A Goodyear tehergépkocsi-abroncsokat választotta a De Rooy csapata a 2016-os Dakar-ralira

Rate this post

Goodyear_gumi_piac_magazin_Dakar_De_Rooy_Argentina_Truck

A spanyolországi és marokkói alapos tesztelést követően a 2012-es Dakar nyertes csapatának, a De Rooynak a Goodyear terepre készült ORD tehergépkocsi-abroncsaira esett a választása.  A 375/90R22.5 méretű abroncsokat három Iveco kamionra szerelik fel, amelyekkel az „Odüsszeia” elnevezésű 2016-os Dakaron indul a csapat.  A Dakar a világ legnagyobb tereprali összecsapása autósok, motorosok és kamionosok számára, amelyet 2016-ban január 3. és 16. között rendeznek meg Argentínában és Bolíviában.

„Örömünkre szolgál, hogy a De Rooy csapat a Goodyear terepre készült, 375/90R22.5 méretű ORD tehergépkocsi-abroncsait választotta a 2016-os Dakarra.  Az intenzív tesztelés során bebizonyosodott, hogy a mi teherabroncsaink kitűnő teljesítményt nyújtanak a csapatnak tapadás, tartósság és erő terén.  Ezek az alapvető tulajdonságok elengedhetetlenül fontosak, ha győztes pozícióban szeretnének célba érni a nagy kihívást jelentő Dakaron.  Az, hogy részt vehetünk a De Rooy csapattal az egyik legkeményebb terepversenyen, remek lehetőség számunkra, hogy bemutathassuk terepre készült ORD tehergépkocsi-abroncsaink teljesítményét a legzordabb körülmények között is.  A projekt révén továbbá értékes adatokhoz és információhoz juthatunk a jövőbeni tehergépkocsi-abroncsok fejlesztéséhez.Már nagyon várjuk a januárt, és sok sikert kívánunk a csapatnak a Dakarhoz”,mondta Benjamin Willot, a Goodyear EMEA haszongépjármű-abroncsokért felelős marketing igazgatója.

A hollandiai székhelyű De Rooy csapat három kamiont nevezett a versenybe, amelyekre a Goodyear terepre készült, 375/90R22.5 méretű ORD tehergépkocsi-abroncsai kerülnek felszerelésre.  A fő versenykamiont Gerard de Rooy vezeti, aki a kamionosok kategóriájában megnyerte a 2012-es Dakart, a második járművet a De Rooy csapat tagja, Aleš Loprais irányítja, míg a harmadik, nagy-sebességű szervizkamionban Ton van Genugten ül majd a volán mögött.  A Goodyear ORD abroncsaira alapos tesztelés után esett a választás, amelyet 2015 júliusában a spanyolországi Baja-ralin, majd 2015 októberében a marokkói OiLibya-ralin végeztek. A tesztfutamok során a luxemburgi Goodyear Innovációs Központ mérnökei a csapattal együttműködve azon dolgoztak, hogy megalkossák az abroncs teljesítménye szempontjából alegjobb konfigurációt, és optimalizálják azokra a körülményre, amellyel a versenyzőknek szembe kell nézniük.

A tesztelt gumiabroncsok – amelyet majd a Dakaron is használnak – a Goodyear 375/90R22.5 méretű ORD tehergépkocsi-abroncsai voltak.  Ez a Goodyearnél alkalmazott egyedi méret váltja fel a csapat által korábban használt 14.00R20 méretű abroncsokat.  A 375/90R22.5 méretű Goodyear ORD abroncs megtartja a 14.00R20 méretre jellemző külső átmérőt és szélességet, de a nagyobb felniátmérő nagyobb fékhézagot, ezzel pedig jobb hőellenállást biztosít.

Henk van Leuven, a De Rooy csapatfőnöke hozzáteszi: „A Goodyearrel közösen végrehajtott tesztek során bebizonyosodott, hogy milyen egyedülálló teljesítményre képesek a Goodyear terepre készült ORD tehergépkocsi-abroncsai. Biztosan állíthatjuk, hogy ez a legjobb abroncs, amivel ringbe szállhatunk a Dakaron!  Az abroncs kulcsfontosságú tényezője az irányú célunknak, hogy januárban visszahódítsuk a dobogó legfelső fokát, és biztosak vagyunk benne, hogy a Goodyear abroncsaival ez sikerülni is fog.”

Az „Odüsszeia” elnevezésű Dakar 2016. január 3-tól 16-ig zajlik Argentínában és Bolíviában. A 2016-os versenyen várhatóan több mint 50 ország több mint 660 versenyzője vesz részt, több mint 400 motor, quad, autó vagy kamion kormánya mögött.

Ezt olvasta már?

Innovatív anyagokkal és dizájnnal mutatkozik be Európa első, kimondottan elektromos járművekhez készült négy évszakos gumiabroncsa: a Vredestein Quatrac Pro EV

Vredestein Quatrac Pro EV

Vredestein Quatrac Pro EV: Innovatív anyagokkal mutatkozik be Európa első, kimondottan elektromos járművekhez készült négyévszakos gumiabroncsa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.