A Bridgestone felvásárolja a Tomtom Telematics vállalatot

Rate this post

A TomTom Telematics, a TomTom vállalatcsoport egyik üzletága, fejlett adatelemzési platformjára építve, európai piacvezető a digitális flottamegoldások terén.

A TomTom Telematics, a TomTom vállalatcsoport egyik üzletága, fejlett adatelemzési platformjára építve, európai piacvezető a digitális flottamegoldások terén.

A felvásárlással egy meghatározó, flottamegoldásokat biztosító vállalat jön létre az európai, közel-keleti és afrikai régióban. Ez a vállalat képes új digitális üzleti modellek kialakítására a vállalati és lakossági mobilitás terén.

A Bridgestone Europe, a Bridgestone Corporation Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) régióban működő leányvállalata megállapodást kötött a TomTom vállalattal arról, hogy 910 millió euróért felvásárolja a cég telematikai üzletágát.

A tranzakció révén egyesül a világ legnagyobb abroncs- és gumitermékgyártó vállalata, valamint Európa vezető, digitális flottamegoldás-szállítója. Ezzel pedig a legnagyobb adatplatform jön létre a hálózatba kapcsolt járművek számára. A TomTom Telematics felvásárlása elősegíti a Bridgestone azon célkitűzésének megvalósítását, hogy a régió vezető mobilitási megoldás-szállítójává váljon; emellett pedig a két vállalat kínálatának egyesítésével a Bridgestone szélesebb ügyfélkör számára kínálhatja gumiabroncsait és szolgáltatásait. A telematikai adatokhoz való hozzáférés továbbá segíti a Bridgestone virtuális abroncsfejlesztési és -tesztelési tevékenységét, valamint az ezekhez kapcsolódó gumiabroncs-innovációt, amely minden ügyfél számára – így az autógyáraknak is – előnyös lesz.

A TomTom Telematics, a TomTom vállalatcsoport egyik üzletága, fejlett adatelemzési platformjára építve, európai piacvezető a digitális flottamegoldások terén.

Az új társadalmi, gazdasági és technológiai mega-trendek felgyorsítják az autóipar átalakulását, a jövőt immár a hálózatba kapcsolat, autonóm, megosztott elektromos járművek jelentik. Éppen ezért a Bridgestone stratégiai prioritásként kezeli a digitális mobilitási megoldások és flottamegoldások kérdését. A trendet erősíti a személy- és áruszállítás terén a járműflották szerepének előretörése a magántulajdonban lévő járművekkel szemben. A szállítási szektorban jelentkező növekvő kereslet miatt a flottatulajdonosok és -üzemeltetők számára minden korábbinál fontosabb a termelékenység maximalizálása és a teljes tulajdonlási költség minimalizálása.

A mostani beruházás a Bridgestone azon törekvésére épít, miszerint a vállalat megerősíti digitális jelenlétét az EMEA régióban. A társaság elsősorban szenzorokból, adatplatformokból és elemzésekből származó adatok gyűjtését lehetővé tevő megoldásokba fektetett. Ennek részeként került sor olyan digitális megoldások és alkalmazások elindítására, mint a Tirematics, a Mobox, a FleetPulse vagy a Bridgestone Connect.

A TomTom Telematics a két számjegyű növekedést produkáló adatelemzési szektor egyik vezető vállalata. Tökéletesen illeszkedik a Bridgestone stratégiájához, mivel folyamatosan növekvő és jelenleg 860.000 járműből álló bázissal rendelkezik, aminek kétharmadát kereskedelmi járművek alkotják. A TomTom testre szabott piacra lépési rendszerrel és prémium digitális termékekkel rendelkezik, mint például a WebFleet és a NextFleet. Az adatelemzésen alapuló, megbízható, mögöttes technológia nyílt, skálázható, biztonságos, felhőalapú platformra támaszkodik. A hálózat naponta több mint 800 millió GPS-pozíciót, 3,3 millió utat és 200 millió bejövő üzenetet kezel.

Platformja segítségével az ügyfelek – például kereskedelmi járműflották, lízingtársaságok vagy vállalati flották – hatékonyabbá tehetik működésüket. A vezetési élményt javító megoldások megkönnyítik az autógyártókkal történő együttműködést is. A TomTom Telematics vezetősége az évek során a nyereséges működés mellett sikerrel és folyamatosan bővítette a társaság ügyfélkörét. A vállalat kiváló növekedési potenciállal rendelkezik a flottamegoldások terén és szoftveres erőforrásaira támaszkodva új üzleti modelleket tud kialakítani.

A Bridgestone minden eszközzel és lehetősséggel rendelkezik ahhoz, hogy a TomTom Telematics növekedését felgyorsítsa.

Ennek során a társaság kihasználhatja erős márkáját, széles ügyfélkörét, kiemelt beszállítói státuszát a világ vezető autógyártói és flottakezelői körében, valamint az EMEA régióban működő 2.600 helyszínből álló értékesítési hálózatát. A Bridgestone épít majd a K+F terén betöltött vezető pozíciójára is, továbbá a Rómában található, digitális mobilitási megoldások fejlesztésével foglalkozó, ”Digitális garázs” elnevezésű kutatás-fejlesztési központjának tapasztalatait.

