Az elektromos autósok (EV) speciális gumiabroncsokat használnának

Rate this post
File Gábor A gumiabroncsok szóvivője info(kukac)gumipiacmagazin.hu

File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu

Az Apollo Tyres megbízásából készült felmérés szerint az európai elektromos járművek (EV) tulajdonosainak jelentős többsége olyan csereabroncsokat szeretne vásárolni, amelyeket kifejezetten EV-re fejlesztettek ki.

A Vredestein Quatrac Pro EV volt az első akkumulátoros elektromos járművek és hibridek számára kifejlesztett, egész évre szóló gumiabroncsa, amelyet Európában piacra dobtak

  • A megkérdezettek 75%-a kifejezetten elektromos autókra tervezett abroncsokat részesítené előnyben gumicsere esetén. A fiatalabb vezetők körében ez az arány még magasabb.
  • A férfi elektromos gépjármúvezetők a legnagyobb valószínűséggel az elektromos autó-specifikus gumiabroncsokat részesítik előnyben.
  • 60% szívesen fizetne többet a speciális elektromos autó abroncsokért.
  • A Vredestein Quatrac Pro EV volt az első akkumulátoros elektromos járművek és hibridek számára kifejlesztett, egész évre szóló gumiabroncsa, amelyet Európában piacra dobtak.

Az Apollo Tyres megbízásából 6000 európai autós körében végzett felmérésben az EV-vezetők 75%-a mondta azt, hogy előnyben részesítené az EV-specifikus abroncsokat a gumicseréknél. Szemben azzal a mindössze 4%-kal, akik szerint ez nem valószínű.

A felmérésből az is kiderült, hogy a fiatalabb EV-vezetők a legvalószínűbb csoport, amely speciális elektromos járművekre készített abroncsot vásárolna. A 25-34 évesek többsége (81%) azt mondta, hogy „nagyon valószínű” vagy „inkább valószínű”, hogy kifejezetten elektromos járművekhez tervezett gumiabroncsot vásárolna. Míg a 45-54 évesek 61%-a mondta ezt.

Az EV gumiabroncsok cseréjekor a férfiak választják a legnagyobb valószínűséggel az EV-specifikus terméket. 36%-uk mondta, hogy „nagy valószínűséggel”, míg a női EV-vezetők körében ez az arány 30%.

Arra a kérdésre, hogy milyen tényezők motiválnák őket egy bizonyos típusú abroncs kiválasztásában gumicsere esetén, az EV-vezetők 41%-a a „nagy vonóerő és tapadás minden időjárási viszonyok között”, míg 36%-uk a „gyártó által ajánlott” terméket részesítené előnyben.

A jövőbeni gumiabroncsválasztáskor az EV-tulajdonosok 60%-a állítja, hogy hajlandó lenne többet fizetni a kifejezetten az EV-kre kifejlesztett termékekért.

Tavaly az Apollo Tyres piacra dobta a Vredestein Quatrac Pro EV-t. Európa első olyan egész évben használható gumiabroncsát, amelyet kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez és hibridekhez fejlesztettek ki. A terméket úgy tervezték, hogy kezelni tudja a modern EV-khez kapcsolódó megnövekedett nyomatékot és súlyt. Kiváló kezelhetőséget és stabilitást, alacsony gördülési ellenállást és magas szintű tartósságot biztosít. A Quatrac Pro EV olyan futófelületi kialakítással is rendelkezik, amely 1 dB-el csökkenti a zajt az egyenértékű, nem elektromos meghajtású Vredestein négyévszakos gumiabroncshoz képest. Köszönhetően a futófelület profilblokkjainak AI-optimalizált méretezésének.

Yves Pouliquen, az Apollo Tyres értékesítési és marketing csoportvezetője szerint

„Ahogy Európa egyre inkább a villamosított közlekedés felé mozdul el, a fogyasztók egyre jobban ismerik azokat a termékeket, amelyek jelentős előnyöket kínálnak az elektromos járművek számára. Ezt a Quatrac Pro EV iránti korai kereslet, valamint a felmérés eredményei is megerősítették, és az ágazat növekedésével párhuzamosan továbbra is az EV-specifikus innovációkba fogunk befektetni”.


A gumiabroncs teszteket itt találod >>>

Az új hírekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkról is, – Kedveld!

Videó csatornánkon mindig fogsz találni valami érdekeset, iratkozz fel >>>

Instagram oldalunkat itt tudod figyelemmel kísérni >>>

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

13 − 3 =