Csereabroncs-piaci áttekintés, 2024. negyedik negyedév

Rate this post
25 éves a GumiPiac MagazinFile Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
Telefon: 305620602.
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A negyedik negyedévben a csereabroncsok mennyisége nő, az egész éves teljesítmény általában pozitív

Dr. McCarthy kijelentette: „Nagyon izgatott vagyok a lehetőség miatt, amelyet az ETRMA kínál nekem. Az ETRMA kultúra megőrzésének elősegítése és egy ilyen sikeres Egyesület működtetése nagy megtiszteltetés és kiváltság. Várom, hogy együtt dolgozhassak a Szövetség tagjaival és az Igazgatósággal a haladás előmozdítása, valamint az egész iparág láthatóságának és befolyásának növelése érdekében.”

Adam McCarthy, az ETRMA főtitkára a következőket mondta:

„A 2024-es 4. negyedév fejlődése minden termékcsaládban pozitív a 2023. negyedik negyedévhez képest, elsősorban a 2023. negyedik negyedévi gyenge teljesítmény miatt.

A 2023-as (2022-höz képest) negatív fejleményt követően, a fogyasztói szegmensben -8%, a teherautó szegmensben pedig -17%-kal, a mennyiségek 2024-ben javulnak a fogyasztói gumiabroncsok esetében, elsősorban az All Seasons szegmensnek köszönhetően, de még mindig enyhén negatív a teherautó gumikra.

Mindkét szegmensben még mindig messze vagyunk a pandémia előtti mennyiségtől, -3,5%, illetve -10,3% 2019-hez képest. A teherautó-abroncsok ETRMA-volumenét továbbra is befolyásolja a nem pool-termékek növekedése (a dömpingellenes vámok ellenére) . A mezőgazdasági gumiabroncsok szegmensének mennyiségét az esős időjárási viszonyok támogatták.”

‘000 egység2023 Q42024 Q4Változás20232024Változás
Csereabroncsok50.68356.51612%212.265223.2675%
Ebből nyárin.a.n.a.1%n.a.n.a.-2%
Ebből négyévszakosn.a.n.a.18%n.a.n.a.16%
Ebből télin.a.n.a.15%n.a.n.a.7%
Busz és Teher2.7632.8824%11.39011.295-1%
Mezőgazdasági13615212%6827165%
Motor és robogó9781.15018%8.6589.0264%

n.a = nincs adat

Eredeti felszerelés gumiabroncs piaca 2024-ben

Az eredeti abroncsok eladásai 2024-ben visszaestek, tükrözve a járműgyártás visszaesését a régióban.

Mobilitási trendek Európában: A gazdasági és politikai bizonytalanság körülményei között az európai járműgyártók az elektromosítás kihívásaival küzdenek. A könnyű járművek (autók és könnyű haszongépjárművek) gyártása 2024-ben csökkent a 2023-as jelentős növekedést követően. A nehéz haszongépjárművek gyártása 2024-ben erőteljesebben esett vissza, kétéves növekedést követően. Ebben az összefüggésben visszaesett az eredeti abroncsok értékesítése mind a fogyasztói, mind a teherautó és autóbusz szegmensben.

Mobilitási trend Europában

Az autóval megtett utaskilométerek arányának hosszú távú trendjei ellentétesek Nyugat-Európában az egy főre jutó mobilitás (valamennyi szárazföldi közlekedési mód) viszonylag állandó volt 2019 előtt, 2012-ig kismértékű visszaeséssel, majd 2019-ig emelkedés következett.

2023 végére a mobilitási kereslet helyreállt a világjárvány előtti átlagra, de valamivel a 2019-es csúcs alatt maradt. Közép-Európában a mobilitás erőteljes növekedést mutatott a 2019-ig tartó időszakban. A járványhoz kapcsolódó 2020-as csökkenés kevésbé hangsúlyos, mint Nyugat-Európában.

Az összesített mobilitás valamivel a 2019-es csúcs alatt marad. Az autóval megtett utaskilométerek aránya 2004 és 2019 között enyhén csökkent Nyugat-Európában, 84%-ról 82%-ra, mielőtt a Covid-járvány idején meredeken megugrott.

Azóta ugyanarra a részarányra esett vissza, mint 2019-ben, bár továbbra is a korábbi trend felett van. Ezzel szemben Közép-Európában 2004 és 2019 között jelentősen nőtt az autóalapú mobilitás aránya, bár a növekedés üteme az időszak későbbi felére mérséklődött. A részesedés 2020-ban ismét meredeken emelkedett, mielőtt a korábbi trendvonal felé esett volna.

EU27+UK gumiimport

A PCLT gumiabroncsok teljes importja 17%-kal nőtt 2024 januárja és novembere között.

A személygépkocsik és kistehergépjárművek (PCLT) abroncsok Európába (EU27 plusz Egyesült Királyság) történő importja 17%-kal nőtt 2024 első tizenegy hónapjában, és 27%-kal magasabb, mint 2019 azonos időszakában. A Kínából származó mennyiségek 17%-kal nőttek éves szinten, és több mint 50%-kal nőtt 2019 óta (38 millió extra egység).

A Koreából származó behozatal 2024-ben jól teljesített, 2023-hoz képest 32%-kal. 2024-ben további 30%-os volumennövekedés következett be Indiából: alacsony bázisról behozatala 2019 óta csaknem megháromszorozódott. Ugyanebben az időszakban Japán és Thaiföld időközben a PCLT abroncsimport mennyisége és részesedése csökkent.

Az import növekedése keresleti és kínálati tényezők eredménye. Az európai gumiabroncs-gyártási költségek 2019 óta drámaian megemelkedtek az ázsiaiakhoz képest, különösen az energia, de a munkaerő és egyéb ráfordítások tekintetében is. Ezzel párhuzamosan a háztartások költségvetésére nehezedő intenzív nyomás (mind a magas infláció, mind a megemelkedett kamatlábak miatt) arra késztette a fogyasztókat, hogy az alacsonyabb költségű import gumiabroncsokra váltsanak.

Az Európán kívülről érkező teherautó- és buszabroncs-import (EU27+UK) 2024 első tizenegy hónapjában éves szinten 3%-kal nőtt; 23%-kal magasabbak, mint 2019 azonos időszakában.

Továbbra is Thaiföld a vezető importőr, bár a mennyiségek és az import részesedése 2024 januárja és novembere között csökkent 2023 azonos időszakához képest. A Vietnamból származó mennyiségek évről évre több mint 25%-kal nőttek ugyanebben az időszakban, abszolút értékben pedig 1,1 millióval nőttek. Vietnam jelenleg egyértelműen a második legnagyobb forrás; tovább lépett Kína elé, bár az utóbbi növelte a mennyiségeket és visszaszerzett némi részesedést 2024-ben. Ezzel szemben Korea és Japán veszített részesedéséből 2024-ben, Egyiptom pedig a negyedik helyre került az importőrök között.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

A Continental a sikeresen bevezetett ContiScoot prémium robogógumi kilenc új méretével a növekvő robogók piacát célozza meg

Kilenc új méret a ContiScoot számára

A Continental a sikeresen bevezetett ContiScoot prémium robogógumi kilenc új méretével a növekvő robogók piacát célozza meg

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

20 − 9 =