A Tor Truck Racinggel a FIA Kamionversenyzői Európa-bajnokságban eltöltött két évet követően az Apollo Tyres új, szponzori szerződést kötött az SL Trucksport 30-zal.
Az új csapat, amely az SL Apollo Tyres Trucksport nevet viseli majd. A 2023-as szezon minden fordulóján egy vadonatúj MAN TGS 2022-es teherautóval fog versenyezni, amelyet az Apollo Tyres márkajelzéssel és azonnal felismerhető lila színezéssel látnak el.
A 35 éves Sascha Lenz továbbra is az SL Truck Team vezetői székében marad, és több mint hét évnyi kamionversenyzői tapasztalatot hoz magával.
Lenz 2015-ben kezdte kamionversenyzői karrierjét; azóta a német versenyző 2017-ben az FIA ETRC Young Gun Award-on első helyezést ért el. 2021-ben második lett a Driver’s Championship Series-ben, idén pedig a harmadik helyen végzett a Driver’s Championship Series-ben a legfontosabb kamionversenyzési formulában.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az Apollo Tyres-t az SL Trucksport családban üdvözölhetjük, és már most várjuk az újabb sikeres szezont” – mondta Lenz. „Az Apollo Tyres új kötelezettségvállalásával a 2023-as céljaink egyszerűek: mind a vezetői, mind a konstruktőri bajnokságban az első helyen végezni.”
Benoit Rivallant, az Apollo Tyres Europe elnök-vezérigazgatója hozzátette:
„Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy az Apollo Tyres sikeres jelenlétére építhetünk a FIA ETRC bajnokságban. Ez az új szponzori megállapodás segít nekünk abban, hogy tovább növeljük a márka ismertségét egész Európában, a tehergépkocsi- és buszabroncsok értékesítésének gyorsan növekvő régiójában.”
A két évre szóló fix szponzori megállapodás mellett az Apollo Tyresnek lehetősége lesz a szerződés évenkénti meghosszabbítására, kölcsönös megegyezés és a csapat általános teljesítménye alapján.
Apollo Tyres Tor Truck Racing aláírása
Októberben az Apollo Tyres bejelentette a Tor Truck Racinggel való hároméves partnerségének végét, ami egybeesett a csapat vezető versenyzőjének, Shane Breretonnak a FIA ETRC-ből való visszavonulásával. A kamionversenyzésben eltöltött hét év után Brereton lemondott, hogy több időt tölthessen a családjával és a vállalkozására koncentrálhasson.
Brereton és az Apollo Tyres 2019-ben partnerséget kötött, és a COVID-19 járványt követően a 2021-es szezonban biztosította a Goodyear Kupát a „Chrome Rated” versenyzők számára. A 2022-es évben az Apollo Tyres Tor Truck Racing a harmadik helyen végzett a Promotor’s Championshipben. Megszerezte az osztálygyőzelmet a franciaországi Le Mans-ban, ahol a csapat első bajnoki futamgyőzelmét is megszerezte.
„Mindannyian az Apollo Tyres-nél szeretnénk boldog nyugdíjas éveket kívánni Shane-nek, és köszönjük neki és a Tor Trucksnak, hogy ilyen hatékonyan népszerűsítették márkánkat az európai színtéren”
– mondta John Nikhil Joy, az Apollo Tyres európai klaszter TBR termékigazgatója.
Előre tekintve az FIA teherautó Európa-bajnoksággal kapcsolatban
Az FIA Kamion Európa-bajnokság a világ egyik leglátványosabb és legnagyobb kihívást jelentő autóverseny-sorozata. A versenyzőket két kategóriába, a Chrome és a Titan kategóriába sorolják, ami a korábbi versenytapasztalatukat és a futamgyőzelmek rekordját tükrözi. A sebességkorlátozás 160 km/h (99mph). A járműveknek pedig legalább 5300 kg tömegűnek kell lenniük, és maximum 1200 lóerős teljesítményt és 5000 Nm nyomatékot kell leadniuk.
Az FIA European Truck Racing Championship lépéseket tesz a fokozott fenntarthatóság irányába – például az összes versenyző teherautót 100%-ban megújuló HVO-dízel hajtja.
A kamionversenyzés népszerűsége folyamatosan növekszik. Az FIA első számú kamionverseny-sorozatának világszerte 60 millió online és televíziós nézője van, és mintegy 420 000 nézőt fogad.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.