A Goodyear Eagle-360

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A Goodyear legújabb koncepcióabroncsát, az Eagle-360-at a Genfi Nemzetközi Autókiállításon mutatta be.

GoodYear_Eagle_360_gumi 660

Az egyedülálló, gömbölyű formájú koncepcióabroncs az irányíthatóságra, a biztonságra, az abroncs és az út közötti kapcsolatra helyezi a hangsúlyt

A gumiabroncs-gyártásban 117 éves múltra visszatekintő Goodyear egy olyan, jövőt idéző gumiabronccsal rukkolt elő, ami már ránézésre is teljesen eltér a jelenlegi abroncsoktól – ugyanis gömb alakú.

A gömb alakú, 3D-s nyomtatással készült abroncs a Goodyear jövőképét testesíti meg, és inspiráló megoldást nyújta távlati jövőbe, amikor az önvezető technológia várhatóan elterjedtebb lesz.

A Navigant Research nemrég megjelent tanulmánya szerint 2035 -re várhatóan 85 millió önvezetésre alkalmas járművet fognak eladni éves szinten világszerte. A 2015-ös J.D. Power U.S. Tech Choice Study szerint a fogyasztókat az önvezető autókkal kapcsolatban leginkább a technológia által megnövelt biztonság érdekli.

„Ahogy egyre csökken az önvezető autóknál a járművezetői beavatkozás, úgy nő az abroncsok szerepe, hiszen az abroncsok jelentik az elsődleges kapcsolatot az úttal”

– mondta Joseph Zekoski, a Goodyear vezető alelnöke és műszaki igazgatója.

A Goodyear koncepcióabroncsai a jövőben kettős szerepet játszanak: egyrészt kreatív platformokként funkcionálnak, ahol a hagyományos gondolkodás határait lehet feszegetni, másrészt, a következő generációs technológiák kísérleti környezeteként is működnek.

Gömbforma a tökéletes kormányozhatóság és biztonság érdekében

A Goodyear Eagle-360 egyedülálló formája javíthatja az autonóm mobilitás által elvárt biztonságot és kormányozhatóságot. Az abroncs gömb formája a kiváló kormányozhatóság kulcsa. A multi-orientációs gumiabroncsok minden irányban mozognak, így hozzájárulnak az utasok biztonságához. Az Aktív technológia lehetővé teszi a gumiabroncsok igény szerinti mozgását, mellyel csökkenti a potenciális veszélyes megcsúszásokat, például tükörjég vagy hirtelen előbukkanó akadályok miatt, hozzájárulva ezzel a biztonságos úttartáshoz.

Ezenkívül a Goodyear Eagle-360 gömb formája gördülékeny haladást biztosít könnyed, laterális mozgásával. Ez segíti az autót abban, hogy a haladási irány megváltoztatása nélkül vegye az akadályokat.

Végül, mivel az abroncs képes 360 fokos fordulatra, megbirkózna a parkolóhelyek várható csökkenésével is a jövőben, hiszen a gömb alakú gumiabronccsal ellátott autóknak kisebb helyre lesz szükségük ahhoz, hogy beálljanak a parkolóba. Feltételezve, hogy a nyilvános parkolók a jövőben is hasonló szerepet játszanak majd, az új abroncs jelentősen megnövelheti befogadóképességüket területük növelése nélkül.

Az összeköttetést mágneses lebegtetés biztosítja

A Goodyear Eagle-360 koncepcióabroncs mágneses lebegtetés révén kapcsolódik az autó karosszériájához. A gumiabroncs felfüggesztését mágneses mezők biztosítják, ami hasonló a maglev (mágneses lebegtetésű) vonatok technikai megoldásához; növeli az utasok kényelmét és csökkenti a zajszintet.

„Bár ez még csak egy koncepcióabroncs, mégis megmutatja a Goodyear legjobb innovatív ötleteit, illetve azt is, hogy miként lehet a jövő vezetőinek igényeivel is foglalkozni. Legújabb kutatásaink azt mutatják, hogy a fiatal járművezetők az intelligens és fenntartható autókat keresik, valamint, hogy a megbízhatóság és biztonság kulcsfontosságú számukra.4 Úgy véljük, az Eagle-360 koncepcióabroncs biztonságos és fenntartható megoldást jelenthet végfogyasztóink számára, akik valószínűleg a jövőben önvezető autót fognak vezetni, vagy abban fognak utazni”

– mondta Jean – Claude Kihn, a Goodyear EMEA régióért felelős elnöke.

„Reméljük, további ösztönzést ad az autóiparnak, hogy kitartóan együttműködve tovább keressük a jövő megoldásait.”

Az érzékelők gondoskodnak az autóval való kapcsolatról és a fokozott biztonságról
A Goodyear megálmodott egy további funkciót is, a jármű, az abroncs és az út hármasának kapcsolattartását, mely az önvezető autóknál optimalizálja a vezetési feltételeket, mely három jellemzőt foglal magába.

Az első: az Eagle-360 koncepcióabroncs belsejében található érzékelők felmérik az útviszonyokat, beleértve az időjárási körülményeket és az útfelszín állapotát, és ezt az információt továbbítják az autónak, valamint más járműveknek is, így növelve a biztonságot.

A második: felhasználva a futófelület kopását és a nyomásfigyelő technológiát, az Eagle-360 szenzorai érzékelik és szabályozzák az abroncs kopását a futásteljesítmény növelése érdekében. A harmadik: mivel a futófelület 3D-s nyomtatóval készül, felmerül annak lehetősége, hogy a gumiabroncsot a felhasználói régió jellegzetességeihez igazítsák.

Biomimikri – a természetből merítve

Az Eagle-360 kialakításának elemei a biomimikrit, a természet imitálását szemléltetik; ezt az elvet a Goodyear gyakran használja modelljeinél. A futófelület az agykorallok mintázatát idézi, többirányú blokkjai és barázdái pedig biztonságos tapadófelületet biztosítanak. A barázda alja ugyanazokat az elemeket tartalmazza, mint a természetes tengeri szivacs, ami szárazon megkeményedik, nedves körülmények között pedig megpuhul, így képes megfelelő vezetési teljesítményt nyújtani, és védelmet adni a vízen felúszással szemben. Ez a struktúra elnyeli az utat borító vizet is, és a gumiabroncs a centrifugális erő segítségével kipréseli a vizet az abroncs barázdáiból a vízen felúszás kockázatának csökkentése érdekében.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

10 + négy =