Legfrissebb hírek

Biztonságos haladás havon és jégen

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

A legújabb téli előírások a haszongépjárművek gumiabroncsaira. A Continental 38 ország téli gumikra vonatkozó frissített szabályozását foglalja össze

Biztonságos haladás havon és jégen: A legújabb téli előírások a haszongépjárművek téli gumiabroncsaira

Az őszi és téli szezon közeledtével a Continental ismét összeállította a 38 országból származó haszongépjárművek téli gumiabroncsaira vonatkozó legújabb szabályozást – beleértve a 2023/2024-es télre vonatkozó változtatásokat is. A teherautók, buszok és kisteherautók téli felszerelésére vonatkozó jogszabályokat országonként eltérően kezelik. A Continental ősszel teszi közzé a vonatkozó jogi ajánlásokat, így a flottamenedzserek, az autóbusz- és teherautó-sofőrök világos áttekintést kapnak azokban az országokban, ahol járműveik üzemelnek, a legújabb téli szabályozásokról.

Eltérések a téli szabályozásban az időjárási viszonyoktól függően

Az olyan országokban, mint Nagy-Britannia, Magyarország, Hollandia, Lengyelország és Portugália, továbbra sem általános kötelezettség a haszongépjárművek téli gumiabroncsainak felszerelésére. Németországban a 3,5 tonnás teherautóknak 3PMSF gumiabroncsot kell használniuk kormányzott és hajtott tengelyeikhez. Olaszországban egyes utakon közlekedési táblák jelzik a szükséges téli felszerelést, míg Bulgáriában és Lettországban minimális profilmélységet írnak elő. Ezenkívül a skandináv országok, például Svédország előírják, hogy a 3,5 tonnánál nagyobb tömegű járműveknek 3PMSF vagy POR jelzéssel ellátott abroncsokat vagy szöges abroncsokat kell használniuk az első és a hajtott tengelyen, mivel szélsőséges időjárási körülmények uralkodnak. Az M+S abroncsok használata itt továbbra is csak 2024. november 30-ig engedélyezett.

Változások Franciaországban, Izlandon, Koszovóban és Svájcban

A Németországgal szemben támasztott jelenlegi követelmények változatlanok a tavalyihoz képest. Ugyanez vonatkozik a fontos tranzitországokra és a többi ország többségére is. Azonban vannak új frissítések Franciaország, Izland, Koszovó és Svájc számára.

Franciaországban a speciálisan kijelölt utakon mostantól téli felszerelésre van szükségNovember 1-től március 31-ig a helyi hatóságok döntése alapján az N1/N2/N3 kategóriás pótkocsis járműveket legalább két hajtott kereket, például hólánccal kell felszerelni. Az N1/N2/N3 pótkocsi nélküli járműveket tengelyenként legalább két keréken 3PMSF téli gumival kell felszerelni. Franciaországban az M2/M3 típusú buszokat legalább két hajtott kerékhez levehető csúszásgátló berendezéssel vagy az első kormányzott tengelyen 3PMSF téli gumival és legalább két hajtott kerékkel kell felszerelni. A már használt M+S abroncsokra 2024 novemberéig tartó átmeneti időszak vonatkozik. A 3,5 tonna megengedett össztömeg alatti járművek novembertől márciusig közlekedhetnek szöges gumikon, feltéve, hogy a megengedett legnagyobb sebesség nem haladja meg a 90 km/h-t. A szöges gumiabroncsokkal felszerelt járműveket Franciaországban címkével kell azonosítani. Itt tilos a szöges gumiabroncsok használata a 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű járműveken.

Izlandon nem kötelező a téli gumi

November 1-től április 14-ig a gumiabroncsok profilmélységének legalább 3 milliméternek kell lennie. A hólánc használata tilos, mert károsíthatja az utakat. A szöges gumiabroncsok használata Izlandon november 1-től április 14-ig megengedett.

Koszovóban a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű szállítójárműveknek november 15-től március 15-ig minden keréken M+S jelzésű téli gumit kell használniuk

Továbbra is használhatók a 4 milliméteres minimális profilmélységű nyári gumik, mindaddig, amíg a hajtott kerekeken hólánc van felszerelve a gumiabroncsokra. A 3,5 tonnát meghaladó megengedett össztömegű autóbuszok és szállítójárművek hajtott kerekein hóláncot vagy téli gumit (M+S jelzéssel) kell használni. A hajtott kerekeken hólánc használható, de szöges abroncsok használata tilos.

Svájcban frissítették a téli szabályozást , és mostantól lehetővé teszik a hólánc használatát a megfelelő utakon, megfelelő jelzésekkel.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Continental ContiAttack SM 2Continental

Az új ContiAttack SM 2: Erős futásteljesítmény és teljesítmény közúti és versenypályán

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

13 + tizenhét =