„A TomTom Telematics tökéletes választás számunkra a két cég eszközei és adottságai kiegészítik egymást, így meghatározó piacvezető flottamegoldási szolgáltató jön létre, tovább erősítve a Bridgestone digitális technológiai üzletágát. A méretnövekedésen felül az ügylet jelentős előnyökkel jár az egymást kiegészítő kínálat révén, amely lehetővé teszi számunkra, hogy abroncsainkat és szolgáltatásainkat szélesebb ügyfélkörnek értékesítsük. Nagyon jó piaci pozícióban vagyunk az EMEA régióban az adatalapú szolgáltatások kiterjesztése, a flottaügyfelek körének bővítése és gyorsan növekvő a járműmobilitás-iparág lehetőségeinek kihasználására” – mondta Paolo Ferrari, a Bridgestone EMEA elnök-vezérigazgatója, a Bridgestone Csoport alelnöke.

„Nagyra értékeljük a TomTom Telematics vezetőségének, illetve 670 munkavállalójának tehetségét és képességeit. Célunk az üzletág növekedésének elősegítése, bővítése és jelenlegi terveik támogatása. Célunk, hogy a TomTom Telematics továbbra is ugyanolyan sikeresen szolgálja ügyfeleit, mint az elmúlt évek során, és a gyorsan bővülő piaci szegmensében élni tudjon piacvezető helyzetével” – tette hozzá.

„Számos stratégiai lehetőség alapos vizsgálatát követően arra a következtetésre jutottunk, hogy a TomTom Telematics a Bridgestone-nak történő eladása a TomTom Telematics és fő helyzetmeghatározó technológiai üzletágunk érdekét szolgálja” – jegyezte meg Harold Goddijn, a TomTom vezérigazgatója. – „Továbbfejlesztjük innovatív térképkészítő rendszerünket, lehetővé téve a gyorsabb térképfrissítéseket, a működési költségek csökkentését, és az önvezető járművek elterjedését.”

„A TomTom Telematics Európa piacvezető telematikai szolgáltatója. Az egyesüléssel pedig tovább növeljük az általunk kiszolgált járművek hálózatát” – tette hozzá Thomas Schmidt, a TomTom Telematics ügyvezető igazgatója. – „A Bridgestone részeként célunk ambiciózus növekedési tervünk felgyorsítása a szinergiák kihasználásával. Várakozásaink szerint az átmenet zökkenőmentesen zajlik majd, amely nem hat ki ügyfeleinkre, beszállítóinkra és munkatársainkra.” – mondta el.

Az ügylet részletei

Az ügylet lezárását követően a Bridgestone tulajdonába kerül a TomTom Telematics jegyzett tőkéjének és forgalomban lévő részvényeinek 100 százaléka. A Bridgestone 910 millió euró készpénzt fizet – ez még az ügylet lezárása során némileg módosulhat. A társaság az akvizíciót teljes egészében a mérlegben szereplő, rendelkezésre álló készpénz állományából fedezi. Ez a várakozások szerint egy éven belül az EPS-mutatóban pozitív módon jelenik meg. Az akvizíció kizárólag a TomTom telematikai üzletágára vonatkozik.

A tervek szerint az ügylet legkésőbb 2019 második negyedévében zárul le. A lezáráshoz szükséges az illetékes hatóságok jóváhagyása, a TomTom munkavállalói képviseleteivel történő egyeztetés, és a TomTom részvényeseinek beleegyezése is.

Az ügyletben a Bridgestone kizárólagos pénzügyi tanácsadója a Morgan Stanley, a jogi tanácsadó pedig a Simmons & Simmons társaság.

A Bridgestone európai, közel-keleti és afrikai üzletágáról (EMEA)

A világ legnagyobb gumitermék- és gumiabroncs-gyártójaként mi felelünk a Bridgestone európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) tevékenységeiért. Közel 90 éve gondoskodunk arról, hogy az áruk és személyek a lehető legkényelmesebb és legzavartalanabb módon juthassanak el célállomásukra. Ez ma is ugyanúgy igaz, mint bármikor az elmúlt 90 évben. Ügyfeleink ott szavaznak nekünk bizalmat, ahol ez a legfontosabb: ahol a jármű az úttal érintkezik. Társaságunknál tehetséges vegyészek, mérnökök és adattudósok dolgoznak. Európa legmodernebb gyáraiban, világelső technológiákat alkalmazva, és az elsők között vagyunk a K+F beruházások tekintetében is. Kompromisszummentesen elkötelezettek vagyunk, hogy valós megoldást kínáljunk azon valós problémákra, amelyekkel a járművezetők nap mint nap találkoznak az utakon. Mozgásban tartjuk, bármi történjék is.

A cég a régió 38 országában, összesen több mint 18.300 főt foglalkoztat. 15 gumiabroncs és gumitermék gyárat, egy kiemelt K+F és egy tesztközpontot működtet. A Bridgestone Európában, a Közel-Keleten és Afrikában gyártott prémium gumiabroncsait világszerte értékesítik. Büszkék vagyunk rá, hogy az iparágban társaságuk költi a legtöbbet – tavaly több mint 790 millió eurót – kutatás-fejlesztésre.

A TomTom társaságról

A TomTom egy piacvezető, független specialista a helymeghatározó technológia terén, amely nagy pontosságú térképekkel, navigációs szoftverrel, valós idejű közlekedési információkkal és szolgáltatásokkal segíti a mobilitást.

Víziónk egy biztonságosabb, dugóktól és károsanyag-kibocsátástól mentes világ létrehozása; ennek érdekében innovatív technológiákat fejlesztünk, amelyek segítenek a világot mozgásban tartani. Azáltal, hogy széles körű, tapasztalatainkat vezető üzleti és technológiai partnerekkel egyesítjük, elősegítjük a hálózatba kapcsolt járművek, az intelligens mobilitás és – végső célként – az önvezető járművek elterjedését.

Az amszterdami székhelyű és 37 országban irodát működtető TomTom technológiai megoldásait világszerte több százmillió ember használja.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenkettő + tizenhat =