A Vredestein Traxion Optimallt

Rate this post

A Vredestein a napokban mutatja be azt az új abroncsot, amit kifejezetten a traktor gyártók és a gazdák egyedi igényeit szem előtt tartva fejlesztett ki. A Traxion Optimall a VF (Very High Flexion = rendkívül nagy rugalmasságú) technológia következő generációját képviseli.

Száz hektáronként akár több tízezer forint megtakarítás a talaj-előkészítő munkák során

A vonóerő, az üzemanyag-felhasználás és a termelékenység területén is olyan jelentős megtakarítás érhető el vele, ami egyedülálló a piacon. A Traxion Optimallt a világ egyik legnagyobb mezőgazdasági gép vásárán, az Agritechnikán mutatták be, a németországi Hannoverben.

A Traxion Optimall abroncsot a piaci forgalmazás előtt nem csak a Vredestein tesztelte átfogóan, hanem a mezőgazdasági technológiák és berendezések minősítésével foglalkozó német DLG (Deutsche Landwirtschafts Gesellschaft) is. A Traxion Optimall kisebb abroncsnyomás mellett 15 százalékkal nagyobb tapadófelületet biztosít a földeken. A jelenleg piacon lévő VF abroncsokhoz viszonyítva, az úgynevezett IF (Increased Flexion = megnövelt rugalmasságú) abroncsokhoz képest az előnye pedig 25%.

A DLG megállapította: ha egy 400 lóerő feletti traktort Traxion Optimall abroncsokkal szerelnek fel, szántás közben 5,5 százalékkal kevesebb a megcsúszása,mint más prémium gyártók IF abroncsaival (részletes eredmények a dlg.org oldalon). Kiszámolták, hogy ez 7 százalékos üzemanyag-megtakarítást, és ennek megfelelő növekedést jelent hatékonyságban. A számítás szerintminden megmunkált száz hektár után 50.000 forintnak megfelelő euró a megtakarítás.

A Traxion Optimall a Vredestein új, F+ technológiájának előnyeit, a rendkívüli rugalmasságot és a kivételes stabilitást ötvözi. A rendkívül rugalmas oldalfal része egy fókuszált hajlítópont. A vállszerkezet csúcstechnológiás gumikeveréke pedig a karkasz stabilitását biztosítja alacsony guminyomás mellett, extrém összenyomódás közben. E két tulajdonság teszi lehetővé, hogy a Traxion Optimall más VF abroncsokhoz képest 25, IF abroncsokhoz képest pedig akár 40 százalékkal alacsonyabb nyomás mellett használható a földeken.

 

Az F+ technológia nagyfokú stabilitást biztosít a köpenyperem stabilizátorán keresztül. A köpenyperem felső, merev zónáját kifejezetten úgy alakították ki, hogy alacsony nyomás mellett is biztosítsa a Traxion Optimall merevségét. Ennek eredménye, a 10 százalékkal magasabb radiális merevség más VF abroncsokhoz képest. Ez biztonságos kezelhetőséget tesz lehetővé a nehéz közúti szállítási feladatok során is.

Az alábbi példa a földmunkákhoz optimális abroncsnyomást mutatja, 10.300 kg tengelyterhelés mellett, 710/75 R 42 abroncsméret esetén.

Abroncs Minimális abroncsnyomás (bar)
Traxion Optimall VF: 0.6
általános VF: 0.8
általános IF: 1.0

A Traxion Optimall követi a Traxion sorozathoz kifejlesztett mintázatot, amely már bizonyított olyan sikeres modellek esetében, mint Traxion+ és a TraxionXXL. A magasabb gumitartalmú egyedi keverék 30 százalékkal ellenállóbb a kopással szemben, és így 30 százalékkal hosszabb élettartamot biztosít. Az új abroncs 2018 februárjától lesz elérhető VF 710/75 R 42 184D, VF 650/65 R 34 NRO 170D és VF 650/60 R 34 NRO 168D méretekben. Ezeket az abroncsokat továbbiak követnek az év során.

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenöt − négy =