket is kifejlesztett, mely hideg, nedves időben a tapadás optimalizálásának érdekében növelni tudja az abroncs érintkezési felületét. A futókeverékek technológiájának legújabb vívmányait kihasználva az új keverék óriási mértékben növeli az első abroncs futásteljesítményét, melyet szélesebb működési tartományban ötvöz az optimális száraz és nedves tapadással.
Multi-Tread hátsó abroncs
A Dunlop „Tartósan erősebb” filozófiája páratlan sikert eredményezett a FIM Endurance világbajnokságon. 1994 óta a Dunlop abroncsokkal felszerelt motorok 16 világbajnoki címet szereztek. A győzelmekben kulcsfontosságú szerepet játszott az egyedi Multi-Tread hátsó abroncs. A SportSmart2 Max egy endurance jellegű középső futókeveréket, vállrészén pedig nagyfokú tapadást eredményezőkeveréket alkalmaz az egyenletes kopás és a kiegyenlített országúti teljesítmény biztosítására.
A DunlopMotorcycle EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) marketing igazgatója, Andy Marfleet, ekként dicsérte a Dunlop technológiai csapatának munkáját:
„A sikeres országúti és versenypályára tervezett termékek változatos skálájának – köztük a RoadSmart III, a FIM Endurance Világbajnokság versenyabroncsai és SportSmart2 meglévő erősségeinek – tanulságait felhasználva egy olyan hipersport abroncsot sikerült megalkotnunk, mely jelentős előrelépéseket hoz a futásteljesítmény és a teljesítmény terén, valamint kitűnően kezelhető és a kormányzásról is precíz visszajelzést kínál.”
A SportSmart2 Max mostantól a Dunlop rendkívülszéles hipersport-abroncs portfóliójának sarokköve.
„Legújabb GP Racer D212 pályaabroncsunk januárban került forgalomba, a SportSmart2 Max pedig februárban, így a Dunlop a legfrissebb és leginnovatívabb termékvonalat kínálja a hipersport szegmens számára”
–tette hozzá Andy.
* A Dunlop Europe belső tesztjei a SportSmart2Max-ot az eredeti Dunlop SportSmart2-velvetették össze
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>