A Michelin átlépett egy új akadályt azáltal, hogy elsőként tervezett olyan abroncsot, amely akár 58%-ban fenntartható anyagokat tartalmaz
„A Michelinnél nem csak papírra tervezzük a fenntartható gumiabroncsokat, hanem valódiból készítjük őket…”
Ezzel a kijelentésével Scott Clark, az autóipar, a motorsport, a tapasztalatok és az amerikai régiókért felelős ügyvezető alelnöke – a csoport végrehajtó bizottságának tagja – szemlélteti a Michelin azon képességét, hogy változást hozzon a célok megvalósításában. A cégcsoport ezt ismét bebizonyította azzal, hogy bemutatott két új gumiabroncsot, az egyiket személygépkocsikhoz a másikat buszokhoz. A fenttartható gumiabroncsok 45, illetve 58%-ban új, fenntartható anyagokat tartalmaznak. Ez a két abroncs, amelyek teljesítményében nem kötnek kompromisszumot. Ügyelnek arra, hogy ne legyenek károsak a környezetre, olyan technológiákat hirdetnek, amelyeknek a Michelin 2025-ig történő értékesítésével egyértelműen számol.
AZ EZEKBE A VADONATÚJ GUMIABRONCSOKBA INTEGRÁLT ANYAGOK TÍPUSAI
A Michelin ezt a fejlődést a természetes gumi nagyobb mértékű használatának köszönheti , valamint az újrahasznosított kormot, olajokat, például napraforgóolajat és biológiai eredetű gyantákat, a rizshéjból származó szilícium-dioxidot és még az újrahasznosított acélt is.
“ Az összetétel különbözik attól függően, hogy buszról vagy személyautóról van szó. Ennek magyarázata az abroncs szerkezete – az autógumikhoz poliészter, teherautókhoz fémburkolat –, de a futófelületben használt vegyületek is. Valójában egy autóbusz abroncs belső nyomása – 8 bar – magasabb, mint egy személyautóé – 2,5 bar – rendkívül ellenálló burkolatot igényel, ennek következtében acélból készült. Ez megmagyarázza azt a futófelületet is, amely nagyon eltérő teljesítménykövetelményekkel rendelkezik, és nem igényel sem olajat, sem gyantát, hanem inkább természetes gumit.”
– kommentálta Cyrille Roget, a Michelin Csoport műszaki és tudományos kommunikációs igazgatója.
A fenntartható anyagok integrálása terén elért haladás valódi kihívást jelent, amelyet a Michelin a csúcstechnológiás anyagok terén szerzett szakértelmének és az innováció felgyorsítására irányuló vágyának köszönhetően tudott leküzdeni egy célzott partnerségi programban való részvétellel.
Ilyen például a Pyrowave (r-sztirol), a Carbios (r-PET), az Enviro (rCB), az IFPEN/Axens az ADEME (Francia Ökológiai Átmeneti Ügynökség) részvételével (bio-butadién), az Empreinte* projekt. az ADEME-vel vagy a körkörös gazdasági projektek felállításával, a BlackCycle és Whitecycle projektekkel, amelyeket a Michelin számos európai partnerrel és az EU támogatásával működtet annak érdekében, hogy az abroncsokat élettartamuk végén nagyon jó minőségű alapanyagokká alakítsák, amelyek beépíthetők új termékekbe.
A MICHELIN SZERINTELÉRHETŐ A 100%-BAN FENNTARTHATÓ GUMIABRONCS
A fenntartható anyagok kifejlesztésén és abroncsokba való integrálásán túl, a bolygó erőforrásainak megőrzése érdekében a Michelin kitűnik globális megközelítésével, amely az abroncsok környezeti hatásainak tényleges csökkentését célozza. Annak érdekében, hogy 2050-re elérje ambiciózus célját, a 100%-ban fenntartható gumiabroncsot, a Michelin életciklusának minden szakaszában fellép ( a nyersanyagok kiválasztásától az abroncs-újrahasznosítási megoldásokig ), anélkül, hogy csökkentené a teljesítményt, és figyelembe veszi a nagy- a fenntartható anyagok nagyszabású előállítása, amelyekből létrejön.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.