A Goodyear bemutatja az első generációs önvezető járművek számára kifejlesztett, fejlett érzékelő technológiával rendelkező koncepcióabroncsát
Az IntelliGrip koncepcióabronccsal bemutatta az önvezető autók első generációjával kapcsolatos jövőképét a 2016-os Genfi Nemzetközi Autókiállításon. Az IntelliGrip fejlett érzékelő technológiával rendelkező koncepcióabroncsot úgy tervezték, hogy kompatibilis legyen az önvezető járművek vezérlőrendszerével. Mivel az önvezető járművek a többi jármű, járművezető, gyalogos és a Smart City rendszerek adataira támaszkodnak, az olyan gumiabroncsok, mint például a Goodyear IntelliGrip koncepcióabroncsa, döntő szerepet játszhatnak az információcserében.
A Világgazdasági Fórum egyik tanulmánya szerint a városok arra számítanak, hogy az önvezető járművek a következő 10 évben valósággá válnak . Ezen kívül a 2015-ös J.D.Power U.S. TechChoiceStudy arra a következtetésre jutott, hogy a fogyasztók az ütközés elleni védelmet tartják a legfontosabbnak az autóipari változások közül.
„Ahogy az önvezető autóknál egyre csökken a járművezetői beavatkozás, úgy nő az abroncsok szerepe, hiszen az abroncsok jelentik az elsődleges kapcsolatot az úttal”
– mondta Joseph Zekoski, a Goodyear vezető alelnöke és műszaki igazgatója. A Goodyear koncepcióabroncsai a jövőben kettős szerepet játszanak. Egyrészt kreatív platformokként funkcionálnak, ahol a hagyományos gondolkodás határait lehet feszegetni, másrészt a következő generációs technológiák kísérleti környezeteként is működnek.
A fejlett érzékelő technológiának és a futófelület különleges kialakításának köszönhetően a Goodyear IntelliGrip koncepcióabroncsa érzékeli az útviszonyok többségét. Beleértve az útfelszínt és az időjárási körülményeket.
Az IntelliGrip alkalmazza a Goodyear aktív kopás- és keréknyomás-figyelő érzékelős rendszerére épülő továbbfejlesztett aktív kopás technológiát is. Ez a gumiabroncs és a jármű állapotának felmérésére szolgál. A Goodyear speciális algoritmusokat fejlesztett ki az olyan változók figyelemmel kísérésére, mint a keréknyomás és az abroncshőmérséklet. Ennek révén jobban fel lehet becsülni a gumiabroncs állapotát, ami a jármű önvezető irányítási rendszerének optimalizációját eredményezi.
Amellett, hogy érzékeli az útviszonyokat és az abroncs állapotát, a gumiabroncs a jármű központi számítógépes rendszerével is kommunikál. Így hozzájárul a jobb vezetési teljesítményhez és a magasabb biztonsághoz. Ha a gumiabroncs nedves vagy csúszós utat érzékel, az önvezető jármű hozzáigazítja a sebességét.
Emellett elvárás, hogy rövidüljön a féktávolság, legyen jobb a kanyarodási reakció, illetve hogy az abroncs optimalizálja a stabilitást, és támogassa az ütközés-megelőzést is
A Goodyear számos autógyárral működik együtt annak érdekében, hogy ezt a technológiát minél jobban a gyártók igényeihez igazítsák. Kompatibilis legyen olyan funkciókkal, mint az elektromos menetstabilizáló rendszerek, a fékvezérlő rendszerek és a futóművezérlő rendszerek.
Az IntelliGripben alkalmazott mikro chipet a Huf vállalatcsoporttal együttműködve fejlesztették ki. A csoport a mechanikus és elektromos zárrendszerek, abroncsnyomás-ellenőrző rendszerek és telematikai rendszerek vezető, globális autóipari gyártója.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu