Az elektromos járműveknek speciális abroncsokra van szükségük

Rate this post

Az elektromos járművek megnövekedett súlyáért az akkumulátor felel, amely többet nyom, mint egy tele tank benzin a belsőégésű motorok esetében.

  • Az elektromos autókon lévő gumiabroncsoknak speciális követelményeknek kell megfelelniük
  • A kulcsfontosságú tulajdonságok között szerepel az alacsony gördülési ellenállás és a magas terhelhetőség
  • A Continental elektromos autók és buszok számára gyárt gumiabroncsot, illetve már kamionok számára is bemutatott egy prototípust
Az elektromos járművek megnövekedett súlyáért az akkumulátor felel, amely többet nyom, mint egy tele tank benzin a belsőégésű motorok esetében.

Az elektromos és hibrid meghajtású járművek nehezebbek, mint a hagyományos társaik. Nagyobb nyomatékot gyakorolnak az útra induláskor, és ideális esetben működésük az utasok számára szinte teljesen zajtalan. Emellett természetesen ott vannak azok a tulajdonságok is, amelyek egy gumiabroncstól hagyományosan elvárhatók. Biztonság vizes és száraz utakon, pontos kanyarodás, rövid féktáv, az aquaplaning megelőzése, maximális élettartam, valamint az elektromos autók számára kifejezetten fontos, rendkívül alacsony gördülési ellenállás. A Continental hannoveri abroncsfejlesztői szembenéztek a kihívással és kimondottan elektromos autók, buszok és kamionok számára terveztek gumiabroncsokat.

Ezen járművek megnövekedett súlyáért az akkumulátor felel, amely többet nyom, mint egy tele tank benzin a belsőégésű motorok esetében.

A hibridek továbbá a motor mellett még egy elektromos motorral is rendelkeznek, amelyekhez még hozzá kell számolni egy benzintankot, és egy nagy teljesítményű akkumulátort is. A megemelkedett súlyt a gumiabroncs karosszéria megnövelt teherbíró képessége ellensúlyozza, melyet legtöbb esetben az ilyen gumiabroncsok oldalfalán szereplő XL szimbólum jelöl. Mindezt bizonyítja az abroncsok magasabb terhelési indexe is.

Andreas Schlenke, a Continental egyik abroncsfejlesztő mérnöke:

„Jelenleg is folyamatban vannak olyan irányzatok az iparágon belül, melyek célja a még magasabb terhelhetőséggel rendelkező gumiabroncsok szabványosítása. Minden bizonnyal az „XL+” jelölést kapnák. Annak érdekében, hogy a nagyobb nyomaték indulásnál ne okozzon komolyabb kopást, módosításokat kell véghez vinni a futófelület mintázatának kialakításán és a keverékének összetételén is.”

A rendkívül alacsony gördülési ellenállást a futófelület összetételének, a futófelület mintázatának, valamint a gumiabroncs kialakításának megfelelő kombinációjával lehet elérni, külön figyelmet fordítva az abroncs oldalfalára, eközben pedig a teljes súlyt is minimumon kell tartani.

Ezeknek a tényezőknek az óvatos összehangolásával lehet biztosítani azt, hogy az abroncsok megtartsák a rendkívül biztonságos kezelhetőséghez vezető tulajdonságaikat. Annak tudatában, hogy egy elektromos autó mennyivel csendesebb, mint egy belsőégésű motoros modell, az abroncs- és az útzaj minimálisra csökkentése is kiemelt fontosságú. Ezt azzal lehet elérni, hogy az abroncshoz egy speciális habbetétet adnak, amit a Continental ContiSilent technológiának hív.

Első látásra ezek a speciális termékek teljesen szokványosnak tűnnek

A futófelület mintázata és az oldalfal kialakítása, valamint az ott feltüntetett információ szinte ugyanolyan, mint a hagyományos modellek esetében. Mivel szinte mindegyik ilyen elektromos autó és hibrid számára létrehozott abroncs az eredeti berendezés részét képezi, az oldalfalon szereplő kötelező- és szabványinformáció mellett egy OE kód is szerepel. A Continental olyan hagyományos gépjárműabroncsokat is gyárt, amelyeket az elektromos meghajtás szükségleteinek tükrében hoztak létre, mint például az elektromos buszok által alkalmazott Conti Urban HA3. Mindeközben a 2018-as frankfurti autókiállításon a vállalat egy speciálisan megtervezett futófelület mintázattal és oldalfallal rendelkező, elektromos kamionok számára létrehozott abroncs prototípust mutatott be. A „magas és keskeny” koncepciónak megfelelően, ahol csak alkalmazható, a nagy átmérőjű abroncsok segítenek abban, hogy a gördülési ellenállás alacsony maradjon. Egy 205/65 R 22 gumiabroncs például már mindössze nagy méretéből eredően is rendkívül alacsony gördülési ellenállást biztosít.

A Continental első elektromos járművek számára létrehozott abroncsát, a Conti eContact-ot eredetileg még 2012-ben mutatták be

Ezt a modellt jelenleg a Smart EQ Forfour használja. További modellsorozatokat is fejlesztett a vállalat, melyek megfelelnek az elektromos járművek és a hibridek által felállított követelményeknek. Ilyen például az EcoContact 6. Rendkívül alacsony gördülési ellenállással rendelkezik, biztonságos teljesítményt nyújt, és mint eredeti berendezés, népszerű választásnak bizonyul az elektromos és hibrid modellek körében. Továbbá a Continental portfóliójában megtalálható az ultranagy teljesítményű SportContact 5 is. Ez egy, a sportosabb elektromos autókhoz, például a Tesla Model S-hez illő energia hatékony abroncs. Összességében a Continental jelenleg több mint száz abroncsmodellt gyárt elektromos meghajtású járművek és hibridek számára.

_________________________________

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Twitter oldalunkat is megtalálhatod >>>

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenhat + 14 =