A Bridgestone, a világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalata bemutatta a Battlax Hypersport S22 motorkerékpár-abroncsot.
A vállalat egy nagyszabású teszteseményt is szervezett a spanyolországi Jerezi motorsport-versenypályára, ahol Talmácsi Gábor, a MotoGP világbajnoka is próbára tette az utcai sportabroncsokat.
Az S22 kifejlesztését a vállalat mérnökei részéről az az elhatározás vezérelte, hogy a Battlax Hypersport-ra jellemző, száraz úton való jó tapadási képességet kiegészítsék egy hasonlóan kiváló tapadási teljesítménnyel vizes úton is. Fokozottan koncentráltak az úttal való érintkezés érzékelésére és a kanyarodásra is, ami lehetővé teszi a motorosok számára motorkerékpárjuk teljesítményének maximális megtapasztalását.
„Az S22-t a hipersport felhasználók elvárásaival összhangban fejlesztettük ki” – mondta Nico Thuy, a Bridgestone EMEA Motorcycle Europe részlegének vezetője. „Ilyen könnyű kezelhetőséggel és kanyarodáskor fokozott visszajelzéssel a motorosok magabiztosan léphetnek a hipersport új szintjére.”
A teszteredmények is szemléltetik a javulást. Ez alapján száraz úton 15%-kal gyorsabb kanyarodást és 1,2%-kal gyorsabb köridőt, vizes úton pedig 5%-kal gyorsabb köridőt mértek. [1]
Talmácsi Gábor a tesztelők között
Talmácsi Gábor a Bridgestone meghívásából április 4-én egész nap a Circuito de Jerez motorsport-versenypálya tesztelte Battlax Hypersport S22 abroncsokat. A tapasztalatiról közösségi oldalán is beszámolt.
„Elsőre azt érzem, hogy nagy kanyarsebességet lehet vele motorozni és az első gumi nagyon kellemes a kanyarbejáratoknál. Könnyen lehet vele fordulni és irányt váltani és jó visszajelzéseket ad minden ponton.” – írta az egykori versenyző a rajongói oldalán.
A végső tapadás receptje
A Bridgestone változó keverékstruktúrát épített be az abroncsba, amelynek középső része keményebb, húzó felületei lágyabbak, szélei pedig még lágyabb keverékek, ami optimális egyensúlyt biztosít a tapadás és a kanyarodás között. Ez az eredeti keverék optimalizált gyanta vegyületet tartalmaz az abroncs húzó felületén, míg a középső részben használt vegyületben 25%-kal megnöveltük a finom szilika molekulákat, ami növeli az útfelülettel való érintkezést. [2]
A teljesítmény nagyarányú növelése nem befolyásolta hátrányosan sem az első, sem a hátsó abroncsok kopásállóságát.
A mintára gyakorolt pozitív hatás
Az abroncsban használt keveréket úgy tervezték meg, hogy az abroncs mintázatával együttesen fejtse ki hatását. A két szempontot egymáshoz igazították, különösen az érintkező felület szélei körül, hogy nagyobb legyen a tapadás és kevesebb a csúszás. A vizes úton elért 5%-os javulást a mintázat bővítései tették lehetővé, amelyek megnövelték a vízelvezetést, valamint a vizes és száraz út tapadásának arányát az abroncs vállrészén.
Nagyobb merevség
A Bridgestone beépítette csúcstechnikát alkalmazó MS-Belt konstrukcióját és a „High Tensile Penetration Cord” (nagy szakítószilárdságú penetrációs huzal) technológiát annak érdekében, hogy a motorosok megtapasztalják a könnyű kezelhetőséget, és bízhassanak az abroncs stabilitásában nagy sebességnél is. Ehhez járult az első kerék horony-mintázatában a 3D élek kialakítása, amely alapvető az abroncs optimális merevsége szempontjából. Az eredmény egy olyan abroncs, amelyet minden területen a végső teljesítményre optimalizálták.
Az új Battlax Hypersport S22 abroncsok 2019 januárjától a méretek széles választékában állnak rendelkezésre, 2020 januárjától pedig további méreteket bocsátanak ki.
1] Elődjéhez képest (Battlax Hypersport S21). Belső tesztek: BMW S1000RR, Autopolis pálya JPN, BS tesztpálya JPN, 120/70, 190/55 méretek.
2 A felülettel érintkező szilikon molekulák aránya 25 %-kal nagyobb, mint az S21-ben.