Tíz Goodyear innováció, amely megváltoztatta a világot

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Az új gumiabroncs-kialakítás fő innovációja az volt, hogy a gumiabroncs peremét fonott zongoradróttal egészítették ki

1997-ben a Goodyear forradalmasította az abroncstechnológiát azáltal, hogy bemutatta a Goodyear Eagle F1 GS Extended Mobility Tire (EMT) gumiabroncsot a Corvette számára, amely ma RunOnFlat néven ismert, így nem kell pótabroncsot és emelőt vinni az autóba.

A huzalkarikás gumiabroncs (1901)

1901-ben a Goodyear megalkotta az első huzalkarikás gumiabroncsot. Az új gumiabroncs-kialakítás fő innovációja az volt, hogy a gumiabroncs peremét fonott zongoradróttal egészítették ki. A huzalt a köpenyperembe rögzítették, amely bonyolult szerkezetével tartotta a gumiabroncsot a felnihez. Mivel az abroncs úgy ívelt, hogy illeszkedjen a felnihez, elődjénél 10 százalékkal több sűrített levegőt tudott tartani. Így kényelmesebb vezetést és jobb tapadást biztosít. A Goodyear a Wingfoot védjegyet is elfogadta reklámozására. A vállalat innováció és minőség iránti elkötelezettségének szimbóluma, amelyet ma is használnak.

A Goodyear a Wingfoot védjegyet is elfogadta reklámozására

Gyorsan leszerelhető gumiabroncs (1906)

A Goodyear hamarosan megkezdte a világ első gyorsan leszerelhető abroncsának gyártását, amelynek huzalkarikás kialakítása a megnövekedett légnyomás miatt simább futást biztosít. Valamint a rugalmas szövet, amely elnyeli az út egyenletlenségeket és kiküszöbölte a felni törését. A gumiabroncs gyártási folyamata azt jelentette, hogy a korábbi termékeitől eltérően új felnire volt szükség. Ennek eredményeként a Goodyear-nek az eredeti beszállítók piacát kellett megcéloznia azáltal, hogy közvetlenül autógyártóknak értékesítette. A Goodyear jövője ettől a gumiabroncstól függött. Ez egy igazán kiváló termék volt, amelyet a vállalat a világ előtt akart bemutatni. Ennek érdekében a vállalat merész reklámkampányt indított olyan amerikai kiadványokban, mint a The Saturday Evening Post.

A State-Seiberling gumiabroncs-felépítő gép (1909)

1909 februárjában a The New York Times arról számolt be, hogy a Goodyear a közelmúltban négy gépet állított üzembe, amelyek jelentősen javították abroncsainak minőségét és gyártási kapacitását. William State és Frank Seiberling 1909-ben szabadalmaztatott egy gépet, amely az abroncsipart a kézi gyártásról a gépesített gyártásra alakította át. aEz hatékonyabb folyamatot tesz lehetővé. Az egyes gépeket kezelő két férfi nyolcórás műszakonként átlagosan 37 gumiabroncsot tudott legyártani. Megkímélve a munkásokat attól, hogy akár 250 font vasat, valamint szövet- és gumirétegeket is cipeljenek a vállukon. A gép a gyári területet is maximalizálta, ami harmincszorosára növelte a Goodyear egységnyi gumiabroncs-gyártását. 1908-ról 1912-re, és mindössze négyszeresére nőtt az alapterület. Sikerét követően a Goodyear 50 licencet adott ki más iparági szereplőknek a gép használatára.

The Wingfoot Express (1917)

1917-ben Paul Litchfield, a Goodyear akroni üzemének vezetője úgy gondolta, hogy a nehéz teherautók pneumatikus abroncsokkal való felszerelése lehetővé teszi számukra, hogy nagy távolságokat tegyenek meg. Könnyedén szállítsanak nehéz terheket. Elméletének tesztelésére a Goodyear dolgozói 1540 mérföldes oda-vissza útra indultak Akronból Connecticutba a Wingfoot Expressen, egy Packard teherautón. Ezt nagyméretű pneumatikus abroncsokkal szerelték fel. Ez az új és innovatív funkció akkor jelent meg, amikor a tömörgumi gumiabroncsok a rövid távú szállítások szabványai voltak. Annak ellenére, hogy számos kihívással szembesültek, a legénység kitartott. 24 nap alatt teljesítette az út első szakaszát, 740 mérföldet megtéve. Az utazás után azonnal rendelkezésre álltak a továbbfejlesztett gumik, és a Wingfoot Express sikere megnyitotta az utat a hosszú távú teherszállítás előtt. Az út létrehozta az első államközi teherszállítási útvonalat rendszeres, megállás nélküli járatokkal.

A Goodyear 1937-ben fejlesztette ki és tesztelte az első tömeggyártású, amerikai gyártású szintetikus gumiabroncsot a Chemigum-ot.

Az első tömeggyártású szintetikus gumiabroncs (1937)

A Goodyear 1937-ben fejlesztette ki és tesztelte az első tömeggyártású, amerikai gyártású szintetikus gumiabroncsot a Chemigum-ot. A cég első szintetikus gumi anyagának felhasználásával, amelyet egy évtizeddel korábban, 1927-ben szabadalmaztattak. A Goodyear michigani jacksoni abroncsgyára elkezdte gyártani. Az új abroncsokba az újonnan bevezetett Pliolite, a gumit fémhez rögzítő kötőanyag került beépítésre. Ezenkívül egy új, Pliofilm nevű csomagolóelemet is bemutattak.

