Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A gumiabroncs értékesítés bővülése jól jelzi a magyar gazdaság bővülését is és regionális összehasonlításban is kiemelkedőnek tekinthető.
A Magyar Gumiabroncs Szövetség adatai szerint 2018-ban, az Europool statisztikai kimutatásban szereplő gyártók, minden olyan járműre több gumiabroncsot értékesítettek, ami pneumatikus kerekeken közlekedik. Vagyis minden gumiabroncs kategória eladásai bővültek. A személygépkocsi gumiabroncsok értékesítése 9%-kal (2.420.000 db), az SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23%-kal (182.000 db), a motorkerékpár autógumik eladása 5%-kal (58.000 db), a kisteherautó abroncsok értékesítése pedig szintén 5%-kal (258.000 db) bővült.
„A gumiabroncs értékesítés a gazdaság teljesítményének egyik legjobb indikátora. Minden gazdasági tevékenységhez mobilitás, a mobilitáshoz pedig gumiabroncs szükséges” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke. „A magyar gazdaság jó teljesítményét jelzi, hogy a magáncélú – személygépkocsi és motor – abroncsok értékesítésének bővülése mellett soha nem látott méretűre nőtt a nehézgépjármű gumiabroncsok értékesítése is” – tette hozzá a szövetség elnöke.
A szövetség értékesítési adatai szerint a nehézgépjárművekre való gumiabroncsok szegmensében a teherautó és autóbusz gumik értékesítésénél 21%-kal (180.000 db), földmunkagépekre való gumiabroncsok eladásainál 25%-kal (642 db), a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12%-kal (16.800 db) több fogyott az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.
A gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5%-kal (1.184.000 db), a téli gumik eladásai 12%-kal (1.565.000 db). A hosszú idő után újra divatba hozott négyévszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48%-kal (96.000 db) nőtt, igaz a szegmens részesedése még így is csak 3,5%-a a teljes magyarországi gumiabroncs piacnak.
„A magyar abroncspiac bővüléséhez nagyban hozzájárult az újautó- és új nehézgépjármű-értékesítések növekedése, amely immár a 2008-as gazdasági válság előtti szintekre emelkedett. A legtöbb gumiabroncsot szakszervizekben, hagyományos gumiabroncs kiskereskedőknél, illetve online gumikereskedőknél vásárolták a magyar autósok és nehézgépjármű-tulajdonosok. Az értékesítési csatornák közül az internetes abroncs eladások volumene bővül a legnagyobb mértékben, itt a növekedés ismét két számjegyű volt” – mondta el Hunyadi Szabolcs.
A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az iparágban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5%-át állítja elő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.