Két közlekedési problémára fejlesztett abroncsot a Bridgestone

Rate this post

A Bridgestone új gumiabroncsot fejlesztett ki és gyárt tatabányai üzemében, amely kiválóan tapad vizes úton, és védelmet nyújt a nem várt defektek következményeivel szemben is.

A Bridgestone új gumiabroncsot fejlesztett ki és gyárt tatabányai üzemében, amely kiválóan tapad vizes úton, és védelmet nyújt a nem várt defektek következményeivel szemben is.

Késve indult az abroncscsere, még a téli gumikat koptatjuk

A koronavírus-járvány miatt, az elmúlt hónapokban 60-70%-kal kevesebb autó futott az utakon. Emiatt pedig az abroncscsere időszak is késve kezdődött meg, a legtöbb autós ezért még a téli abroncsait koptatja. A lágyabb keverékből gyártott téli gumi viszont kifejezetten rosszul tűri a tavaszi-nyári időszakot. A felgyorsuló kopás miatt akár 1-2 szezont is „lefaragunk” az élettartamukból. Ha pedig abroncsunk profilmélysége 3 mm alá csökken, saját biztonságunk érdekében új abroncsot kell felszereltetnünk gépkocsinkra.

Két közlekedési problémára egy fejlesztett abroncs

A szervizekben és webáruházakban kifejezetten széles a nyári abroncs választék, eddig azonban olyan abroncs, amely a két legnagyobb közlekedési problémára egyszerre nyújt megoldást nem volt kiskereskedelmi forgalomban.

„Az abroncsgyártók közül először fejlesztett a Bridgestone, és kínált a másodlagos piacon is elérhető olyan gumiabroncsot, amely a vizes úton való biztonságos közlekedésre és a nem várt defektek következményeire egyszerre kínál megoldást” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Europe NV/SA, Magyarországi Fióktelepének személygépjármű-abroncs üzletág vezetője. „A Turanza T005 Driveguard gumiabroncs a 2017-ben bevezetett defekttűrő abroncsunk továbbfejlesztett változata. Immár vizes úton is jobb tapadást és irányíthatóságot biztosít és komfortosabb vezetést tesz lehetővé. Ezzel az abronccsal az autósok vizes úton és defekt esetén is megőrizhetik uralmukat a jármű felett, és akár további 80 km-t is megtehetnek 80 km/óra sebességgel” – tette hozzá a szakember.

Autós rémálom: esőben defektes kereket cserélni

Esőben defektes kereket cserélni a legtöbb autós rémálma, amit a vállalat felmérései is visszaigazolnak. Az abroncsgyártó 25.000 autós megkérdezésével készített felméréséből ugyanis kiderült, hogy az autójukat naponta használó autósok 43%-a a kanyarokban való jó irányíthatóságot, valamint a rövid féktávot tartja a nyári gumiabroncsok legfontosabb tulajdonságának. Ez különösen igaz a tavaszi évszakra jellemző esős időszakokban.

A cég statisztikáiból az is kiderült, hogy 10-ből 4 autósnak volt már legalább egy defektje az elmúlt öt évben. Egy-egy defekt megjavítása és a kerékcsere akár 1 órát is tarthat. Ez rendkívül veszélyes lehet az autópályákon, vagy országutakon, különösen akkor, amikor esik az eső, mivel a megkérdezett autósok 60%-a helyszíni kerékcserével volt kénytelen elhárítani a defektet. A defekttűrő technológiával gyártott gumiabroncsok 16-tól 19 coll-ig, összesen 25 méretben elérhetők. A méretválaszték 65%-a Magyarországon, a vállalat tatabányai gyárában készül. Az abroncs minden olyan gépkocsin alkalmazható, amely abroncsnyomás-érzékelő rendszerrel fel van szerelve.

További részletek a Bridgestone gumiabroncsokról >>>

Gumiabroncs fejlesztésekről azonnal értesülhetsz Facebook oldalunkon, Like-old!!

File Gábor info(kukac)gumipiacmagazin.hu +36305620602.
File Gábor
A gumiabroncsok szóvivője
info(kukac)gumipiacmagazin.hu
+36305620602.

Ezt olvasta már?

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

A Hankook 2025-2026-ban a Junior ERC partnere

Az RTH versenyabroncs Kft.-vel közösen a Hankook, hivatalosan a Junior ERC gumiabroncs-beszállító bajnoki partnere.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

10 + 13 =