Abroncs Kereskedőház 1995 – Az akkori Taurus részvételével első körben a Falken (akkor Ohtsu) kizárólagos magyarországi forgalmazására jön létre a vállalkozás 1 millió forintos törzstőkével.
Az 1995-ben megalakuló cég vezetői: Babicz László ügyvezető igazgató és Penziás Gábor Kereskedelmi igazgató. Ebben a tulajdonosi szerkezetben a TAURUS Michelin általi privatizációja kapcsán változás 1996. évben történik először, ekkortól a Michelin Magyarország Kft. az egyik résztulajdonos.
A mai tulajdonosi szerkezet 1999-ben alakul ki, mikor a jelenlegi tulajdonos magánszemélyek megvásárolják a Michelin tulajdoni részét, az Abroncs Kereskedőház 100 %-ban magyar családi vállalkozássá válik. Ettől az időponttól két ügyvezető irányítja a céget, Babicz László és Penziás Gábor.
Az Abroncs Kereskedőház fejlődésének mérföldköveit szakaszonként mutatjuk be:
1. 1995-1997:
Az első szakaszban az értékesítésben dolgozók egyaránt végeznek kiskereskedelmi és viszonteladók felé történő nagykereskedelmi tevékenységet. Raktározás és árukiadás a Fehérvári úton kb. 900 m2-en történik, míg a kiszállítást néhány saját tulajdonban lévő gépjárművel végezzük. Az érkező kamionok elzárják a Fehérvári út közlekedését. Mindenki, korra, rangra tekintet nélkül kamiont szed.
Hamar kinőjük a Fehérvári úti raktárat, és beindítjuk a törökbálinti raktárbázist. (Ez már önálló logisztikai tevékenység 3-4 fővel. kb. 1000 m2-en.)
Kis furgonokkal a beérkező rendeléseket – ha kérte a vevő – aznap kivisszük Budapesten. Vidéken két telephellyel kísérletezik a cég, Dunaújvárosban és Veszprémben.
2. 1997-1999:
Megvettünk előbb egy, majd még egy Peugeot Boxert, és elkezdjük papíron írogatni, rendezgetni a rendeléseket. A budapestieket másnap kivisszük, a vidékieket, heti egy-két terítőjáratban. (Még jó, hogy csak azokon az útvonalakon voltak vevők.)
Még nincs önálló járatszervezés, csak az eladásból, a kereskedelmi szervezet részeként, értékesítés közben szervezünk fuvarokat, de már körvonalazódik a logisztika önálló területe.
Megjelenik a flotta üzletág, és ezzel a bér tárolt abroncsok raktározása is.
A cég forgalma az időszak végére eléri az egymilliárd forintot.
3. 1999-2000:
Bővül a vevőkör, és nem átallottak a megszokott útvonalainkon kívülről rendelni, ezért bevezetjük a gyűjtőfuvart, és az országban a gumis piacon elsőként a 24 órás kiszolgálást.
Kialakul az önálló járatszervezés.
Mind a kereskedelmi áru, mind a bér tárolt abroncsok mennyisége növekszik, egyre nagyobb a törökbálinti raktár feladata. Bővül a kapacitása kb. 2000 m2-re.
4. 2000-2005:
Új telephelyek nyílnak, a cég működésében egyes tevékenységek végzése deklarált szervezeti egységekben kezd működni. Ebben az időszakban nyílik meg 2000-es évben a Megyeri úti és 2002-ben a Soroksári úti telephely Budapest IV. illetve IX. kerületében. A Törökbálinton lévő raktár kapacitás szolgálja ki a nagykereskedelmet, melynek forgalma látványosan emelkedik ebben az időszakban. Folyamatosan erősödik a budapesti vevőkör.
A szolgáltatás területén jelentős változás a Flotta Iroda működésének megkezdése. Az árbevétel ebben az időszakban már 3 milliárdos nagyságrendet képvisel.
A logisztikai szolgáltatásink is ennek megfelelően kerülnek fejlesztésre, így terítőjáratainkat kellett erősíteni. Növeltük saját flottánkat, és indulnak az alvállalkozók a terítőjáratokban.
Már képesek vagyunk az ügyviteli rendszerbe érkező rendeléseket Excel táblába exportálni, és ott rendezgetni a szállításokat.
Kinőjük a törökbálinti raktárt. Keressük a raktározás jövőjét. Felsejlik Baj. De még nincs kialakult elképzelés. Átmeneti megoldásként a kereskedelmi áru központi raktározását a IX. kerületi Hídépítő utcába helyezzük.
Törökbálinton megjelennek már a bér tárolt abroncsok is.
2003-ban elindul a baji telep fejlesztése. 2005-re Bajon már 6.000 m2-en raktározunk, és a Hídépítő utca a múlt ködébe veszik.
Baj logisztikai központtá válik. A logisztikában felismerjük, hogy nem csak kiszállítani kell, de ellenőrizni is kell a szállítókat, a pénzbefolyást, stb. Ezzel a funkcióval is bővül a logisztika.
A Continental Hungáriával közös céget alapítunk, az FSG Hungáriát a Barum gumiabroncs teljes garancia rendszer bevezetésére ( PneusExpert ) 2002-ben. Ebben az időszakban történik meg az ISO 9001 Minőségirányítási Rendszer bevezetése és azóta is folyamatos tanúsítása.
5. 2005-2010:
Ez az időszak az expanzív növekedés ideje. Újabb telephelyek nyílnak (Budaörs, Batthány út) és a raktározási kapacitásunkat is növeljük. Törökbálint a bővülő bér tárolt abroncs készlet miatt teljesen kiszorul a kereskedelmi-áru raktározásból. Törökbálint teljes egészében bér tárolt raktárrá válik.
A baji raktárterület meghaladja a 10.000 m2-et, és itt is megjelennek a kereskedelmi áru mellett a bér tárolt abroncsok is. A szállítási igény növekedésének következtében a kézi járatszervezéssel nem lehet tartani a rendelés-zárási határidőket. Járatszervező szoftvert kell bevezetni.
Beindul az expressz kiszolgálás Budapesten és környékén és a cég nemzetközivé válása is elindul a román, majd a szlovák leányvállalat megnyitásával. Ezáltal indulnak a környező országok szállításai is.
Bővül a létszám, már több, mint 150 kolléga szorgoskodik a központban, a telephelyeken és a raktárainkban.
6. 2010-:
Innentől még inkább felgyorsulnak az események. Cégirányítási rendszerünk üzletági, divizionális szervezésben történik. Az informatikát tovább erősítjük, integrált rendszerünk fejlesztése elsődleges fontosságúvá válik, a fejlesztések a vevő elégedettség növelésének, és az egyre magasabb szintű kiszolgálási lehetőségek irányába történik.
A leányvállalatok száma növekszik, megjelenünk Csehországban, Szlovéniában és Horvátországban is.
Elindul a nagy gumiabroncs forgalmazás, saját és multi márkákkal a kínálatunkban a teherabroncsok, illetve a mezőgazdasági és ipari abroncsok frontján, de kínálatunkban megtalálhatóak tömlők és védőszalagok is.
Tovább bővül a telephelyek száma. Megnyílik az Árpád fejedelem úti telep és folyamatosan megjelenünk a bevásárló központokban is (Allee, Mammut, Westend).
2012-ben kidolgozzuk és elindítjuk az autószerviz koncepciót, mely fejlesztéssel bővítjük telephelyi szolgáltatásainkat.
Logisztikánk tovább fejlődik, egy gyűjtőfuvarozó már nem képes kiszolgálni az AKH teljes vevőkörét. Bővítjük a palettát.
A fuvarszervezés egyre nagyobb mértékben automatizálódik.
És így jutottunk a mai helyzethez, ahol
- A szezonban napi kb. 40 terítőjáratot – a mélygarázsokat kiszolgáló kocsiktól a kamionig – indítunk a GLS, DPD, és Posta kamionok, konténerek mellett.
- A papírhasználat szinte teljesen kiszorul mind a fuvarszervezésből, mind a raktári folyamatokból. Az ügyviteli rendszerhez nem csak a járatszervezés, kapcsolódik, hanem annak szerves része a raktárakban használt vonalkódokon alapuló hely-, cikk- és vevőazonosító rendszer.
- Bajon tovább folyik, és egyre nagyobb ütemben a fejlesztés. Újabb 10.000 m2-rel bővül a kapacitás, majd a régi Pneu Trade raktárak átvételével a baji raktár alapterülete kb. 25.000 m2.
- A nagy gumiabroncsok megjelenésével a baji raktár teljes készlete (bér tárolt abroncsokkal együtt) közelíti a fél millió darabot.
- Törökbálint mintegy 35.000 db őrzött abroncsot kezel.
- A napi kiadás Bajon a szezonokban meghaladhatja a 15.000 darabot.
- A teljes logisztika létszáma megközelíti a 100 főt, míg a teljes létszám a bérelt munkaerővel együtt közel 300 fő.
7. És még közel sincs vége……
Mindez a 20 év!
Egy filozófia és határozott stratégia mentén.
Filozófia: a vevő szent. Ez értékesítési és szolgáltatási stratégiánk alap pillére.
Stratégia: megbízhatóság, innováció, növekedés. Legyél, vagy próbálj meg mindig a legjobb lenni.
Jövőre vonatkozó víziónk közös; Egy regionális, multinacionális családi vállalat.
Regionális:
stabil pozíció a magyar piacon
fejlődés, növekedés, akvizíció az export piacokon.
Családi:
Családi, nem csupán a tulajdonosi szerkezetben, de a működésben. (együtt, közel egymáshoz, jó érzéssel, kötődéssel dolgozni, mint egy család)
Multinacionális:
Hatékonyság, termelékenység, eredményesség, informatikai vezérlés
Az ünnep alkalmából jár a köszönet:
a Partnereknek (vevőknek és beszállítóknak) az együttműködésért
a munkatársaknak erőfeszítéseikért
minden együttműködő és támogató szervezetnek
Egy hozzászólás
Pingback: ADAC 2023 – nyári gumi teszt: 205/55R16 - Gumiabroncs Tesztek