GumiPiac Magazin – Hogyan jött az ötlet, hogy egy olyan buszklímák karbantartására specializálódott cég, mint az Autódelta Projekt Kft, működési koncepciót vegyen át? Kérdezem Boros Lajost az Autódelta Projekt Kft. Ügyvezetőjét.
Boros Lajos – Főleg autóbusz klímával foglalkozó cégünk eddig is sikeresen fejlődött, és ha megnézi a honlapunkat, láthatja, hogy a működésünk során próbáltunk szerteágazóvá válni: járműgépészeti tervezés (OrderSystem kizárólagos forgalmazójaként szervizberendezéseket telepítünk főleg kishaszon gépjárművekbe), utánfutó-jármű átalakítások tervezése, 2004-től cégünk látja el Konvekta raktérhűtő készülékek magyarországi értékesítését, a garanciális és garancia utáni szervizét, a felépítmény-gyártást valamint az alkatrészellátást is.
Viszont a fő tevékenységünk továbbra is a klímakarbantartás maradt, de ennek szezonalitása jelentősen csökkenti az éves hatékonyságunkat, mert leegyszerűsítve van 2-3 hónapunk, ami alatt meg kell keresni az egész éves árbevételt és ebből származó nyereséget a költségeink fedezésére. Ekkor határoztuk el, hogy egy klasszikus gyorsszerviz szolgáltatási körrel bővítjük tevékenységünket. Ezáltal a munkatársakat és a rendelkezésre álló területet is sokkal hatékonyabban tudnánk kihasználni. Ahhoz azonban, hogy a fejlesztéssel járó költségek megtérüljenek, muszáj volt a szolgáltatások körét a lehetőségek szerint minél jobban kibővíteni. Illetve ami még fontosabb, olyanokkal bővíteni, amelyek értékesek az Ügyfelek számára.Ehhez viszont szükségünk volt egy olyan tapasztalt támogató partnerre, aki ezeket már sikeresen bevezette és alkalmazza évtizedeken át.
GumiPiac Magazin – És milyen megoldást találtak a hatékonyabb működés érdekében?
Boros Lajos– Többféle esetet és lehetőséget meghallgattunk és fontolóra vettünk, végül az Autó-Doktor Horváth Kft. koncepciója és kiépített rendszere ígérte az elképzelésünknek legmegfelelőbbet. A jelenlegi gazdasági helyzetben fontos, hogy megtaláljuk azokat a lehetőségeket, amellyel tovább tudjuk növelni árbevételünket, profitunkat.
GumiPiac Magazin – Mit ért pontosan a legmegfelelőbb kifejezés alatt?
Boros Lajos– Sokan mondják, milyen fontos az Ügyfélkezelés és, hogy a szolgáltatások szerepe milyen meghatározó tényező egy szerviz sikerében. Ezek gyakorlati megvalósítását egyedül az Autó-Doktor Horváth Kft.-nél tapasztaltam. Csak megjavítani a járművet ma már nem elég, ki kell használni minden lehetőséget, amivel az Ügyfelet a szervizhez tudjuk kapcsolni. Ehhez viszont valóban értékes szolgáltatásokat kell nyújtani Nekik.
Szintén nagyon fontos szempont volt, hogy ne nekünk kelljen kitalálni a szolgáltatások körét (mi az, ami beválhat, mi az, ami nem), mert ennek kitalálására rengeteg idő és anyagi ráfordítás ment volna el. Szerencsére az Autó-Doktor Horváth Kft. készen nyújtotta ezeket a nemzetközileg is elfogadott megoldásokat.
Rengeteg jogi, hatósági, biztonságtechnikai kritériumnak kell megfelelni. Ráadásul arra is figyelni kell, hogy szervizünk le legyen védve az esetleges rosszakaratú visszaélésekkel szemben. Ezért olyan az Autó-Doktor Horváth Kft által kidolgozott és évek során finomított szabályrendszert és nyomtatványokat, űrlapokat, stb. kaptunk, amelyek biztonsággal megfelelnek többek között ezeknek a feltételeknek is.
Szakmailag az is fontos, hogy ebből a körből is mondjak egy példát: milyen beszállítókkal dolgozzunk, kiket kell kerülni, melyek azok az után gyártott alkatrészek amelyek jó minőségűek de lényegesen kedvezőbbek mint a gyári alkatrészek… és még sorolhatnám… tényleg sok lényeges szempont van.
Összegezve: Olyan kiforrott ügyfélkezelési, működési, Know-how-t kaptunk amely javítja a kihasználtságunkat a rentabilitásunkat és növeli a profitunkat, oly módon, hogy az az ügyfelek teljes megelégedésére is szolgáljon.
GumiPiac Magazin – Ön szerint milyen egy jó Ügyfélkezelési rendszer?
