Emberek, akik megformálták a Goodyeart

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A The Goodyear Tire & Rubber Company első 125 éve a technológiák, díjak, motorsport-győzelmek és innovatív termékek lenyűgöző időrendjét jellemezte.

A Seiberling testvérek 1898. augusztus 29-én megalapították a Goodyear Tire & Rubber Company-t Akronban, Ohio államban, 100 000 dolláros induló tőkével

Ma 57 globális létesítményben mintegy 74 000 munkatárssal a Goodyear sikertörténete a tehetségre, az innovációra és a kitartásra épül. Íme néhány név az első századot és a siker negyedét meghatározó nevek közül:

Charles Goodyear

Az 1830-as években Charles Goodyear úgy döntött, hogy megoldja a gumi felhasználását. Mások cipőnek és kabátnak használták, de a gumi megolvadt a nyári melegben. A Goodyear úgy gondolta, hogy a gumi úgy cserzhető, mint az állati bőrök. Néhány évvel később véletlenül egy kénbevonatú gumidarabot ejtett egy forró tűzhely felületére, ahol az elszenesedett, mint a bőr. A magas hőmérséklet és a rövid ideig tartó hőhatás nemcsak a kezelt gumi felületének, hanem az egész szerkezete is megváltozott. A melegítési folyamatot a római tűzistenről, Vulkánról vulkanizálásnak nevezte.

Az 1830-as években Charles Goodyear úgy döntött, hogy megtalálja a gumi felhasználását. Mások cipőnek és kabátnak használták, de a gumi megolvadt a nyári melegben. A Goodyear úgy gondolta, hogy a gumi úgy cserzhető vagy gyógyítható, mint az állati bőrök. Néhány évvel később véletlenül egy kénbevonatú gumidarabot ejtett egy forró tűzhely felületére, ahol az elszenesedett, mint a bőr. A magas hőmérséklet és a rövid ideig tartó hőhatás nemcsak a kezelt gumi felületének, hanem az egész mintának megváltozott. A melegítési folyamatot a római tűzistenről, Vulkánról vulkanizálásnak nevezte.

Charles Goodyear úttörőként szerzett hírnevet, de meghalt, mielőtt elismerték volna, hogy munkája örökre megváltoztatja a világot. Harmincnyolc évvel később megalakult az ő nevét viselő társaság. Ez a 125 éves utazás a Seiberling fivérekkel kezdődik 1898-ban.

Frank és Charles Seiberling

A Seiberling testvérek 1898. augusztus 29-én megalapították a Goodyear Tire & Rubber Company-t Akronban, Ohio államban, 100 000 dolláros induló tőkével. A kocsiabroncsok, kerékpárabroncsok, patkóbetétek és egyéb gumiáruk gyártása november 21-én kezdődött.

A Seiberling testvérek 1898. augusztus 29-én megalapították a Goodyear Tire & Rubber Company-t Akronban, Ohio államban, 100 000 dolláros induló tőkével. A kocsiabroncsok, kerékpárabroncsok, patkóbetétek és egyéb gumiáruk gyártása november 21-én kezdődött.

Frank látnok volt. Természetes értékesítési képességeit felhasználva a cég növekedésére összpontosította. Charles emberközpontú volt, és kiérdemelte az „Akron első polgára” címet, mert hitt az üzleti életben. Támogastta a helyi közösséget. Mindkét testvér ezen vezérelvei alakítják a Goodyeart azóta is.

Paul Litchfield

Litchfield 1900-ban lett a Goodyear első gyárfelügyelője. A minőség és az innováció iránti elkötelezettségével tökéletes csapattársa lett a Seiberling testvéreknek. Ő fejlesztette ki az első tömlő nélküli abroncsot, és egy lépéssel a versenytársak előtt állt a győzelemhez.

