Puha sártól a sziklás terepig: A Dunlop új Geomax Enduro EN91 abroncsa szélsőséges körülmények között is jól teljesít
Dunlop nyerte a World Super Enduro bajnokságot
Miután Colton Haaker Geomax abroncsokkal felszerelt motorjával megnyerte a World Super Enduro bajnokságot, a Dunlop nyilvánosságra hozta a legújabb generációs enduro motorabroncsai műszaki adatait. A világbajnokságokon szerzett tudásra támaszkodva kifejlesztett Dunlop Geomax Enduro EN91 hihetetlenül sokoldalú abroncs, amely a legkülönbözőbb terepviszonyok között is kitűnően teljesít.
Az enduro versenyeken általában nagy távolságokat tesznek meg a versenyzők, és az abroncsok hosszú időn át vannak kitéve a terheléseknek. A nagy távolság miatt a motornak változatos terepviszonyok között kell helytállnia, ezért a sikerhez döntő fontosságú a megfelelően sokoldalú abroncs. A fejlesztők a Geomax EN91 abroncsba sűrítették a Dunlop rendkívül gazdag tapasztalatát, és olyan terméket hoztak létre, mely a hosszú motoros túrák szerelmeseinek és a profi versenyzőknek egyaránt a legmagasabb szintű tartósságot és teljesítményt nyújtja. Az EN91 használata közúti forgalomban is engedélyezett, ami tovább bővíti felhasználhatóságát.
Innovatív futófelület, új keverék és felépítés
Az EN91 a kiválóan teljesítő Dunlop Geomax Enduro D909-et váltja fel. Új futófelületi mintázata homokban és sárban is optimális tapadást biztosít. Az elülső abroncs vállrészének zseniális, extra élekkel ellátott hatszögletű Hex Shape blokkokat tartalmazó mintázata könnyed kormányozhatóságot biztosít, így a motoros kevésbé fárad el. Ez a kialakítás javítja a tapadást is, függetlenül a kormányzás szögétől. A hátsó abroncsoknál Tilt Crown Block technológiát alkalmaztak, ami nehéz – például sziklás – terepen javítja a tapadást. A megdöntött blokkok révén az abroncs jobban fogja a terepet, extra iránystabilitást biztosít és javítja a tapadást, mivel a köveket és földet a futófelület közepén futó blokkok középpontja köré gyűjti.
A hosszú távú kihívások esetében a tartósság igen fontos szempont. A Dunlop új, javított nyírószilárdságú keveréket dolgozott ki, melynek megnövelt tartóssága ugyanakkor nem megy a teljesítmény rovására. A nagy teljesítményű keverék és a bajnoki címeket eredményező tapasztalat kombinációjával a Dunlop jelentősen javította a visszapattanást, a gumi így sziklás terepen a lehető legjobb tapadást biztosítja. A Dunlop karkasz feszültséget szabályozó Casing Tension Control System megoldását szintén felhasználták az abroncs kialakításához. A rendszer bukkanókon jobb úttartást ad, és javítja az útérzetet.
Luca Davide Andreoni, a Dunlop Europe marketingmenedzsere a következőket nyilatkozta az új abronccsal kapcsolatban. „A legjobb csapatok és motorversenyzők szerint az EN91 a legváltozatosabb terepkörülmények között is kitűnő teljesítményt mutat. Ezt bizonyítja, hogy sikerült elérnünk a kitűzött célt és növelni az abroncs sokoldalúságát. Mindegy, hogy puha sáron vagy sziklákon kell átkelni, az EN91-nek ez nem fog problémát jelenteni.”
A Dunlop Geomax Enduro EN91 a lágyabb terepre, például homokra és nedves sárra optimalizált Geomax Enduro Soft D907F abroncsot egészíti ki. Elülső kerekekre 90/90-21, hátsókra pedig 120/90-18 vagy 140/80-18 méretekben kerül forgalomba Európa-szerte.
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, Kedveld!
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>