Talmácsi Gábor tesztelte a Bridgestone Hypersport motorabroncsát

5/5 - (1 vote)

A Bridgestone, a világ legnagyobb gumiabroncs- és gumitermékgyártó vállalata bemutatta a Battlax Hypersport S22 motorkerékpár-abroncsot.

Talmácsi Gábor a tesztelők között
Talmácsi Gábor a tesztelők között

A vállalat egy nagyszabású teszteseményt is szervezett a spanyolországi Jerezi motorsport-versenypályára, ahol Talmácsi Gábor, a MotoGP világbajnoka is próbára tette az utcai sportabroncsokat.

Az S22 kifejlesztését a vállalat mérnökei részéről az az elhatározás vezérelte, hogy a Battlax Hypersport-ra jellemző, száraz úton való jó tapadási képességet kiegészítsék egy hasonlóan kiváló tapadási teljesítménnyel vizes úton is. Fokozottan koncentráltak az úttal való érintkezés érzékelésére és a kanyarodásra is, ami lehetővé teszi a motorosok számára motorkerékpárjuk teljesítményének maximális megtapasztalását.

Az S22 kifejlesztését a vállalat mérnökei részéről az az elhatározás vezérelte, hogy a Battlax Hypersport-ra jellemző, száraz úton való jó tapadási képességet kiegészítsék egy hasonlóan kiváló tapadási teljesítménnyel vizes úton is. Fokozottan koncentráltak az úttal való érintkezés érzékelésére és a kanyarodásra is, ami lehetővé teszi a motorosok számára motorkerékpárjuk teljesítményének maximális megtapasztalását.

„Az S22-t a hipersport felhasználók elvárásaival összhangban fejlesztettük ki” – mondta Nico Thuy, a Bridgestone EMEA Motorcycle Europe részlegének vezetője. „Ilyen könnyű kezelhetőséggel és kanyarodáskor fokozott visszajelzéssel a motorosok magabiztosan léphetnek a hipersport új szintjére.”

A teszteredmények is szemléltetik a javulást. Ez alapján száraz úton 15%-kal gyorsabb kanyarodást és 1,2%-kal gyorsabb köridőt, vizes úton pedig 5%-kal gyorsabb köridőt mértek. [1]

Talmácsi Gábor a tesztelők között

Talmácsi Gábor a Bridgestone meghívásából április 4-én egész nap a Circuito de Jerez motorsport-versenypálya tesztelte Battlax Hypersport S22 abroncsokat. A tapasztalatiról közösségi oldalán is beszámolt.

„Elsőre azt érzem, hogy nagy kanyarsebességet lehet vele motorozni és az első gumi nagyon kellemes a kanyarbejáratoknál. Könnyen lehet vele fordulni és irányt váltani és jó visszajelzéseket ad minden ponton.” – írta az egykori versenyző a rajongói oldalán.

A végső tapadás receptje

A Bridgestone változó keverékstruktúrát épített be az abroncsba, amelynek középső része keményebb, húzó felületei lágyabbak, szélei pedig még lágyabb keverékek, ami optimális egyensúlyt biztosít a tapadás és a kanyarodás között. Ez az eredeti keverék optimalizált gyanta vegyületet tartalmaz az abroncs húzó felületén, míg a középső részben használt vegyületben 25%-kal megnöveltük a finom szilika molekulákat, ami növeli az útfelülettel való érintkezést. [2]

A teljesítmény nagyarányú növelése nem befolyásolta hátrányosan sem az első, sem a hátsó abroncsok kopásállóságát.

A mintára gyakorolt pozitív hatás

Az abroncsban használt keveréket úgy tervezték meg, hogy az abroncs mintázatával együttesen fejtse ki hatását. A két szempontot egymáshoz igazították, különösen az érintkező felület szélei körül, hogy nagyobb legyen a tapadás és kevesebb a csúszás. A vizes úton elért 5%-os javulást a mintázat bővítései tették lehetővé, amelyek megnövelték a vízelvezetést, valamint a vizes és száraz út tapadásának arányát az abroncs vállrészén.

Nagyobb merevség

A Bridgestone beépítette csúcstechnikát alkalmazó MS-Belt konstrukcióját és a „High Tensile Penetration Cord” (nagy szakítószilárdságú penetrációs huzal) technológiát annak érdekében, hogy a motorosok megtapasztalják a könnyű kezelhetőséget, és bízhassanak az abroncs stabilitásában nagy sebességnél is. Ehhez járult az első kerék horony-mintázatában a 3D élek kialakítása, amely alapvető az abroncs optimális merevsége szempontjából. Az eredmény egy olyan abroncs, amelyet minden területen a végső teljesítményre optimalizálták.

Az új Battlax Hypersport S22 abroncsok 2019 januárjától a méretek széles választékában állnak rendelkezésre, 2020 januárjától pedig további méreteket bocsátanak ki.

1] Elődjéhez képest (Battlax Hypersport S21). Belső tesztek: BMW S1000RR, Autopolis pálya JPN, BS tesztpálya JPN, 120/70, 190/55 méretek.

2 A felülettel érintkező szilikon molekulák aránya 25 %-kal nagyobb, mint az S21-ben.

Ezt olvasta már?

A Continental által partnerekkel közösen kifejlesztett összetett folyamat során az elhasználódott gumiabroncsokból származó gumit újrahasznosítják és úgy dolgozzák fel, hogy az új gumikeverékek komponenseként újra felhasználható legyen.

Újrahasznosított gumi

Újrahasznosított gumi, rizshéj és műanyag palackok: fenntartható anyagok a gumiabroncsgyártásban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük