A Goodyear és az SRI megállapodott a globális együttműködés megszüntetéséről

Rate this post

A Goodyear Tire & Rubber Company a mai napon bejelentette, hogy megállapodott a Sumitomo Rubber Industries, Ltd-vel. (SRI)

goodyear-sumitomo

– A tranzakció 2016-tól kezdve növeli a korrigált nettó árbevételt
– Nincs kihatása a 2015-ös, illetve 2016-os pénzügyi célokra és tőkeallokációs tervekre

A Goodyear és az SRI még 1999-ben kötöttek globális együttműködési megállapodást. Ennek keretében a felek elsősorban azt vállalták, hogy négy vegyesvállalatot fognak üzemeltetni, egyet Észak-Amerikában, egyet Európában, kettőt pedig Japánban.

„A Goodyear számára az együttműködés az elmúlt 16 évben eredményesnek bizonyult, de mára elértük, hogy saját stratégiánkat egyedül is képesek vagyunk folytatni”

nyilatkozta Richard J. Kramer, a Goodyear elnök-vezérigazgatója.

„E sikeres döntés révén erősödni fog vállalatunk jövedelmező növekedést lehetővé tevő rugalmassága, miközben továbbra is kiváló teljesítményre és stabil gazdasági értékek nyújtására törekszünk.”

„Célunk az átállás akadály nélküli és zökkenőmentes végrehajtása, melyből amerikai, európai és japán vevőink és fogyasztóink semmit nem fognak észrevenni”

– tette hozzá Kramer.


A bejelentett megállapodás határozottan véget vet a 2014 januárjában indított választott bírósági eljárásnak. A megállapodás mindkét vállalat számára lehetővé teszi, hogy megszabaduljon a választott bírósági eljárás kapcsán felmerülő költségektől és bizonytalanságtól.

A megállapodás főbb pontjai: Észak-amerikai vegyesvállalat

• A jelenleg 25%-ot birtokló SRI megkapja a Goodyear 75 %-os tulajdonrészét a Goodyear Dunlop Tires North America, Ltd. (GDTNA) vállalatban, mely főképp Dunlop abroncsokat gyárt és forgalmaz Észak-Amerikában. A vegyesvállalat New York állambeli Tonawandában üzemelő abroncsgyára is teljes egészében az SRI tulajdonába kerül.
• A Goodyear megtartja kizárólagos jogát a Dunlop abroncsok forgalmazására az Egyesült Államok, Kanada és Mexikó fogyasztói és haszongépjármű csereabroncs piacain. Illetve az ezekben az országokban működő nem japán járműgyártó vállalatok számára.
• Az SRI az észak-amerikai Dunlop motorkerékpár-abroncs üzletág teljes tulajdonjoga mellett megkapja a jogot, hogy az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban működő japán járműgyártó vállalatok számára Dunlop márkájú abroncsokat áruljon.


Európai vegyesvállalat

• A jelenleg 75%-ot birtokló Goodyear megkapja az SRI 25 %-os tulajdonrészét a Goodyear Dunlop Tires Europe B.V. (GDTE) vállalatban.
• A Goodyear megtartja kizárólagos jogát a Dunlop abroncsok forgalmazására az európai országokban mind az első szerelésű, mind a csereabroncsok piacain (a fogyasztói és haszongépjármű-piacokon, a motorbicikli-abroncsok és a versenyabroncsok piacán egyaránt). Itt jelenleg kizárólag a vegyesvállalat látja el termékekkel a piacot.
• Az SRI megkapja a Dunlop abroncsok forgalmazásának kizárólagos jogát azokban az országokban, ahol a globális megállapodás eddig nem biztosított kizárólagos jogokat. Így Oroszországban, Törökországban és egyes afrikai országokban.

Japán vegyesvállalat

• A 25%-ot birtokló Goodyear megkapja az SRI 75 %-os tulajdonrészét a Nippon Goodyear Ltd. vállalatban, mely a csereabroncsok japán piacát Goodyear márkájú abroncsokkal látja el.
• A 75%-ot birtokló SRI megkapja a Goodyear 25 %-os tulajdonrészét a Dunlop Goodyear Tires Ltd. vállalatban, mely az első szerelésű abroncsok japán piacát Goodyear és Dunlop abroncsokkal látja el.
• A Goodyear visszaszerzi kizárólagos jogát a Goodyear abroncsok forgalmazására Japánban mind az első szerelésű, mind a csereabroncsok piacain.
• Az SRI megtartja kizárólagos jogát a Dunlop abroncsok forgalmazására Japánban mind az első szerelésű, mind a csereabroncsok piacain.

A megállapodás pénzügyi vonzatai

A megállapodás értelmében a Goodyear 271 millió dollárt fizet az SRI részére a tranzakció lezárása után. Ennek várható időpontja 2015 utolsó negyedévére esik. A tranzakció nem befolyásolja a vállalat meglévő 2015-ös és 2016-os pénzügyi céljait és tőkeallokációs terveit. A kiadást a tőkeallokációs tervben szereplő, átalakításra elkülönített körülbelül 600 millió dollárból fedezik. Ezen felül a tranzakció lezárását követő három éven belül a Goodyear visszafizeti az SRI-vel szemben fennálló körülbelül 55 millió dolláros tartozását. A megállapodás eredményeképpen a Goodyear eladja 3,4 millió dollár értékű SRI törzsrészvényét.

A Goodyear várakozása szerint a tranzakció növelni fogja bevételeit a 2016-os év első negyedében, főleg annak eredményeként, hogy kisebbségi tulajdona a GDTE vállalatban megszűnik. A vállalat 2015-ös működési terve szerint az éves kiigazított adózott eredménye körülbelül 40-50 millió dollárral (részvényenként 15-18 centtel) fog nőni.

A tranzakció lezárására a hasonló tranzakciók esetén szokásos feltételek vonatkoznak. Így a feleknek rendelkezniük kell a hatóságok jóváhagyásával, valamint az SRI-nek a tonawandai üzemre vonatkozóan munkaügyi megállapodást kell aláírnia az United Steelworkers szakszervezettel.

Ezt olvasta már?

PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3

A PIRELLI CINTURATO ALL SEASON SF3 GYŐZTE AZ AUTO BILD SPORTHELYEK ÉS ALVOLANTE ÖSSZEHASONLÍTÓ TESZTEIT

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenöt + 1 =