A Goodyear Corsair repülőgépeket gyárt a második világháborúhoz (1939)

A Goodyear jelentős szerepet játszott a második világháborúban azáltal, hogy vadászrepülőket gyártott az amerikai hadsereg számára. Az akkoriban ismert Goodyear Aircraft Corporation szerződést kapott Vought F4U Corsair repülőgépek gyártására (amelyet eredetileg Chance Vought tervezett), miután megnőtt a modell iránti kereslet. A Goodyear összesen 4017 FG Corsair repülőgépet gyártott, amelyek először 1943-ban repültek. Később a Goodyear tíz F2G Corsair repülőgépet gyártott, amelyek 1945-ben „Super Corsair” néven váltak ismertté. Ezeket a repülőgépeket 28 hengeres Pratt & Whitney motorral szerelték fel. A háború alatt a Goodyear Aircraft Corporation dolgozóinak száma 30-ról lenyűgöző 35 000-re nőtt mindössze két és fél év alatt.

A mozgó sétány (1954)

1954-ben a Goodyear megépítette a világ első kereskedelmi utasszállító szalagját a Hudson és Manhattan Railroad számára. Ezzel bevezetve az ingázók hatékony utazásának új korszakát. A Speedwalk, ahogy el is nevezték, lenyűgöző 84,5 métert tett meg, 10 százalékos lejtős úton. 2,4 km/h (1,5 mph) egyenletes sebességet tartott, ami a Goodyear innováció iránti elkötelezettségét mutatja. Annak ellenére, hogy néhány évvel később, a változó forgalmi minták miatt eltávolították, a Speedwalk továbbra is az amerikai mérnökök úttörő szellemének és technológiai fejlődésének bizonyítéka.

A Goodyear Polyglas gumiabroncsot gyárt (1967)

1967-ben a Goodyear bemutatta a ferde övvel ellátott Goodyear Polyglas gumiabroncsot, amely üvegszálas övekkel és szélesebb futófelülettel rendelkezett, mint az akkoriban kapható többi gumiabroncs. A „Polyglas” a vállalat bejegyzett védjegye volt. Ez az abroncstípus egyesítette az előfeszített és radiálrétegű abroncsok jellemzőit. Eredetileg az 1960-as évek végén izomautók eredeti felszereléseként tervezték. Az új dizájn a közvetlenül a futófelület alatt elhelyezett stabilizáló öveket tartalmazott, amelyek csökkentették a futófelület „pergősödését”. Javították az úttartási teljesítményt, ami végső soron növelte az abroncs futásteljesítményét. Az abroncs népszerűsége nőtt, és 1969-től 1974-ig a legtöbb személygépkocsi alap- vagy opcionális felszerelésévé vált.

A STARAN számítógép (1972)

A Goodyear Space-Time Automatic Range Analyzer (STARAN) számítógépe volt az első kereskedelmi forgalomban kapható számítógép. Asszociatív memória köré terveztek, és 1972-ben vált elérhetővé. A STARAN számítógépet a Goodyear Aerospace Corporation (korábban Goodyear Aircraft Company néven ismerték a II. világháború alatt) fejlesztette és építette. Ez egy tartalom-címezhető párhuzamos processzor (CAPP), egyfajta párhuzamos processzor volt, amely tartalom-címezhető memóriát használt – amit ma keresőmotorként ismerünk. A számítógép összetett algoritmusokat és fejlett jelfeldolgozási technikákat használt a bejövő radarjelek elemzésére. Vagyis képes volt egyszerre több célpontot követni, és valós idejű információkat szolgáltatni a pilótáknak és a földi irányításnak. A STARAN jelentős áttörést jelentett a hidegháború idején, és a NASA használta az űrhajók röppályáinak követésére.

A Goodyear RunOnFlat első alkalommal alapfelszereltségként (1997)

Szerszám Generál Kft. Gumiabroncs javítóanyagok

1997-ben a Goodyear forradalmasította az abroncstechnológiát azáltal, hogy bemutatta a Goodyear Eagle F1 GS Extended Mobility Tire (EMT) gumiabroncsot a Corvette számára. Ma RunOnFlat néven ismert, így nem kell pótabroncsot és emelőt vinni az autóba. Alacsony nyomásra figyelmeztető rendszerrel rendelkeztek, és akár 200 mérföldet is meg tudtak futni 55 mérföld/órás sebességgel nulla felfújási nyomás mellett. Az abroncs élvonalbeli technológiája, innovatív formavilága, oldalfal-erősítése és peremfelülete lehetővé tette, hogy súlyos kanyarokban a hagyományos kerékre szerelve maradjon. Ellentétben a többi, akkoriban kapható abroncsokkal, amelyekhez drága és speciális kerekekre volt szükség. A Goodyear megoldása jelentős előrelépést jelentett. A pótkerék és az emelő eltávolítása az autó tömegét is csökkentette, tovább javítva a teljesítményét. Kifejlesztették az Eagle M+S-t, a sáros-hó változatot is.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

2 × négy =