Főoldal / 1 Egyéb / Tart a Goodyear négyévszakos gumiabroncsok maratoni tesztje

Tart a Goodyear négyévszakos gumiabroncsok maratoni tesztje

A négyévszakos gumiabroncsok szegmense gyors ütemben fejlődik: az elmúlt öt évben Európa-szerte mintegy 21%-os növekedés jellemezte. (1)

Az új fejlesztésű Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 több győzelmet is aratott a rangos német magazin, az Auto Bild 2020-39-es számában és a vezető globális információs magaziok tesztjein.

Ebben a szegmensben a járművezetők nagy elvárásokat támasztanak: olyan kiegyensúlyozott terméket szeretnének, amely minden út- és időjárási viszony esetén kiváló teljesítményt nyújt. (2)

Ezért az abroncsmérnökök számára a négyévszakos gumiabroncsok kifejlesztése az egyik legnagyobb kihívás. Alexandre Scharis, az EMEA-régió téli és négy évszakos személyabroncsokért felelős műszaki projektvezetője elmondta, hogy csapata azzal a rendkívül nehéz feladattal találta szemben magát, hogy miként fejleszthetnék még tovább a Vector 4Seasons Gen-2 négy évszakos gumit, amely már jelenleg is bármely más márka négy évszakos abroncsánál több díjat tudhat magáénak. (3)

A munka jól sikerült, az új fejlesztésű Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 több győzelmet is aratott a rangos német magazin, az Auto Bild (2020-39-es szám) és a vezető globális információs magazinok, a független tesztjein.

Mi különbözteti meg a négy évszakos abroncsok kifejlesztésének folyamatát más abroncsokétól?

„A négy évszakos gumiabroncs megalkotása tulajdonképpen abból áll, hogy „összevonjuk” a nyári és téli gumiabroncs fejlesztését. Ez azt jelenti, hogy termékünket az időjárási és útviszonyok széles skáláján kell tesztelnünk. Ebből a célból egész évben rendelkezésünkre állnak tesztpályáink Svájcban, Luxemburgban, Portugáliában, Finnországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Thaiföldön és Új-Zélandon” – fejtette ki Alexandre Scharis.

Mindent összevetve a tesztvezetők igazi maratont teljesítenek, hiszen mintegy 320 000 kilométert tesznek meg tesztautóikkal. Ez olyan, mintha nyolcszor körbevezetnénk a Földet. Ez az egyetlen módja annak, hogy megkapják azokat az adatokat, amelyek legmagasabb szintű fejlesztési céljaik eléréséhez szükségesek. Emellett mintegy 36 000 mérnöki munkával töltött órára és 3800 laboratóriumi tesztre van szükség az új abroncs kívánt teljesítményjellemzőinek eléréséhez.

Mi jelentette a legnagyobb kihívást a fejlesztői csapat számára?

Az abroncsfejlesztési folyamat során folyamatosan arra törekszünk, hogy összeegyeztessük az egymásnak ellentmondó célokat. Minden teljesítmény kritériumnak egyensúlyban kell lennie, és ezt a lehető legmegfelelőbb módon kell elérni. A négyévszakos abroncsokkal kapcsolatos legnagyobb kihívás az, hogy a megszokott egyensúly kereséshez további tényezők is társulnak, hiszen számításba kell vennünk a téli és a nyári teljesítményt is. Arra összpontosítunk, hogy elkerüljük az egyedi kritériumokra vonatkozó gyengeségeket, ugyanakkor elérjük a célzott teljesítmény javulást” – összegezte a szakember.

Melyek a már vezető termék további fejlesztésének legfontosabb sikertényezői?

Alexandre Scharis szerint a siker kulcstényezője a teljesítmény megfelelő egyensúlyának megtalálása. A Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 gumiabroncs már eleve páratlan sikereket ért el a független abroncsteszteken. (4)

Így a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 abronccsal a jót még jobbá szerettük volna tenni. Ennek eléréséhez kifejlesztettünk egy új terméket, amely az innovatív anyagoknak és technológiáknak köszönhetően rendkívül kiegyensúlyozott” – tette hozzá.

