Hankook dizájn abroncsok a jövőbe mutató Opel GT tanulmány autón

Rate this post

Hankook-Design-Tyres_660

A görkorcsolyák formavilága által ihletett futurisztikus koncepcióabroncsot mutat be a Hankook. Az izgalmas Opel GT Concept tanulmányautóhoz különleges, piros és fekete gumiabroncsokat tervezett. Az abroncsok, bár prototípusok, lehetővé teszik a három számjegyű sebességtartományban való haladást. Az első tengelyre készült piros gumiabroncsok a sportkocsi koncepció futurisztikus megjelenését hangsúlyozzák ki.

A prototípus és a futurisztikus görkorcsolya formavilág ellenére a kivételesen tartós és színes – elöl piros, hátul fekete – abroncsok 100 km/h sebességig használhatóak. Az abroncs oldalfala és futófelületi mintázata az Opel GT karosszériáján végigfutó íveket követve a tanulmányautó dinamikusan áramló formavilágát és futurisztikus megjelenését tükrözi. Kifinomult ajtószerkezete kiemeli a gumiabrocsok tetszetős megjelenését a futófelületi mintázatba illesztett GT logóval.

A koncepcióabroncsok gyártása során a Hankook mérnökeinek azzal a kihívással kellett szembenézniük, hogy az abroncs oldalfalát és a futófelületi mintázatát az Opel műszaki leírásának megfelelően előállított gumi színminták alapján kellett kialakítaniuk. Az elülső, piros gumiabroncsok különösen emlékeztetnek az Opel Motorbike Motoclub 500-ra, melyet 1928-ban mutattak be, és lényeges vizuális elemét jelentik a GT tanulmány jellegzetes piros kontúrvonalának, mely egy piktogramra emlékeztet. A különleges színezést egy speciális futófelületi és oldalfali keverék teszi lehetővé, mely fehér alapú, alternatív töltőanyagokat tartalmaz korom helyett.

A színbeli eltérések ellenére a koncepcióabroncs kialakítása és szerkezete hasonló a hagyományos közúti gumiabroncsokéhoz, a piros és fekete színű abroncsok konstrukciója pedig azonos. A koncepcióabroncs referenciamérete hozzávetőlegesen megfelel a hagyományos 225/40R18 méretnek.

A gyártási eljárás hasonló a hagyományos közúti abroncsokéhoz, a gyors prototípus készítést követően az abroncsot megfelelő piros és fekete betétekkel állítják elő, melyek ugyanabból az anyagból készülnek, mint a futófelületi keverék. A specifikációkból tényleges gumiabroncsok létrehozásában kulcsszerepet betöltő, hannoveri Európai műszaki központ igazgatója, Klaus Krause szerint a színes abroncsoknak nem feltétlenül kell kiállítási autók díszítőelemének szintjén maradniuk: „A vizuális szempontok mindenképpen a színes abroncsok mellett szólnak. A vezetők ezeket is felhasználhatják járműveik testreszabásakor, a tetszetős Opel GT koncepcióautó pedig betekintést nyújt a vezetők számára abba, hogy mit is tartogat a jövő.” Krause ugyanakkor elismeri, hogy „műszaki szempontból a színes kialakítás az oldalfalon túl is jelentősen magasabb termelési költségekkel járna.”

Ezt olvasta már?

Annak érdekében, hogy a megfelelő gumi váltóméretet tudjuk kiválasztani, tisztában kell lennünk az abroncs oldalfalán található kódok jelentésével.

Gumiabroncs méretjelölések és gumi váltóméret kisokos

Annak érdekében, hogy a megfelelő gumi váltóméretet tudjuk kiválasztani, tisztában kell lennünk az abroncs oldalfalán található kódok jelentésével.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

tíz − három =