Tizenöt évvel később a cég elnöke lett. Litchfield úgy gondolta, hogy a stagnálás megelőzése érdekében az üzletnek „folyamatosan belülről kell megújulnia”. Litchfield ezt tette a Goodyear számára azáltal, hogy jobb módszereket talált jobb gumiabroncsok gyártására. Először is a huzalkarikás abroncsot 1905-ben, amely könnyen zárható és a felniről könnyen leszerelhető. Majd az első csúszásmentes gumiabroncs 1908-ban. Később pedig a pneumatikus teherautó gumiabroncs. Miközben Litchfield a Goodyear társaságában ünnepelte fennállásának 50. évfordulóját, a cég elkészítette az 500. milliomodik gumiabroncsát. Ő volt a cég egyetlen alkalmazottja, aki mindegyik gyártásában részt vett.

Edwin Thomas

A második világháború alatt az olyan vállalatoknak, mint a Goodyear, a csapatok támogatására kellett összpontosítaniuk. Thomas tökéletes helyzetben volt ahhoz, hogy átvegye a céget ezeken a legsötétebb időkön. Akronban született, tinédzserként csatlakozott a Goodyearhez, mielőtt az első világháborúban szolgált. Visszatért a céghez, és 1940-ben lett az elnök, közvetlenül azelőtt, hogy az Egyesült Államok részt vett volna a szövetséges háborús erőfeszítésekben. A Goodyear repülőalkatrészek, gázálarcok, léggömbök, léghajók, valamint tankok, teherautók és repülőgépek gumiabroncsainak gyártására kötött szerződést. A Goodyear Aircraft Corporation repülőgépek, köztük több mint 4000 Corsair gyártásával kapott megbízást.

Ray Dove

Dove a második világháború után csatlakozott a Goodyearhez, ahol ő lett az első afro-amerikai kutató vegyész a gumiiparban. Az Akron Egyetemen és az Illinoisi Egyetemen tanult, ahol kémiai mesterképzést szerzett. Első munkája egy lift üzemeltetése volt az akroni főhadiszálláson. Előléptetése gyors volt, különösen azért, mert egyeteméről másokat is felvettek a Goodyear-hez, Azt mondták a témavezetőjüknek Dove-t választják, nert „okosabb mindannyiunknál”. Csodálatos négy évtizedes karriert futott be, amíg 1986-ban visszavonult a szekcióvezetői posztból.

Dove 2020-ban, 98 évesen elhunyt, de öröksége továbbra is fennáll, mivel lányai a Goodyear jelenlegi munkatársa, Rhonda Harrison és az Egyesült Államok korábbi költődíjasa, Rita Dove.

Paul Flory

Flory 1943 és 1948 között a Goodyear kutatólaboratóriumának vezetője volt. 1974-ben elnyerte a kémiai Nobel-díjat. A díjat „a makromolekulák fizikai kémiája terén elért alapvető elméleti és kísérleti eredményeiért” ítélték oda.

Floryt nemcsak a kémiában szerzett úttörő meglátásairól emlékeznek meg, hanem a világszerte elnyomó körülmények között dolgozó tudósok jogait védelmező humanitárius munkájáról is.

Több mint 300 publikációt írt a polimerek fizikai kémiájának széles skálájáról. Beleértve a polimerizációs kinetikát és mechanizmusokat. A moláris tömegeloszlást, az oldat termodinamikáját és hidrodinamikáját. Az olvadékviszkozitást, az üvegképződést, a kristályosodást, a láncfelépítést. A gumiszerű rugalmasságot és a folyadékkristályokat.

Gordon T. Smith

Egy másik Akron környéki bennszülött, Pilliod egy korábbi vadászbombázó pilóta volt, aki 1966-ban tért vissza Akronba. 1972 júliusában a Goodyear elnök-vezérigazgatója és 1974 januárjában vezérigazgatója lett. 1986 októberében vonult nyugdíjba az igazgatóságból. Ronald Reagan elnök kinevezte az Egyesült Államok mexikói nagykövetévé.

1992-ben beválasztották az Autóipari Hírességek Csarnokába, amiért a Goodyeart USA-központú vállalatból valóban nemzetközi szervezetté alakította. Különösen az európai autógyártók által egyre inkább kedvelt radiál abroncsokba való befektetésben.