„A négy évszakos abroncs megalkotása tulajdonképpen abból áll, hogy „összevonjuk” a nyári és téli abroncs fejlesztését. Ez azt jelenti, hogy termékünket az időjárási és útviszonyok széles skáláján kell tesztelnünk. Ebből a célból egész évben rendelkezésünkre állnak tesztpályáink Svájcban, Luxemburgban, Portugáliában, Finnországban, Franciaországban, az Egyesült Államokban, Thaiföldön és Új-Zélandon” – fejtette ki Alexandre Scharis.

Mire a legbüszkébb?

Alexandre Scharis úgy látja, hogy fejlesztői csapatuk legnagyobb sikere az volt, hogy a projekt végére elérték a teljesítménnyel kapcsolatos célokat.

„A Goodyear a négyévszakos szegmens úttörőjeként ismert. Ezen a területen nagy múltra tekint vissza, és nagyszerű sikereket tudhat magáénak. Mérnökeink rendkívül büszkék arra, hogy igen nagy mértékben közreműködhettek ennek az új és továbbfejlesztett terméknek a megszületésében” – emelte ki.

A Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 teljesítményét neves magazinok is elismerték, például a német Auto Bild (2020-39-es szám), amely az abroncsot tesztgyőztesnek választotta a négyévszakos gumiabroncsok tesztjén, valamint az egyesült királysági online Tyre Reviews, amelynek a 17”-os négy évszakos abroncsok 2020-as tesztjén a termék szintén győztesként bizonyított.

Az Auto Bild az abroncsnak ítélte a rangos „EcoMaster” címet is, díjazva tesztvezető teljesítményét a futásteljesítmény, a gördülési ellenállás és az ár/futásteljesítmény aránya kategóriákban.

Milyen innovációkat alkalmaztak az új Vector 4Seasons Gen-3 abroncs esetében?

A termék három fő megoldást ötvöz.

Először is a Snow Grip technológiát, amely jobb tapadást biztosít havas úton. A futófelület közepén található speciális lamellák nagy száma az abroncs elődjéhez képest 5%-kal jobb kezelhetőséget tesz lehetővé havas útviszonyok között. (5)

Másodszor a Dry Handling technológiát, amely megerősített futófelületet és vállblokkokat jelent. Ezek csökkentik az abroncs torzulását nagy teher alatt, például sportos vezetés esetén száraz úton. Ez más előnyök mellett száraz úton történő fékezésnél 5%-kal jobb teljesítményt nyújt az abroncs előző generációjához képest. (6)

Végül pedig az Aqua Control technológiát, melynek köszönhetően a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 elődjéhez hasonlóan rendkívül jó ellenállást biztosít a vízen felúszással szemben jelentős futásteljesítmény mellett, még a mintamélység csökkenésekor is. Az innovatív mintaárkok optimalizálják a vízkiszorítást az abroncs teljes élettartama során.

A technológiák ötvözése még jobb egyensúlyt teremt valamennyi teljesítmény kritériumot illetően havas, nedves és száraz utakon egyaránt.

_________________________________

(1) ETRMA, EDW és GFK, 2016-2020
(2) Négyévszakos IPSOS-tanulmány, 2019. december
(3) (4) 18 vezető, független európai abroncsmagazin 34 tesztje alapján, melyeket 2015 januárja és 2019 decembere között végeztek. A számítások azon tesztek számán alapulnak, amelyeken a Goodyear győzedelmeskedett a négy évszakos szegmensben az összes vizsgált versenytársával szemben. További információk érhetők el a https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/legal-disclaimer-test-claims.html weboldalon.
(5) (6) Belső teszt, abroncsméret: 205/55R16 91V, tesztautó: VW Golf.

_________________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Fazilet Cinaralp asszony, az ETRMA főtitkára

Tovább csökken a gumiabroncs értékesítés

Az ETRMA tagok értékesítési eredménye 2020 harmadik negyedévében: A COVID-19 járvány továbbra is negatívan befolyásolja az európai gumiabroncs értékesítést

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenegy + tizenegy =