Az Allopneus nevű gumiabroncs webáruházra költött 67 millió dolláros befektetés fő célja az online fogyasztói döntések jobb megismerése.
A Michelin csoport évente közel 18 millió gumiabroncsot gyárt el, és ad el a világ 170 országában – írja az internet RETAILER. A cég 67 millió dollárért vette meg az Allopneus SAS 40 százalékos részesedését. A francia webáruház a 122. helyen áll az Internet Retailer európai 500-as listáján.
„A lépéstől azt várja a Michelin, hogy betekintést nyernek az e-kereskedelem világába, és az azt övező marketingbe, valamint, hogy jobban megérthetik az online vásárlókat”
– mondta el Jean-Dominique Senard, a vállalatóriás vezérigazgatója.
Franciaországban a vásárlók háromnegyede az interneten tájékozódik az abroncsok után. A Michelin stratégiai együttműködésre készül az Allopneus-szal, hogy növelje jelenlétét a digitális térben.
Az Allponeus 2004 óta árul gumiabroncsokat a világhálón, tavaly 223 millió dollárnyi forgalmat értek el, ehhez 3 millió abroncsot kellett eladniuk. A francia webáruház azért jár jól az üzlettel, mert egy nagyobb vállalathoz, és komolyabb pénzügyi forrásokhoz kapcsolódhatnak – mondta el Didier Blaise vezérigazgató.