Stanley Gault

Gault 1991-es vezérigazgatói kinevezése után a Mercer által felépített struktúrát választotta egy marketingközpontú szervezet irányítása érdekében. Úgy vélte, hogy minden Goodyear-embernek értékesítés-orientáltnak kell lennie, és mottója volt: „Vissza vissza a Goodyearbe”. Sikerei közé tartozik az innovatív Aquatred, amely akár 20%-kal növelte a tapadást nedves utakon, és több mint egy tucat jelentős elismerést nyert el, köztük Japán rangos „Good Product Design Award” díját.

Sam Gibara

Az egyiptomi származású Gibara elnökké választása 1995-ben valóban rávilágított arra, hogy a vállalat hogyan vált vezető nemzetközi szervezetté. Európában és Afrikában betöltött szerepével globális képet adott a Goodyear jövőbeli növekedéséről. A kilencvenes évek végén a Goodyear kiterjesztette a gyártást Kínában, Lengyelországban, Szlovéniában és Dél-Afrikában egy ambiciózus beruházási és felvásárlási program révén.

Miközben a Gault globális marketing- és kereskedelmi fókuszát irányította, a Gibara felügyelte a Goodyear teljes minőségi koncepciójának bevezetését is, amely a gyártástól és forgalmazástól a kutatás-fejlesztésig minden üzleti egységben összehangolt változást hajtott végre.

Clara Bingham

Bingham a „Goodyear First Lady” címet érdemelte ki 47 évnyi szolgálatáért. Az első üzem 1898-as megnyitásakor gyorsírónak vették fel. Beszerzési ügynöki asszisztensként és a vállalat jóléti munkájának élén haladt, mielőtt 1921-ben a női tevékenységek igazgatója lett.

Ebben a pozícióban Bingham létrehozta a Wingfoot Girls és a Goodyear Garden Clubot női munkatársai számára a gyárban. Kosárlabda- és röplabdacsapatokat, bridzsklubokat és nyári tábort hozott létre. A Wingfoot Girls a Goodyear Női Hálózatává fejlődött, amely több évtizede támogatja a női partnereket.

Rich Kramer

Kramer a jelenlegi elnök, vezérigazgató. Vezérigazgatói megbízatása 2010-ben kezdődött, és jelenleg a második leghosszabb a cég történetében. A Kramer vezetése egybeesett az autóiparban bekövetkezett drámai változásokkal, ami ahhoz vezetett, hogy a Goodyear a gumiabroncsokon túl szolgáltatásokat, eszközöket, elemzéseket és termékeket kínál a szélesebb körű mobilitási ipar számára. Beleértve az elektromos járműveket, az autonóm járműveket, valamint a megosztott és összekapcsolt fogyasztói járművek flottáját.

Kramer a jelenlegi elnök, vezérigazgató. Vezérigazgatói megbízatása 2010-ben kezdődött, és jelenleg a második leghosszabb a cég történetében.

A vezérigazgatói poszt átvételekor Kramer volt felelős a Goodyear stratégiai útitervének, a hosszú távú üzleti jövőképnek és tervnek a létrehozásáért, amely ma is megvalósul. Szintén ő vezette az új, korszerű gyártóüzemek és egy termékfejlesztési központ építését, valamint a Cooper Tire & Rubber Company felvásárlásának kezdeményezését 2021-ben.

Kramer vezetése alatt a Goodyeart a Newsweek legfelelősebb vállalatai, a Fortune világ legcsodálatosabb vállalatai és a Forbes legjobban elismert vállalatai közé sorolták. A cég rendszeresen szerepel a világ legjobb munkáltatói listáján. A Goodyear elismerést érdemelt ki a fenntarthatóság és a katonaszemélyzet és a fogyatékkal élők foglalkoztatása iránti elkötelezettségéért. A Goodyeart Amerika egyik legelismertebb vállalatának és a vezetők legjobb vállalatának is nevezték.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Ezt olvasta már?

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkilenc − 6 =