Az üzemanyag-hatékonysági osztályt a gördülési ellenállási együttható (RRC) alapján, megadott, „A”-tól „G”-ig terjedő skálának kell meghatározni.
Gumiabroncs címkézés – AZ EP 1222/2009/EK RENDELETE
A GUMIABRONCS-PARAMÉTEREK OSZTÁLYOZÁSA
A. rész: Üzemanyag-hatékonysági osztályok
Az üzemanyag-hatékonysági osztályt a gördülési ellenállási együttható (RRC) alapján, az alábbiakban megadott, „A”-tól „G”-ig terjedő skálának megfelelően és a 117. sz. ENSZ-EGB-előírás, valamint annak későbbi módosításai szerint mért módon kell meghatározni.
Ha egy gumiabroncs típust egynél több gumiabroncs osztályra (pl. C1 és C2) is jóváhagynak, akkor a szóban forgó gumiabroncstípus üzemanyag-hatékonysági osztályának meghatározásához a legmagasabb gumiabroncs osztályra (pl. C2, nem C1) vonatkozó osztályozási osztályt kell használni.
B. rész: Nedves tapadási osztályok
A C1 típusú gumiabroncsok nedves tapadási osztályát a gördülési ellenállási együttható (G) alapján, az alábbiakban megadott, „A”-tól „G”-ig terjedő skálának megfelelően és a 117. sz. ENSZ-EGB-előírás, valamint annak későbbi módosításai szerint mért módon kell meghatározni.
C. rész: A külső gördülési zaj osztálya és mért értéke
A külső gördülési zaj mért értékét (N) decibelben kell megadni, és a 117. sz. ENSZ-EGB-előírás, valamint annak későbbi módosításai szerint kell kiszámítani.
A külső gördülési zaj osztályát a 661/2009/EK rendelet II. mellékletének C. részében meghatározott határértékek (LV) alapján kell meghatározni.
Kedveld a Facebook oldalunkat és azonnal értesülsz az új hírekről!