A Dunlop bemutatja új SP346 kormányzott abroncsát

Rate this post
Dunlop gumi SP 346 cikk cakk os mintázat jo nedves tapadas
Nagy futásteljesítmény, alacsony fogyasztás, távolsági és helyközi, illetve nyári és téli felhasználás – a legfontosabb pedig: kiváló teljesítmény bármilyen útviszonyokra

A Dunlop bemutatja vadonatúj tehergépkocsi-abroncs termékcsaládját, amely a korábbinál is kiválóbb teljesítményt nyújt bármilyen útviszonyokra. Az új közúti termékcsalád az SP346 kormányzott abroncsból, az SP446 húzó abroncsból, illetve az SP246 pótkocsiabroncsból áll. Ezek az abroncsok nemcsak 10%-kal nagyobb futásteljesítményt és jobb üzemanyag-fogyasztást kínálnak az elődökhöz képest , hanem téli felhasználhatóságot is. Ez annak köszönhető, hogy az abroncsok megfelelnek a téli abroncsokra vonatozó legszigorúbb EU-s követelményeknek is, így a 3-Peak-Mountain-Snowflake (3PMSF – 3 Hegycsúcs-Hópihe) jelzés megjelenik a kormányzott és húzó abroncsokon, míg az M+S jelzés az összes abroncson látható. A Dunlop közúti abroncsok, amelyek távolsági és helyközi felhasználásra is alkalmasak nyári vagy akár téli környezetben is, megnyugtató megoldást kínálnak a flottaüzemeltetőknek, hiszen a tehergépkocsik így bármilyen kihívásra készen állnak.

Az új Dunlop prémium tehergépkocsi-abroncsokat közúti szállítmányozásban aktív flottaüzemeltetőknek kínáljuk akár 10%-kal nagyobb futásteljesítménnyel és az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással. Az új Dunlop közúti termékcsaládnak köszönhetően a mobilitás téli útviszonyok között is fenntartható. Ez annak köszönhető, hogy az abroncsok megfelelnek az Európai Unió által meghatározott, a kormányzott és húzó téli abroncsokkal szemben támasztott szigorú 3PMSF követelményeknek, illetve az összes abroncson feltüntetett M+S jelöléshez szükséges követelményeknek. Ezen felül a téli abroncsokra vonatkozó előírások minden európai országban teljesíthetők, mivel a kormányzott és hajtott kerekekre szerelhető abroncsok M+S besorolásúak, illetve 3PMSF homologizáltak.

„Az új Dunlop termékcsalád minden eddiginél nagyobb futásteljesítményt, alacsonyabb fogyasztást kínál, valamint távolsági és helyközi felhasználást téli útviszonyok között is” – mondta Michel Rzonzef, a Goodyear EMEA régiójának piacaiért felelős kereskedelmi alelnöke. „Ezek az abroncsok megnyugtató megoldást jelentenek azon flottaüzemeltetők számára, akik a jó futásteljesítményt és az alacsony fogyasztást keresik egy abroncsban, biztosítva ezzel az alacsony teljes életút költségeket. A téli felhasználhatóság pedig újabb bónusz, amelynek köszönhetően nem fog ki a tehergépkocsikon a kiszámíthatatlan téli időjárás. Az SP346, SP446 és SP246 abroncsok minden kihívásra készen állnak.”

Dunlop SP346 kormányzott abroncs
Az új Dunlop SP346 kormányzott abroncs nagyobb futásteljesítményt és jobb üzemanyag-fogyasztást ígér, mint elődje, az SP344, illetve a különböző útviszonyok között is jobb kezelhetőséget kínál. Az innovatív futófelület-mintázat által nyújtott teljesítmény lehetővé teszi a tehergépkocsi téli abroncsokra vonatkozó szigorú 3PMSF EU homologizációs és az M+S jelölési követelményeknek való megfelelést. Az SP344 abroncs lamelláinál mélyebb kialakítású lamellák növelik a futófelületi blokkok flexibilitását, így javítva a hótömörítést. A lamellák kialakítása és elhelyezkedése az alacsony kopást, a téli útviszonyok közötti jó teljesítményt és a nedves úton való kiváló tapadást szolgálja. Ezen az abroncson a kopási karakterisztika úgy került kialakításra, hogy a futófelület mintázata a teljes élettartam során megmaradjon, amíg az abroncs készen nem áll az újrafutózásra. A gépjárművek optimális kihasználása érdekében, ahol nagyobb teherbíró képességre van szükség, az új Dunlop SP346 kormányzott abroncs egyes méretekben elérhető nagy teherbírású High Load verzióban is. A kormányzott abroncsok segítenek kompenzálni az első tengelyre jutó nagyobb terhelést az Euro VI követelményeknek való megfeleléshez szükséges extra berendezéseknek köszönhetően.
Dunlop SP446 húzó abroncs

Dunlop gumi SP 446 Dual Layer futófelület magas futásteljesítmény és üzemanyag-takarékosság 660
A kormányzott abroncshoz hasonlóan a Dunlop SP446 húzó abroncs is nagyobb futásteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást biztosít elődjéhez, az SP444-hez képest.

Továbbá kiváló tapadást nyújt a különböző útviszonyok között. A jó teljesítmény kulcsa az esőcsepp alakú lamella-alap. A speciális, esőcsepp alakú kialakítás segít a M+S és 3PMSF követelmények teljesítésében, illetve csökkenti a lamella alapja körül jelentkező igénybevételt. A lamella kialakításából származó további előny az abroncs robusztussága regionális felhasználási körülmények között. A futófelület blokkjainak mérete, illetve a mintaárok szélessége úgy került kialakításra, hogy elossza a futófelület merevségét és nagyobb futásteljesítményt és nedves körülmények között jobb tapadást biztosítson.

Egy másik kiemelkedő tulajdonság a dupla rétegű technológia (Dual Layer Technology). A futófelület külső rétege ellenáll a kopásnak, míg a belső réteg csökkenti a gördülési ellenállást, köszönhetően az alacsony hiszterézisnek. Az alacsony gördülési ellenállás a futófelület teljes élettartama alatt nagyobb futásteljesítményt és alacsonyabb fogyasztást eredményez. A V-alakú futófelület-mintázat szintén a nagyobb futásteljesítményt, illetve az alacsony zajszintet segíti elő. Ez lehetővé teszi, hogy a blokkok fokozatosan lépjenek be a nyomvonalra, ami csökkenti a külső zajokat. A szélesebb futófelület és a nagyobb üres-teli mintaarány még tovább javítja a futásteljesítményt. Ez a két tulajdonság együttesen nagyobb gumimennyiséget eredményez anélkül, hogy megváltoztatná a futófelületi blokkok merevségét. Az összekötő bordák tovább növelik a merevséget, mivel csökkentik a futófelület blokkjainak csúszását a nyomvonalon történő áthaladáskor. Az SP346 kormányzott abroncshoz hasonlóan az SP446 húzó abroncs is kiemelkedő tapadást biztosít élettartama végéig, amíg készen nem áll az újrafutózásra.

Dunlop SP246 pótkocsiabroncs
Az új, M+S jelöléssel ellátott Dunlop SP246 pótkocsiabroncs, amely az új SP346 és SP446 abroncsokat egészíti ki, még ebben az évben kapható lesz. 385/55R22.5 160 (158) és 385/65R22.5 164 (158) HL (High Load) verziókban lesz elérhető, és 10 tonnás tengelyenkénti terhelést tesz lehetővé, így a flottaüzemeltetők kihasználhatják a nagyobb hasznos súly, így a nagyobb hatékonyság előnyeit.

Dunlop TreadMax Premium újrafutózott abroncsok
A Dunlop abroncsok mind újrafutózhatók és újravághatók, így a flottaüzemeltetők ezekkel az opciókkal csökkenthetik üzemeltetési költségeiket. Az új abroncsok bevezetésével együtt a prémium Dunlop TreadMax SP446 melegen újrafutózott abroncsai is piacra kerülnek, míg a Dunlop TreadMax SP246 még idén kapható lesz.
A Dunlop új közúti abroncs-termékcsaládja és a melegen újrafutózott TreadMax abroncsok kiváló választást jelentenek azon távolsági és helyközi szállítmányozó vállalatok számára, akik optimalizálni szeretnék teljes életút költségeiket (TCO). A gazdaságossági és üzemeltetési előnyökkel, valamint a sokoldalúsággal – beleértve a téli felhasználhatóságot is – az új Dunlop SP346, SP446 és SP246 abroncsok minden kihívásra felkészítik a flottát.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

kettő − 2 =