File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
A szelepsapka-érzékelővel a flották gyorsan és egyszerűen hozzáférhetnek a ContiConnect digitális gumiabroncs-kezelő rendszerhez.
- Új szelepsapka-érzékelő, amely kompatibilis az összes nagyobb gyártó haszongépjármű abroncsaival
- „Új megoldásunk lehetővé teszi a flották számára, hogy gyorsan beléphessenek a ContiConnect világába”
- A digitális gumiabroncs-felügyelet hatékonyan lehetővé teszi a legalacsonyabb flottaköltséget
A Continental új, belépő szintű megoldást kínál a digitális gumiabroncs-kezeléshez
A Continental most egy belépő szintű megoldást kínál a flották még gyorsabb és egyszerűbb felszerelésére a digitális gumiabroncs-kezeléshez. Egy új érzékelő lehetővé teszi az abroncsok állapotának rendkívül időtakarékos, egyszerű és gyártótól független adatgyűjtését. Ez lehetővé teszi számukra, hogy optimálisan beállítva működjenek, ami nagyobb üzemanyag-hatékonyságot és hosszabb abroncs-élettartamot eredményez. Az új érzékelő a Continental „Lowest Overall Driving Costs” (LODC) koncepciójához is hozzájárul. Ily módon a gumiabroncs-gyártó támogatja a flottaüzemeltetőket flottáik biztonságosabb, fenntarthatóbb és költséghatékonyabb üzemeltetésében.
A megoldás egyszerű
Egy szelepsapka-érzékelőt közvetlenül a buszok, teherautók vagy pótkocsik gumiabroncs-szelepére kell csavarni. Innentől valós időben méri az abroncsnyomást. Az érzékelő kompatibilis az összes főbb márka haszongépjármű-abroncsával, és plug-and-play-n keresztül csatlakozik a ContiConnect vevőegységekhez. A célfeltételektől való eltéréseket a névadó gumiabroncs-kezelő platform ennek megfelelően rögzíti és továbbítja a felhasználónak. A szelepsapka-érzékelőn található QR-kód segítségével könnyen hozzárendelheti az érzékelőt a megfelelő gumiabroncs-pozícióhoz. Ez azt jelenti, hogy nincs szükség speciális olvasóeszközre a pozíció meghatározásához. Ez mobileszközön keresztül történik a ContiConnect On-Site alkalmazás segítségével.
„Új megoldásunk a szelepsapka-érzékelővel gyors belépést kínál a flották számára a ContiConnect világába. A beszereléshez nem kell eltávolítani a gumiabroncsokat. Ez minimálisra csökkenti az állásidőt. A gumiabroncs-kezelő platformon feldolgozott információk ezután lehetővé teszik a flottát üzemeltetőket, hogy optimalizálják a karbantartási intervallumokat és meghosszabbítsák járműveik üzemidejét”
– mondta Clarisa Doval, a Continental Tyres digitális megoldásokért felelős vezetője.
A szelepsapka-érzékelő által gyűjtött adatok továbbítására két lehetőség van:
- Udvari leolvasó állomás,
- vagy élő változatként telematikai egységgel
Az udvari leolvasó megoldással a flotta forgalmas pontjain, pl. autómosókon, üzemanyagtöltő állomásokon vagy a depón belüli egyéb ellenőrző pontokon kerül kiolvasó állomásra. Beolvassa a gumiabroncs-érzékelők adatait, amikor a járművek elhaladnak mellette, és elküldi a Continental IoT platformra.
Az élő megoldáshoz vevőegységet kell beszerelni a vontatóba vagy a pótkocsiba. Ezek a telematikai egységek valós időben továbbítják az adatokat a Continental IoT platformra.
Minden összegyűjtött és továbbított adat megjelenik a ContiConnect On-Site alkalmazásban, és elérhető a webes portálon – asztali alkalmazáson vagy mobileszközön keresztül. Ha például nyomásveszteséget észlel, a rendszer megfelelő riasztást indít el. A felhasználókat ezután szöveges üzenetben, e-mailben vagy az alkalmazáson keresztül értesítik. Az alkalmazás használható a futófelületi mélységmérések vagy a jármű átvizsgálása során rögzített gumisérülések dokumentálására is.
A Continental új belépő szintű megoldása mind a kis, mind a nagy flották számára előnyös
Egy jármű szelepsapka-érzékelővel való felszerelése ugyanis néhány perc alatt elvégezhető, a teljes flotta utólagos felszerelése pedig csak néhány órát vesz igénybe. Végül is a gumiabroncsok ellenőrzése a jármű hatékonyságának növelésének és ezáltal a flottaköltségek csökkentésének egyik módja. Bár a gumiabroncsok a teherautó-flotta beruházási költségeinek csak körülbelül öt százalékát teszik ki, az összes üzemeltetési költségnek több mint felét is ezek teszik ki. Ha ugyanis egy gumiabroncs észrevétlenül veszít levegőt, vagy nem megfelelő légnyomással vezetik, megnő a gördülési ellenállás és ezzel együtt az üzemanyag-fogyasztás is. Ezen túlmenően, ha a gumiabroncs meghibásodik, a jármű vagy a pótkocsi már nem üzemképes, amíg meg nem javítják.
Amikor egy jármű rendszeres abroncscserére esedékes, a flottakezelők eldönthetik, hogy a Continental gyárilag felszerelt érzékelőjével ellátott intelligens abroncsot választják-e, és így a digitális alapú gumiabroncs-szolgáltatások átfogó csomagját választják-e. A Commercial Specialty Tires divízió Continental gumiabroncsait már gyárilag felszerelik érzékelőkkel. Ugyanez vonatkozik a buszflották abroncsaira is: a Continental a teljes ContiUrban abroncscsaládot a legújabb generációs érzékelőkkel látja el. Emellett a Continental felajánlja, hogy a harmadik generációs teherautó-gumiabroncsokat – Conti Hybrid, Conti Efficient Pro, Conti CrossTrac – közvetlenül a gyárból szerelik fel érzékelőkkel az ügyfél kérésére.
A Continental Tyres szisztematikusan új üzleti modelleket fejleszt, és intelligens digitális megoldások teljes ökoszisztémáját hozza létre prémium abroncsaira összpontosítva. 2030-ra az abroncsgyártó az első helyet szeretné elérni a szolgáltatásalapú digitális megoldások terén. A Continental már ma is széles körű gumiabroncs-szolgáltatást kínál flottaügyfeleinek, amikor és ahol szükségük van rá.
A gumiabroncs teszteket itt találod >>>
Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!
Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>
Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>