Boros Lajos– Az AUTÓ-DOKTOR rendszere és a hagyományos műhelyek közötti legfőbb különbséget – az átláthatóság jelenti minden vonatkozásban, továbbá minden szervizlátogatást igénybe vevő gépjármű díjtalan jármű diagnosztikai vizsgálaton esik át. Így az Ügyfelek pontos képet kaphatnak járművük műszaki állapotáról. Ez hozzásegít minket ahhoz, hogy megnöveljük a gépjárművek értékállóságát, megelőzzük a váratlan meghibásodásokkal járó költséges javításokat, valamint, hogy biztonsággal vehessenek részt a közlekedésben. Szakembereink kizárólag a gyártói technológiai utasításoknak megfelelően végzik a javításokat, gyárival egyenértékű alkatrészek felhasználásával, minimális várakozási idő mellett, fix, csomagban kezelt beszerelési árakkal. Célunk, a gépjármű gyári eredeti műszaki állapotának visszaállítása.
Gyorsszerviz koncepcióból kifolyólag fontos, hogy gépjárműtípustól függetlenül magas színvonalon, rövid határidő alatt vállalhassunk minden olyan javítást, alkatrészcserét és időszakos szervízelést, aminek folyamatát a gépjármű tulajdonosa – előzetes árajánlat jóváhagyása után – maga is a helyszínen nyomon követhet. Igazából ezekkel az érvekkel jellemezhető az AUTÓ-DOKTOR filozófiája.
GumiPiac Magazin – Ez azt jelenti, hogy az ügyfél világosan látja, mit javítanak az autóján, s milyen alkatrészeket cserélnek ki rajta?
Boros Lajos– Igen, természetesen. Partnereink egy pillanatra sem tévesztik autójukat szem elől és jelen lehetnek a javításnál. Amíg ügyfelünk az autójára vár, megihat egy kávét és elolvashatja a számukra odakészített magazinokat és újságokat. Még a javítás megkezdése előtt tájékoztatjuk arról, hogy mennyit kell majd fizetnie. Az ár az anyagárból és a munkáért felszámított fix árból tevődik össze. Itt nincsenek úgynevezett „mester-díjtételek”, amiket képtelenség ellenőrizni. Az AUTÓ-DOKTOR valamennyi szolgáltatására csomagban kezelt fix árat kínál. Így mindenki számára publikus és ettől semmilyen körülmények között nem térünk el.
Az átláthatóságra törekszünk a számlázás területén is. A kiállított számlát az ügyfelekkel együtt ellenőrizzük. Az semmi olyat nem tartalmazhat, amiben előre nem állapodtunk meg. A fizetés aztán lehet készpénzzel, de természetesen hitelkártyával is.
GumiPiac Magazin – Az Önök által elvégzett munka minőségére garanciát is vállalnak?
Boros Lajos- Minden esetben hosszú távú garanciát vállalunk alkatrészeink és szolgáltatásaink minőségére. Ezért csak kizárólag a gyári technológiai utasításnak megfelelő – a gyári garancia megtartása melletti – javítást végzünk. Minden mérő és beállító eszközünk a világ élvonalába tartozó digitális elektronikával vezérelt, és rendelkeznek az autógyárak műszaki információival és beállítási értékeivel, valamint a javítási technológiáival. A betöltött kenőanyagok mennyisége, a beállított abroncsnyomás mért és ellenőrzött.
GumiPiac Magazin – A gyors javítás elengedhetetlen feltétele, hogy az esetlegesen beépítendő cserealkatrész 1-2 órán belül „kéznél” legyen. Hogyan tudják ezt garantálni?
Boros Lajos- A szerződött beszállítónknál több ezer – gyári- és az eredetivel megegyező minőségű – alkatrész áll rendelkezésre. Az áttekinthetőséget egy komoly kiépítettségű számítógépes hálózat és egy kimondottan erre a célra kifejlesztett szoftver biztosítja. Szolgáltatásaink igénybevételével partnereink jelentős értéket képviselő gépjárművét olyan műszaki állapotban tudjuk tartani, hogy az mindig üzembiztos legyen. El tudják kerülni a költséges, váratlan meghibásodásokat. Korszerű, gyárilag adalékolt német LIQUI MOLY motorolajaink használatával, tiszta levegőszűrő betéttel üzemanyagot takaríthatnak meg. Jelentősen csökkenthetik a motor kopását, növelhetik annak élettartamát. Egy jól beállított futómű, korrekt lengéscsillapító tízezer kilométerekkel hosszabbíthatja meg abroncsainak futásteljesítményét. Egy jól működő fékrendszer pedig – az elkerült baleset gazdasági hasznán kívül – garancia partnereink biztonságára is.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>
Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu