A prototípus és a futurisztikus görkorcsolya formavilág ellenére a kivételesen tartós és színes – elöl piros, hátul fekete – abroncsok 100 km/h sebességig használhatóak.
A görkorcsolyák formavilága által ihletett futurisztikus koncepcióabroncsot mutat be a Hankook.
Az izgalmas Opel GT Concept tanulmányautóhoz különleges, piros és fekete gumiabroncsokat tervezett. Az abroncsok, bár prototípusok, lehetővé teszik a három számjegyű sebességtartományban való haladást. Az első tengelyre készült piros gumiabroncsok a sportkocsi koncepció futurisztikus megjelenését hangsúlyozzák ki.
Az abroncs oldalfala és futófelületi mintázata az Opel GT karosszériáján végigfutó íveket követve a tanulmányautó dinamikusan áramló formavilágát és futurisztikus megjelenését tükrözi. Kifinomult ajtószerkezete kiemeli a gumiabroncsok tetszetős megjelenését a futófelületi mintázatba illesztett GT logóval.
A koncepcióabroncsok gyártása során a Hankook mérnökeinek azzal a kihívással kellett szembenézniük, hogy az abroncs oldalfalát és a futófelületi mintázatát az Opel műszaki leírásának megfelelően előállított gumi színminták alapján kellett kialakítaniuk. Az elülső, piros gumiabroncsok különösen emlékeztetnek az Opel Motorbike Motoclub 500-ra. Ezt 1928-ban mutattak be, és lényeges vizuális elemét jelentik a GT tanulmány jellegzetes piros kontúrvonalának, mely egy piktogramra emlékeztet. A különleges színezést egy speciális futófelületi és oldalfali keverék teszi lehetővé, mely fehér alapú, alternatív töltőanyagokat tartalmaz korom helyett.
A színbeli eltérések ellenére a koncepcióabroncs kialakítása és szerkezete hasonló a hagyományos közúti gumiabroncsokéhoz. A piros és fekete színű abroncsok konstrukciója pedig azonos. A koncepcióabroncs referenciamérete hozzávetőlegesen megfelel a hagyományos 225/40R18 méretnek.
A gyártási eljárás hasonló a hagyományos közúti abroncsokéhoz, a gyors prototípus készítést követően az abroncsot megfelelő piros és fekete betétekkel állítják elő. Ezek ugyanabból az anyagból készülnek, mint a futófelületi keverék.
A specifikációkból tényleges gumiabroncsok létrehozásában kulcsszerepet betöltő, hannoveri Európai műszaki központ igazgatója, Klaus Krause szerint a színes abroncsoknak nem feltétlenül kell kiállítási autók díszítőelemének szintjén maradniuk:
„A vizuális szempontok mindenképpen a színes abroncsok mellett szólnak. A vezetők ezeket is felhasználhatják járműveik testre szabásakor, a tetszetős Opel GT koncepcióautó pedig betekintést nyújt a vezetők számára abba, hogy mit is tartogat a jövő.”
Krause ugyanakkor elismeri, hogy „műszaki szempontból a színes kialakítás az oldalfalon túl is jelentősen magasabb termelési költségekkel járna.”
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu