Hogyan ápoljuk a gumiabroncsokat?

Rate this post

Tárolás előtt és a használata közben is rendszeresen ápoljuk a gumiabroncsokat, hogy az élettartamuk növekedjen.

Tárolás előtt és a használata közben is rendszeresen ápolni kell az abroncsokat, hogy az élettartamuk növekedjen.

A nyári és a téli gumi is kiszáradhat, kirepedhet, hogyha nincsen megfelelően kezelve. A futó felületet magát nem lehet, és nem kell megvédeni, mivel folyamatosan kopik, így a gumi ápolókat sosem szabad közvetlenül rákenni, mert ezáltal csúszóssá válhat. A gumiápolót kifejezetten a gumiknak szánták. Amitől nem csak a fekete színét nyeri vissza, hanem a szilikon és glicerin tartalma miatt az élettartamát is növeli.

Érdemes akkor is gumi ápolókat használni, hogyha apró repedéseket vélünk felfedezni, ugyanis ez a gumiszerű anyag a repedésekbe folyva meggátolja azokat. Ha lekezeljük az abroncsok falát és a futófelületet, akkor megvédjük nyáron a káros napsugaraktól, télen pedig a sós hótól. Rendszeres használatukkal a gumiabroncsok élettartama látványosan hosszabb lesz, a felülete pedig ápoltabb. Amikor a nyári gumikat téliekre cseréljük, akkor külön hangsúlyt kell fektetni a tárolásukra is.

A Michelin áttörő kampánya

Itt jön a képbe a Michelin egyik kampánya, ahol az abroncsokat banánokhoz hasonlítja. Ezzel is az ápolás fontosságára felhívva a hangsúlyt. Ebben az oktatási kampányban megmutatták, hogy a teljesítmény nem feltétlenül a gumiabroncsnak az életkorán alapszik. Nem kell mindig a termék gyártási dátumával foglalkozni, hanem inkább a minőségre és az ápolásra összpontosítani. A banán példája tökéletesen bemutatja, hogy az élettartamnak a visszaszámlálása nem a gyártáskor kezdődik.

A legtöbb termék lejárati ideje a gyártás pillanatában indul el visszafelé, mivel folyamatosan öregednek, vagy romlanak. Itt gondolhatunk a banánra, ami a leszedéskor már elkezd érni, és minél hamarabb a boltokba kell kerüljön, hogy ne barnuljon be. Ezzel szemben a gumiabroncs öregedési folyamatát nem a gyártástól kell számítani, hanem attól a pillanattól, amikor legelőször felfújták, és a járműbe telepítették. A legnagyobb terhelésnek nem a raktárban van kitéve.

Ne ijedjünk meg a nem használt gumiktól

A tudósok és mérnökök különböző tanulmányokat is elkészítettek, hogy bebizonyítsák ezt az elméletet. Úgy kell elképzelnünk, hogy egy járműben a két évig használt gumiabroncs ugyanannyit öregedett, mint a 10 évig tárolt. Ezenkívül, ha a hőmérséklet eléri a 40 fokot, és 20 évig nincs használva, akkor is olyan, mintha 40.000 km-t futott volna le. Ezek a tudományok bebizonyítják, hogy szélsőséges körülmények között 20-szor gyorsabban romlanak, mint a tárolás során. Emellett az új gumik, és a nem használt, de 3 életévet elért abroncsoknak a kopása szintén megegyezett a nagysebességű tesztek során.

A Michelin kampánya segített felhívni a figyelmet arra, hogy a gumiabroncsokat mindig megfelelő körülmények között kell tárolni! És a rendszeres használat mellett fokozatos figyelmet is igényelnek. Nem feltétlenül kell megijedni, a pár évig nem használt gumiktól, és nem muszáj azonnal újat venni. Ezek a lépések nemcsak pénztárcabarát megoldások, hanem a környezetünket is figyelembe veszik. Mégis, hogyha az abroncsok elérték az 5. életkorukat, akkor évente vizsgáltassuk szakemberrel.

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkilenc + 6 =