A Magyar Gumiabroncs Szövetségről (HTA)

Rate this post

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association – HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével.

Hazánkban hét gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: az Apollo-Vredestein, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear-Dunlop, a Hankook, a Michelin és a Pirelli, egyben ők képezik a HTA tagságát, és első számú hazai és nemzetközi vezetői alkotják a szervezet elnökségét.

A Szövetség elsődleges küldetése, hogy képviselje a gumiabroncs iparági szereplők törvényes érdekeit Magyarországon. A HTA – a nemzeti és európai versenyszabályok folyamatos figyelemmel kísérése mellett – segíti a hazai gyártókat és nagykereskedőket abban a törekvésükben, hogy a gumiabroncsgyártással és – felhasználással kapcsolatos törvények, hazai és európai uniós szabályozások megfelelő szakmai felügyelet mellett készüljenek el.

A szervezet általános célja, hogy a gumiabroncs iparról és a gyártott termékekről minél több hasznos ismeretet adjon át a lakosság számára, tájékoztassa az iparági szereplők tevékenységéről a gazdasági és politikai élet résztvevőit, valamint hogy hozzájáruljon egy megfelelő és globálisan is versenyképes jogi és szabályozási környezet kialakításához.

A gumiabroncs iparágban foglalkoztatottak száma Magyarországon közvetlenül mintegy 5 ezer fő, közvetve több mint 15 ezer fő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának tavalyi éves nagysága 478 milliárd forint volt.

A HTA stratégiai törekvései elérésében több hazai szakmai szervezettel kötött megállapodást és működött együtt, időrendben: GRSP Magyarország Egyesület és OBB (ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság), MABISZ (Magyar Biztosítók Szövetsége), HIPA (Nemzeti Befektetési Ügynökség) és a MASZSZ (Magyar Autós Szakmai Szövetség), és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Ezt olvasta már?

Bajusszal és focival kampányolt a férfiegészség mellett a Bridgestone Tatabánya

Kampányolt a férfiegészség mellett a Bridgestone Tatabánya

Idén is telitalálat az egészség! Bajusszal és focival kampányolt a férfiegészség mellett a Bridgestone Tatabánya

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.